مقامات اوکراین امروز اعلام کردند که روسیه، کی‌ یف و غرب اوکراین را با چندین فروند موشک «کینژال» هدف قرار داده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جریان نفت از طریق دروژبا، از زمان حمله نظامی روسیه به اوکراین، به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده و زیرساخت خطوط لوله از آن زمان، چندین بار هدف حملاتی قرار گرفته که مسکو، اوکراین را عامل آن‌ها می‌داند، اما اوکراین این حملات را تائید نکرده است.
بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده از سوی سفارت روسیه در تل‌آویو پس از چندین سال مذاکره قرار است روسیه کنسولگری خود را در بیت‌المقدس غربی احداث کند تا از آن برای نیاز‌های کنسولی خود بهره‌مند شود.
تارنمای شبکه سی ان ان امروز خبر داد که چندین سازمان دولتی آمریکا هدف یک حمله سایبری قرار گرفتند که از یک آسیب پذیری در یکی از نرم افزارهای پرکاربرد سوء استفاده می‌کند.
رسانه‌های روس از وقوع انفجار بزرگی در شهر بلگورود روسیه خبر دادند که در پی آن چندین منزل مسکونی در محل وقوع انفجار ویران شده است.
چند روز پیش بود که هلیکوپتر حامل وزیر ورزش و همراهانش در حال فرود در شهر بافت دچار سانحه شد و همین اتفاق تلخ باعث فوت اسماعیل احمدی و مجروح شدن چندین نفر از جمله حمید سجادی وزیر ورزش شده است. اما هلیکوپتر Mi-۱۷ که آقای وزیر سوار بر آن بود، چه هلیکوپتری است؟ ساخت کدام کشور است؟ چه قابلیت‌هایی دارد و درچه مواردی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد؟
نیروهای امنیتی روسیه امروز چندین نارنجک دستی را داخل یک کیسه در ساختمان سفارت سوئیس در مسکو پیدا کردند.
یک منبع آگاه به تاس گفت نخستین فروند از این سری هواپیما‌ها چندین پرواز را انجام داده است و دومین هواپیما به یک مرکز آزمایش پرواز فرستاده شده و سومین توپولوف تو ۱۶۰ ام در دست ساخت است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً سیاست قطعی ما تقویت روابط دوجانبه و روابط با همسایگان است و روابط ما با فدراسیون روسیه هم به چندین برابر گسترش پیدا خواهد کرد.
«چندین سال است که مدام می‌گوییم با روسیه روابط استراتژیک داریم درحالی که روس‌ها هیچ وقت این کلمه را به کار نبردند. چرا به کار نمی‌برند؟ برای آنکه اصلا قائل به چنین سطحی از روابط با ایران نیستند. اینکه ایران و روسیه دو قرارداد با هم امضا کرده‌اند و همکاری دفاعی خوبی هم در سوریه داشته‌اند را نمی‌توان روابط استراتژیک نامید. روابط ایران با روسیه حتی در حد شراکت راهبردی نیست چه برسد به اتحاد استراتژیک.»
پس از فرود آمدن موشک در خاک لهستان و مرگ دو نفر و زخمی شدن چندین تن در مجاورت مرز لهستان و اوکراین، آسوشیتدپرس بلافاصله مدعی شد که روسیه این موشک را شلیک کرده است.
هلیکوپتر‌های تهاجمی روسیه انبوهی از موشک‌ها را به سمت مواضع نظامی اوکراین شلیک کردند. در این تصاویر منتشر شده توسط وزارت دفاع روسیه، هلیکوپتر‌های روسیه در حال شلیک چندین موشک دیده می‌شوند.
نیروهای هوایی روسیه موفق به سرنگونی جنگنده نظامی اوکراینی از نوع میگ ۲۹ در منطقه ولیکوالکساندروکا شده است.
بمب‌افکن پک‌دا یکی از بلندپروازانه‌ترین پروژه‌های نظامی روسیه است که از چندین سال پیش در مرحله طراحی و توسعه قرار دارد.
یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل درخصوص تاثیر ادعای ارسال تسلیحات به روسیه توسط ایران، می‌گوید که اول فرانسوی‌ها و بعد انگلیس و امریکا مدعی شدند که این نقض قطعنامه ۲۲۳۱ است. در صورتی که می‌دانیم تحریم تسلیحاتی علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۰ برداشته شد. ولی انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و امریکایی‌ها مدعی‌اند که این پهپاد‌ها حکم موشک را دارند و تحریم‌های موشکی علیه ایران در قطعنامه ۲۲۳۱، تا سال ۲۰۲۳ ادامه دارد. بر چنین مبنایی آن‌ها مدعی هستند که ارسال این پهپاد‌ها می‌تواند در حکم نقض قطعنامه ۲۲۳۱ باشد. آمریکا و اروپا اگر قصد پیگیری این ادعا را داشته باشند، در نهایت ممکن است به فکر توسل به مکانیسم ماشه، تحت قطعنامه ۲۲۳۱ برای بازگرداندن قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ایران بیافتند.
در حالی که صبح امروز آژیر خطر در کی یف به صدا درآمد و وقوع چندین انفجار در دو استان خارکیف و زاپروژیا گزارش شد، منابع روسی از کشته شدن چهار غیرنظامی در خرسون در حمله موشکی اوکراین خبر دادند.
دوربین تعبیه شده در داشبورد یک خودرو لحظه وقوع انفجارهای هولناک در شهر دنیپرو اوکراین را ضبط کرده است. صبح امروز (دوشنبه) چندین انفجار در شهرهای مختلف اوکراین از جمله کی‌یف پایتخت این کشور رخ داد. لویو، ترنوپیل و دنیپرو از دیگر شهرهای اوکراین هستند که امروز با چندین انفجار روبرو شده‌اند. این انفجارها، از گسترده‌ترین حملات روسیه به اوکراین از زمان آغاز جنگ و نخستین حمله موشکی به پایتخت اوکراین در ماه‌های اخیر محسوب می‌شود. این حملات پس از آن رخ داد که ولادیمیر پوتین، شب گذشته اوکراین را به سازماندهی انفجار قدرتمند پل ارتباطی شبه‌جزیره کِریمه به روسیه متهم کرد.
گزارش‌ها حاکی است حملات موشکی روسیه تا کنون چندین شهر از جمله شهرهای ایوانوفرانکیفسک، سومی و خارکیف را هدف گرفته است.
رسانه‌ها از وقوع چندین انفجار مهیب در مرکز کی‌یف خبر داده و گفته‌اند روسیه برای اولین بار در چند ماه گذشته، به اهدافی در پایتخت اوکراین حمله کرده است.
رسانه‌ها از وقوع چندین انفجار مهیب در مرکز کی‌یف خبر داده و گفته‌اند روسیه برای اولین بار در چند ماه گذشته، به اهدافی در پایتخت اوکراین حمله کرده است.
رسانه‌ها از وقوع چندین انفجار مهیب در مرکز کی‌یف خبر داده و گفته‌اند روسیه برای اولین بار در چند ماه گذشته، به اهدافی در پایتخت اوکراین حمله کرده است.
برخی منابع گفته اند که پست سفیر آمریکا در روسیه ممکن است برای چندین ماه خالی بماند.
رسانه ها اعلام کردند که چندین انفجار نزدیک پایگاه نظامی روسیه در کریمه روی داده است.
برخی منابع خبری از وقوع چندین انفجار در شبه جزیره کریمه و یک پایگاه هوایی روسیه خبر داده‌اند.
رسانه ها اعلام کردند که چندین انفجار نزدیک پایگاه نظامی روسیه در کریمه روی داده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ