رئیس‌جمهور با تاکید بر درون‌زا بودن امنیت در آسیا، گفت: دخالت کشورهای خارجی راه حل مسائل منطقه نیست و این موضوع در اجلاس سیکا مورد تاکید قرار گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با ازسرگیری روابط ایران و عربستان و آغاز روند کاهش تنش میان تهران و کشور‌های عربی حاشیه خلیج‌فارس و شمال آفریقا، لیبی نیز در صدد است تا فصل جدیدی از روابط خود با ایران را آغاز کند. طرابلس پس از توافق تهران و ریاض در بیانیه‌ای اعلام کرد که این توافق صفحه جدیدی را برای توسعه روابط بین دو کشور باز می‌کند.
وزرای ارتباطات ایران و عراق در حاشیه برگزاری اجلاس ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو اکو، راهکارهای توسعه روابط دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را بررسی کردند.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه ایران پیشرفت و توسعه عراق را توسعه و پیشرفت خود می‌داند، گفت: ایران و عراق به عنوان دو کشور مستقل، غنی و مردم‌سالار نه تنها برای پیشرفت کشورهای خود، بلکه می توانند برای ثبات و توسعه در کل منطقه اثرگذار باشند.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه ایران پیشرفت و توسعه عراق را توسعه و پیشرفت خود می‌داند، گفت: ایران و عراق به عنوان دو کشور مستقل، غنی و مردم‌سالار نه تنها برای پیشرفت کشورهای خود، بلکه می توانند برای ثبات و توسعه در کل منطقه اثرگذار باشند.
امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار عیسی بورو قائم مقام وزیر امور خارجه بورکینافاسو گفت: جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با کشورهای آفریقایی را در دستور کار خود قرار داده است.
رئیس جمهور کشورمان در دیدار وزیر خارجه عربستان سعودی گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی برای توسعه روابط با کشورهای اسلامی ندارد.
تلاش برای گسترش روابط گردشگری میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای هدف منطقه آسیا در نشست مشترک منطقه شرق و جنوب آسیا با حضور معاون گردشگری کشور مطرح شد.
نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: سفرهای رئیس‌جمهور به کشورهای خارجی و تقویت روابط ایران با سایر کشورها باعث می‌شود ما در منطقه نفوذ بیشتری داشته باشیم.
یک نشریه آمریکایی با اشاره به توسعه روابط ایران با کشورهای آمریکای لاتین به ویژه کوبا، ونزوئلا و برزیل نوشت: زنگ خطر در مورد برخورداری تهران از فضای دوستانه در این کشورها به صدا درآمده است.
حضور شرکت‌های روسی در نمایشگاه نفت ایران، امکان شناخت بیشتر فعالان دو کشور و توسعه روابط اقتصادی و مراودات تجاری بین ایران و روسیه را فراهم می‌کند و مهم‌تر از آن زمینه همکاری‌های مشترک در بازارهای منطقه و کشورهای خاورمیانه را ایجاد می‌کند.
مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ضمن برشمردن موانع توسعه تجارت ایران و عربستان گفت: بهبود روابط تجاری با عربستان منجر به رشد مبادلات تجاری ایران با کشورهای عربی منطقه و جهان اسلام می شود.
سرپرست وزارت صمت گفت: از اهداف مهم ایران اکسپو ۲۰۲۳ توسعه بازارهای صادراتی، توسعه روابط با کشورهای مختلف و فتح بازارهای صادراتی جدید است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در توسعه روابط با ازبکستان اولویت ما خصوصاً در بخش اقتصادی، حمل و نقل، گردشگری، ارتباطات و عبور کامیون‌ها در محورهای ترانزیتی است.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: امیدواریم توسعه روابط ایران با همسایگان و کشورهای عربی مانند عربستان تأثیر مثبت خود را در عرصه اقتصادی هم بگذارد.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: امیدواریم توسعه روابط ایران با همسایگان و کشورهای عربی مانند عربستان تأثیر مثبت خود را در عرصه اقتصادی هم بگذارد.
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان گفت که باکو همواره علاقه‌مند به توسعه روابط با همه کشورهای همسایه از جمله ایران است.
جواد یارجانی گفت: ایران باید از فرصت به‌وجودآمده برای توسعه روابط خود به‌ویژه در بخش نفت و گاز استفاده کندوامیدوارم توافق با ریاض مقدمه‌ای برای همکاری بیشتر با دیگر کشورهای عربی همسایه باشد.
شمخانی امارات متحده عربی و شیخ‌نشین دوبی را از جمله بازیگران موثر در تحولات اقتصادی و تجاری منطقه خواند و گفت: دولت سیزدهم با اتخاذ راهبرد همسایه‌محوری مصمم به عبور از موانع تصنعی و تحمیلی است که در مسیر توسعه روابط کشور‌های منطقه ایجاد شده است. گفتگو‌های انجام‌شده در این سفر با مقامات عالی سیاسی، اقتصادی، بانکی و امنیتی امارات، چشم‌انداز بسیار روشنی را در زمینه ایجاد جهش در روابط دو جانبه و چند جانبه نوید می‌دهد.
دریابان شمخانی گفت: رفع سوءتفاهم‌ها و نگاه رو به آینده در روابط تهران-ریاض، قطعا توسعه ثبات و امنیت منطقه‌ای و افزایش همکاری کشور‌های حوزه خلیج فارس و جهان اسلام را برای مدیریت چالش‌های موجود به‌دنبال خواهد داشت.
رئیس جمهور گفت: با توجه به ظرفیت‌های بزرگ موجود در ایران و مالزی امیدواریم این ظرفیت ها در جهت پیشرفت هر چه بیشتر همکاری‌های فیمابین به کار گرفته شود.
رئیس جمهور با اشاره به رویکرد تهران در زمینه توسعه روابط با کشورهای افریقایی گفت: در بخش‌های متنوعی از جمله انرژی، معدن، کشاورزی و فناوری امکان گسترش همکاری‌های ایران با زیمبابوه وجود دارد.
رئیسی با بیان اینکه در این دیدار‌ها اراده جدی جمهوری اسلامی در توسعه روابط همسایگی برای طرفین محرز و تصمیمات خوبی برای گسترش همکاری‌ها اتخاذ شد، تصریح کرد: سران کشور‌های چین، پاکستان، هند و دیگر کشور‌ها به شکل رسمی از بنده برای سفر دعوت به عمل آوردند که این سفر‌ها در زمان مناسب برای پیگیری توافقات صورت گرفته در این دیدار‌ها انجام خواهد شد.
رئیس جمهور با اشاره به اشتراکات فراوان مردم منطقه آسیای میانه و ایران گفت: توسعه روابط با کشورهای حوزه آسیای میانه بخصوص تاجیکستان جزو اولویت‌های اول سیاست خارجی جمهوری اسلامی است.
وزیر امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی و فناوری جمهوری اسلامی ایران، اولویت سیاست خارجی کشورمان را توسعه روابط اقتصادی با کشورهای آفریقا دانست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ