اسناد جدید افشا شده وزارتخارجه آمریکا پلن براندازی نظام در جنگ ترکیبی به کمک برنامه ریزی و اجرای میدانی با عوامل نفوذی در خیابان‌های تهران را مشخص می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اخیرا روزنامه تهران تایمز در گزارشی سند محرمانه و بسیار مهمی از وزارت خارجه آمریکا را به طور اختصاصی منتشر کرد که حاکی از برنامه‌ریزی دقیق این کشور برای حمایت از آشوب ها در ایران بود.
در پی فایل صوتی منتشر شده از یک جلسه با حضور دونالد ترامپ، رییس‌جمهور پیشین آمریکا که نشان‌دهنده مغایرت اظهارات او درباره نگهداری اسناد محرمانه مرتبط با ایران بود، ترامپ در گفت‌وگویی با فاکس نیوز انتشار این فایل صوتی و گزارش‌ها درباره آن را «حقه‌ای دیگر» تلقی کرد.
یکی از شبکه‌های تلویزیونی آمریکایی یک فایل صوتی را منتشر کرد ه که در آن رییس جمهور سابق آمریکا به وضوح از نگهداری و از داشتن اسناد محرنامه دولتی صحبت می‌کند.
رییس جمهور پیشین آمریکا با تکرار این که میلی و وزارت دفاع آمریکا بوده‌اند که برنامه‌ای سری برای حمله نظامی به ایران داشتند، در بخش دیگری گفت: این اطلاعات سری است. ببینید، من به عنوان یک رییس جمهور می‌توانستن آن را فاش کنم. حالا نمی‌توانم. چون هنوز موضوعی محرمانه است.
یک دادگاه فدرال اقدام به انتشار کیفرخواست علیه دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری سابق آمریکا را با ۳۷ فقره اتهام در ارتباط با سوءاستفاده از اسناد طبقه‌بندی شده کرد؛ از جمله ۳۱ مورد نگهداری عمدی اطلاعات مربوط به دفاع ملی آمریکا.
ماجرا‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با یک سند محرمانه پنتاگون که در آن درباره «حمله احتمالی به ایران» مطالبی مطرح شده ادامه دارد و سی. ان. ان در گزارشی جدید به جزئیات بیشتری از پیچیدگی‌های این پرونده که این روز‌ها گریبان‌گیر ترامپ شده اشاره کرده است.
وزیر دفاع انگلیس به منظور بررسی پیامدهای افشای اخیر اسناد محرمانه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، راهی واشنگتن شد.
تحلیل‌گر مسائل آمریکا می‌گوید هنوز قضاوت جامع درباره پیامدهای افشای اطلاعات محرمانه پنتاگون زود است، اما قطعا پشت چنین افشاگری‌هایی طیفی از بازیگران از دولت‌ها تا جریان‌های داخلی حضور دارند.
اطلاعات پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد مظنون درز اسناد اطلاعاتی فوق محرمانه در فضای مجازی را دستگیر کرده است و درحال تحقیقات در محل اقامت این مظنون است.
رسانه‌های آمریکا مدعی شدند افشاگر اصلی اسناد محرمانه وزارت دفاع این کشور، شناسایی شده و در یک پایگاه نظامی کار می‌کند.
شبکه تلویزیونی جهانی بی بی سی گزارش داد چندین سند محرمانه آمریکا ارتباطات خصوصی مربوط به گوترش و معاونش را توصیف می‌کنند. این اسناد حاوی مشاهدات صریح گوترش در مورد جنگ در اوکراین و تعدادی از رهبران آفریقایی است.
رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با ابراز تأسف عمیق خود از افشای اسناد محرمانه پنتاگون در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد بایستی دولت آمریکا تدابیر جدی اتخاذ کند.
وزیر دفاع آمریکا با همتای کره جنوبی خود درباره افشای اسناد محرمانه پنتاگون گفتگو کرد.
مقامات ارشد آمریکا می‌گویند افشای اسناد محرمانه وزارت دفاع این کشور، رابطه واشنگتن با متحدانش را پیچیده می‌کند.
انتشار دومین سری اسناد طبقه‌بندی‌شده آمریکا از جزئیات ارزیابی این کشور درباره مناطق ملتهب یا درگیر جنگ در جهان و همچنین برنامه هسته‌ای ایران، فضای مجازی را داغ کرد.
گرگ جیکوب در نامه مورخ ۱۸ ژانویه به آرشیو ملی آمریکا گفته است: «بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره پیدا شدن اسناد محرمانه در اقامتگاه بایدن، پنس از سر احتیاط اقدام به بررسی مدارکی کرد که در منزلش وجود داشت. مشاور حقوقی، یک تعداد سند را که احتمالا حاوی اطلاعات حساس یا محرمانه هستند، در میان اسناد شناسایی کرد. مایک پنس فورا آن‌ها را به مکان امنی منتقل کرده و برای جابجایی بهتر منتظر نظرات آرشیو ملی شد.
در ادامه این بیانیه همچنین تاکید شده که این اسناد محرمانه مربوط به دوره فعالیت بایدن به عنوان معاون «باراک اوباما»، رئیس جمهوری وقت آمریکا، پس از بازدید «ریچارد ساوبر»، وکیل کاخ سفید از خانه مذکور در روز پنج شنبه هفته گذشته پیدا شده است.
اسپوتنیک در گزارشی نوشت که تعداد اسناد کشف و ضبط شده از دفاتر شخصی رئیس جمهور آمریکا حالا به ۲۰ فقره رسیده و تعدادی سند نیز با برچسب «فوق محرمانه» نیز در بین آنها وجود دارد!
کاخ سفید از کشف تعداد محدودی اسناد طبقه بندی شده در خانه شخی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ایالت دلاویر خبر داد.
کشف اسناد محرمانه دولتی در دفتر شخصی رئیس‌جمهور آمریکا در شرایطی رسانه‌ای شده که اخیراً رئیس پلیس کنگره آمریکا نسبت به تشدید دوقطبی در جامعه و برگشت «شورش‌های ۶ ژانویه» هشدار داده است.
رسانه های آمریکا از کشف مجموعه جدیدی از اسناد محرمانه در دفاتر جو بایدن رئیس جمهور این کشور خارج از کاخ سفید خبر دادند.
رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید از کشف اسناد محرمانه در دفتر خصوصی‌اش شوکه شده و نمی‌داند این اسناد حاوی چه مطالبی هستند.
برخی مقامات دولت آمریکا بر لزوم بررسی موضوع کشف اسناد محرمانه از اقامتگاه رئیس جمهور سابق این کشور تاکید دارند.
رئیس جمهور سابق آمریکا در تازه‌ترین موضع‌گیری درباره یورش اف‌بی‌آی به عمارت وی، گفت که «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا نیز اسناد طبقه‌بندی‌شده را از کاخ سفید خارج کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ