برای دهه‌ها شایعات و شهادت‌های نقل شده درباره مسموم کردن چاه‌های آب توسط سربازان یهودی در روستا‌های عرب‌نشین در حال چرخش بود. اکنون پژوهشگران اسناد رسمی عملیات مسموم کردن آب چاه‌های مناطق عرب‌نشین توسط اسرائیلی‌ها را مورد تایید قرار می‌دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اسناد جدید افشا شده وزارت خارجه آمریکا پلن براندازی نظام در جنگ ترکیبی به کمک برنامه ریزی و اجرای میدانی با عوامل نفوذی در خیابان‌های تهران را مشخص می‌کند.
اسناد جدید افشا شده وزارتخارجه آمریکا پلن براندازی نظام در جنگ ترکیبی به کمک برنامه ریزی و اجرای میدانی با عوامل نفوذی در خیابان‌های تهران را مشخص می‌کند.
در توضیح این نمایشگاه آمده است: «خشونت‌طلبان، جهان را با کلمه‌ی جنگ آراسته‌ تا در هر نقطه‌ای از جهان، سایه‌ی ویرانی، مرگ و جراحات ماندگار فرصت زندگی مردم را مبدل به رنج‌های همیشگی کند…. هدف ما ثبت این وقایع دردناک بوده که نباید تکرار شوند. تصاویری که به عنوان اسناد تاریخی، تمام قد در برابر فراموشی می‌ایستند…»
اهواز- فرمانده ارشد آجا در جنوب غرب کشور گفت: نگهداری، ثبت و ضبط اسناد ارتش در دوران دفاع مقدس و جنگ، باعث جلوگیری از تحریف واقعیت‌های این دوران می‌شود.
در پی انتشار اسناد جدید موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی درباره جنگ و سالروز آزادسازی خرمشهر، سند جدید و منتشرنشده‌ای از سید محمد خاتمی منتشر شده است.
امام خمینی در پیام آزادی خرمشهر نوشته بودند:"آنان می‌دانند امروز با فتح خرمشهر مظلوم جنگ خاتمه یافته است "، اما هنگام انتشار پیام به صورت عمومی، این بخش حذف شد.
داور دربی پرسپولیسی است یا استقلالی؟ بیشتر به سود کدام تیم سوت زده؟ با یحیی مراعات کرده یا ساپینتو؟
اسناد به تازگی فاش‌شده پنتاگون درباره جنگ یمن نشان می‌دهد که ریاض به شکل بی‌سابقه‌ای درصدد نجات خود از باتلاق جنگ یمن بوده، اما واشنگتن مخالف رویکرد ریاض و خواستار تداوم جنگ با صنعا است.
در بخشی از اسناد لو رفته از پنتاگون ادعا شده که رئیس جمهور روسیه در حال شیمی‌درمانی بوده و ژنرال‌های این کشور از این موضوع برای تغییر مسیر جنگ اوکراین سوءاستفاده می‌کنند.
به دنبال رسوایی افشای اسناد جنجالی محرمانه پنتاگون درباره اسرار جنگ اوکراین در فضای مجازی، رئیس جمهور آمریکا با صدور دستوری خواستار تشدید اقدامات تامینی در جلوگیری از افشای اسناد محرمانه شد.
شبکه تلویزیونی جهانی بی بی سی گزارش داد چندین سند محرمانه آمریکا ارتباطات خصوصی مربوط به گوترش و معاونش را توصیف می‌کنند. این اسناد حاوی مشاهدات صریح گوترش در مورد جنگ در اوکراین و تعدادی از رهبران آفریقایی است.
یک نشریه آمریکایی به استناد اسناد لو رفته از پنتاگون، نوشت که آمریکا روی چهار «سناریو غیرمنتظره» که می‌تواند جنگ اوکراین را تحت‌الشعاع قرار دهد، تمرکز کرده است.
به‌دنبال فاش شدن اسناد محرمانه پنتاگون درباره جنگ اوکراین، فرماندهی نظامی این کشور برخی از برنامه‌های خود را تغییر داد.
این گروه همچنین وارد خاک ناتو شد و در ماه فوریه مخفیانه با «رابط‌های ترکیه‌ای» در تلاش برای دریافت سلاح برای جنگ در اوکراین ملاقات کرد؛ اما مشخص نیست که آیا آنها توانستند به تسلیحات دست پیدا کنند یا خیر؟ اما همچنین بخشی از این اسناد نشان می‌دهند که کشور مالی در غرب آفریقا به‌عنوان یک جایگاه دریافت تسلیحات از ترکیه مطرح بوده است. در این اسناد از قول یکی از کارمندان واگنر نقل شد که این شرکت بیش از ۱۶۴۵پرسنل در مالی دارد.
آمریکا نگران عواقب افشای اطلاعات ناشی از لو رفتن اسناد مرتبط با جنگ اوکراین است.
انتشار دومین سری اسناد طبقه‌بندی‌شده آمریکا از جزئیات ارزیابی این کشور درباره مناطق ملتهب یا درگیر جنگ در جهان و همچنین برنامه هسته‌ای ایران، فضای مجازی را داغ کرد.
اسناد تازه منتشر شده حکایت از آن دارد که دیپلمات ارشد دولت بوش پدر نسبت به جنگ روسیه با اوکراین به عنوان یک احتمال خطرناک هشدار داده بود.
خارج شدن یک نقشه از حالت طبقه‌بندی‌شده در هلند، به شکار جعبه‌های طلا و جواهرات جامانده از جنگ جهانی دوم و نازی‌ها دامن زده ونام روستای کوچک اومِرِن- با جمعیت ۷۵۱نفری- را به‌عنوان یکی از معدود مکان‌هایی در جهان که گنج نازی‌ها می‌تواند در آن پنهان شده باشد، بر سر زبان‌ها انداخته است. این نقشه به‌عنوان بخشی از «اسناد سالانه آرشیوی» در ژانویه منتشر شد.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: با امضای تفاهم نامه میان هلال احمر و کتابخانه ملی، اسناد خدمات هلال احمر در جنگ به کتابخانه ملی سپرده شد.
امیر عبداللهیان به ناآرامی‌های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه توطئه‌ای که بر اساس اسناد دقیق و موجود در دستگاه دیپلماسی کشور با هدف ایجاد جنگ تروریستی، ایجاد جنگ داخلی و در نهایت تجزیه جمهوری اسلامی ایران در هفته گذشته با استفاده از احساسات پاک مردمی دنبال می‌شد شکست خورده است.
اسنادی که به تازگی از طبقه‌بندی خارج شده‌اند نشان می‌دهند که چگونه اسرائیل چندین دهه رژیم‌های نظامی متوالی را در میانمار تسلیح کرده و مورد آموزش نظامی قرار داده است. جنگ داخلی مرگبار؟ شکنجه؟ قتل عام؟ برای اسرائیل این مسائل و بسترها زمینه مساعدی برای همکاری قلمداد می‌شوند!
روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی فاش کرد که وزارت جنگ تل آویو اسناد مربوط به قتل غیرنظامیان فلسطینی و تخریب شهرها و روستاهای فلسطین را که جنایت جنگی به حساب می آید، مخفی کرده است.
جدال برای منشاء اصلی کرونا همچنان وجود دارد، اما انتشار گزارش جدید روسیه درباره آزمایش‌گاه‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین، ابعاد جدیدی از وضعیت جنگ و رقابت قدرت‌های بزرگ را فاش می‌کند.
کتاب «تاریخ تحلیلی جنگ ایران و عراق» نوشته حسین علایی که توسط انتشارات مرز و بوم و از سوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شده، به چاپ سوم رسید و این چاپ از کتاب در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ