موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی پنجمین روز مهر ماه پرداخته می‌شود که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خبرگزاری کیودو ژاپن از ملاقات نخست وزیر این کشور و رئیس جمهور ایران در ماه سپتامبر در نیویورک خبر داد.
رویترز درباره شروط تحمیلی ایران برای آزادی ۵ زندانی آمریکایی نوشت: تهران در فرایند راستی آزمایی و در صورت آزادی اموال مسدود شده خود احتمالا در ماه سپتامبر زندانیان دو تابعیتی را آزاد کند.
بنا به اعلام منابع آگاه، آمریکا قصد دارد تا ماه سپتامبر تانک‌های جدیدی را در اختیار ارتش اوکراین قرار دهد.
تیم ملی ایران در تاریخ شانزده شهریور به مصاف بلغارستان خواهد رفت.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نظر دارد ماه سپتامبر آینده راهی نیویورک خواهد شد.
یک عضو کنست رژیم صهیونیستی زمان سفر نتانیاهو به آمریکا را اعلام کرد.
کوهن گفت: «طبق برآورد من، [ایالات متحده آمریکا] و اروپا دیگر نمی‌توانند در موضوع ایران در کناری بایستند. ایران به غنی‌سازی اورانیوم تا 90 درصد نزدیک است و ایران جنگ با اوکراین به روسیه سلاح می‌دهد.»
سردار عبدالمحمد رئوفی: هدف کلیه اتفاقات در خارج از مرزها از جمله جریان ۱۱ سپتامبر، حمله برای تصرف افغانستان و عراق، ساقط کردن صدام، جریان یمن و لبنان و سوریه براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده و هست.
رابرت مالی گفت: ما به طور واضح گفته‌ایم که ما و ایران در ماه سپتامبر فرصت طلایی برای احیای برجام داشتیم و همگی ما موافق توافق بودیم. حتی برای یکی دو روز تصور می‌کردیم که ایران نیز موافق است.
مهدی طارمی هم عنوان بهترین مهاجم و هم بهترین بازیکن ماه سپتامبر فوتبال پرتغال را تصاحب کرد.
پس از کسب عنوان برترین مهاجم، حالا مهدی طارمی به عنوان بهترین بازیکن ماه سپتامبر پرتغال نیز انتخاب شد.
مهدی طارمی بازیکن ایرانی پورتو توانست عنوان بهترین مهاجم ماه سپتامبر لیگ برتر پرتغال را به دست بیاورد.
به نظر می‌رسد بخش بزرگی از لیست نهایی تیم ملی برای جام جهانی در ذهن سرمربی تیم قطعی شده باشد.
آخرین فیفادی پیش از جام جهانی 2022 قطر با یک پیروزی و یک تساوی برای ایران به پایان رسید.
رئیس شورای عالی سیاسی یمن در اظهاراتی به مناسبت هشتمین سالروز انقلاب ۲۱ سپتامبر در این کشور، تاکید کرد که این انقلاب مسیر ملت یمن به سوی استقلال را هموار کرد.
رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به پیروزی تاریخی در ۲۱ سپتامبر، تاکید کرد که این پیروزی ملت یمن را نجات داد و این انقلاب از لحاظ دینی، اخلاقی و ملی به نفع مردم بود.
تیم ملی در سپتامبر بازی با اروگوئه و سنگال را برنامه ریزی کرده است. حریفان تیم ملی در جام جهانی هم برنامه پروپیمانی دارند.
تیم ملی در سپتامبر بازی با اروگوئه و سنگال را برنامه ریزی کرده است. حریفان تیم ملی در جام جهانی هم برای بازی در این ماه برنامه ریزی کرده اند.
همزمان با انتشار این اخبار از نقش میانجی‌گرانه عمان بین ایران و آمریکا، زمزمه‌‌‌هایی نیز مبنی بر اینکه شاید اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، آخرین فرصت برای احیای برجام باشد مطرح است. در این اجلاس علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد ایران نیز به همراه ابراهیم رئیسی حضور خواهد یافت.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین مدعی شد: «از اوایل ماه سپتامبر تا به امروز، نیرو‌های ما بیش از ۶۰۰۰ کیلوکتر مربع از مناطق اوکراین در جنوب و شرق را پس گرفته‌اند. پیشروی نیرو‌های ما ادامه دارد.»
واقعه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ مرحله جدیدی را در تاریخ سینمای آمریکا رقم زد، به طوری که بعد از این واقعه، هالیوود روش های خود را برای تأثیرگذاری بر توده ها و دستکاری نگرش آنها توسعه داد.
در خلاصه داستان فیلم آمده است؛ زندگی نابینایی به نام علی با ورود نابهنگام زنی متواری، آشفته می‌شود… این فیلم که در تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱۷ شهریور) در بخش اصلی جشنواره ونیز رونمایی می‌شود، برای دریافت شیر طلای بهترین فیلم رقابت خواهد کرد. کمپانی مچ فکتوری پخش جهانی فیلم را برعهده دارد. نوید محمدزاده، امیر آقایی، علیرضا کمالی، سعید داخ، با معرفی دایانا حبیبی و دانیال خیری‌خواه، و جمعی از بازیگران و هنرجویان تئاتر.
علی‌رغم مخالفت‌ها و شرط‌وشروط‌های رئیس‌جمهور اوکراین، مقامات محلی منطقه زاپروژیا می‌گویند همه‌پرسی پیوستن این منطقه به روسیه ماه سپتامبر برگزار می‌شود.
اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (اوپک‌پلاس) بر سر افزایش ۱۰۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه برای ماه سپتامبر (شهریور - مهر) به توافق رسیدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ