به تازگی طرحی با عنوان «تنظیم بازار کالا‌های مشمول الزام عرضه در بورس‌های کالایی» در دستور کار مجلس است که انتقاد تند فعالان بازار سرمایه و کارشناسان اقتصادی را در بر داشته است. در این باره احمدزاد اصل در بخشی از گفتگو خود با بورس تابناک گفت: اگر بورس کالا زیر مجموعه وزارت صمت شود، فشار بر صنایع به شدت افزایش می‌یابد و بورس کالا را از حالت بورسی بودن خارج می‌کند و بسیاری از مشکلات نا مطلوب را گریبان گیر کشور خواهد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: سیاست گذار برای تعادل‌بخشی به بازارها نیازمند اطلاعات دقیق از روند معاملات کالاهاست که این آمار از بورس کالا بدست خواهد آمد.
با شایعه انحلال بورس کالا بازار سرمایه به یک وضعیت ریزشی قوی مواجه شد.
پس از آنکه وزارت صمت، شورای رقابت و کمیسیون اصل 90 غیرمجاز بودن عرضه خودرو در بورس کالا را مجددا اعلام کردند، بالاخره صبح امروز نماد معاملاتی دیگنیتی پرستیژ که قرار بود امروز در بورس کالای ایران عرضه شود، از تابلوی این بورس حذف شد.
کشنده FAW CA۴۱۸۰ روز سه شنبه ۲۳ خرداد با قیمت پایه ۳ میلیارد و۴۸ میلیون تومان در بورس کالا عرضه می‌شود. سررسید قرارداد خرید سلف این کشنده ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ است.
مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران از تشخیص مالیات برای عملکرد سال مالی ۱۴۰۰ خبر داد.
روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده (۲ و ۳ اردیبهشت) تعطیل می باشد و به همین منظور بورس کالای ایران با توجه به این تعطیلی ها نحوه عرضه محصول‌ها در هفته منتهی به ۶ اردیبهشت را ابلاغ کرد.
کارشناس حوزه بورس کالا گفت: قرارداد آتی، قراردادی است که طی آن فروشنده متعهد می‌شود در سررسید معینی در آینده، مقدار مشخصی از کالا را به قیمتی معلوم به فروش برساند.
آمار واردات خودرو در یک دهه اخیر نشان می‌دهد، حجم واردات این محصول به دلیل تابعیت از شرایط سیاسی و اقتصادی کلان کشور با نوسانات زیادی همراه بوده است.
لطف الله سیاهکلی نماینده مجلس گفت: قیمت خودرویی که در بورس کالا حتی با کاهش به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده، واقعا انقدر نیست و ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است.
هیات مدیره بورس کالای ایران در نامه ای به وزیر صمت ضمن هشدار در مورد شیوه عرضه خودروهای وارداتی، تاکید کرد که عرضه خودروهای وارداتی در بورس منوط به ورود به کشور و صدور قبض انبار است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ تولید کننده‌ای قادر به ادامه تولید با زیان نیست و در این چارچوب عرضه خودرو در بورس می‌تواند به حذف سفته بازی و واقعی شدن قیمت خودرو کمک کند.
برای اولین بار ۵۰۰هزار ربع سکه در بورس کالا شنبه ۲۴ دی ماه عرضه خواهد شد. ؛ فرآیند خرید ربع سکه را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
راهنمای نحوه خرید خودرو از طریق بورس کالا و افتتاح حساب وکالتی برای متقاضیان منتشر شد.
برای خرید خودرو در بورس کالا علاوه بر داشتن کد بورسی، لازم است کد بورس کالا هم داشته باشید که در این فیلم صفر تا صد خرید خودرو از بورس کالا را توضیح داده شده است.
طبق بخشنامه بورس کالای ایران، اجرای ابلاغیه تغییر ارز محاسباتی در قیمت پایه محصولات در بورس کالا به تصمیم ستاد تنظیم بازار موکول شد.
بورس کالا دوشنبه هفته آینده میزبان عرضه ۵۰۲ دستگاه لاماری بوده و به این ترتیب ۲۵۱دستگاه لاماری ایما مشکی و ۲۵۱ دستگاه لاماری ایما سفید روز ۱۲ دی با قیمت پایه ۹۸۱ میلیون تومان رونمایی می شود.
تالار خودرو بورس کالای ایران روز شنبه ۲۶ آذر ماه، میزبان عرضه ۲۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک است.
امروز مطالبی همچون تصمیم مهم بانک مرکزی برای بازار ارز؛ اوراق گواهی ارزی در راه است، پیش بینی بورس | بورس فردا منفی یا مثبت است؟، کدام اعداد بودجه بر روی بازار سهام موثر است؟، آخرین سیگنال‌ها برای بورس فردا چهارشنبه ۲۵ آبان ماه، مجمع قمرو ۱۴۰۱ | چقدر سود تقسیم شد؟، سهامداران پالایش بخوانند، خریداران دیگنیتی در بورس‌کالا چقدر سود کردند؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
بورس کالای ایران از پذیرش ۶ کالا و محصول متعلق به ۷ شرکت در بازار اصلی و فرعی بورس کالا خبر داد.
بورس کالای ایران از پذیرش ۸ کالا و محصول متعلق به ۱۰ شرکت در بازار اصلی و فرعی بورس کالا خبر داد.
نایب رئیس هیئت‌مدیره انجمن قطعه‌سازان گفت: عرضه خودرو در بورس کالا، راهی است تا خودرو از کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی تبدیل شود.
مشاور وزیر اقتصاد گفت: هرگونه تصدی‌گری دولت در اقتصاد منجر به بروز اخلال در بازارها و نیز ایجاد رانت می شود.
ریشه‌های افزایش دعوا و جنجال در مجامع عمومی شرکت‌های فعال در بازارسرمایه را بررسی کرده است: همزمان با نزول دنباله دار شاخص بورس در ۱۸ماه گذشته حجم اعتراض‌ها در مجامع عمومی شرکت‌های بورس نسبت به عملکرد مدیران افزایش یافته وحتی مطابق ویدئوهایی که ظرف چند هفته گذشته منتشر شده نشان می‌دهد برخی از این مجامع به آشوب کشیده شده است.
شاخص کل بورس روز چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ در نهایت با افزایش ۳۴۳۴ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۱۰ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ را بخوانید.
بعد از برگزاری مجمع صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم در ۲۰ بهمن ماه سال جاری قرار بود سود این صندوق به حساب سهامداران تا ۳۰ بهمن ماه واریز شود، اما هنوز تعدادی از سهامداران سود آن را دریافت نکرده اند. سود پالایشی یکم چرا برای برخی واریز نشد؟ این سود کجاست؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ