رئیس جمهور با اشاره به اشتراکات فراوان مردم منطقه آسیای میانه و ایران گفت: توسعه روابط با کشورهای حوزه آسیای میانه بخصوص تاجیکستان جزو اولویت‌های اول سیاست خارجی جمهوری اسلامی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رابطه ترکیه و چین برگرفته از رویکرد شرق گرایی آنکارا مقابل دولت های غربی نیست، این دو کشور بیشتر در پی توسعه مناسبات اقتصادی هستند.
سفیر چین در تهران درباره اینکه آیا چین به سیاست خود همانند حمایت از ایران برای عضویت در سازمان‌هایی مانند شانگهای ادامه می‌دهد؟ گفت: حتما، چین از عضویت ایران در سازمان بریکس هم حمایت می‌کند، سال گذشته شی جین پینگ رئیس جمهور چین از رئیس جمهور ایران دعوت کرد تا در گفت‌و گوی عالی توسعه شرکت کند.
وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه همسایگان ایران از ظرفیت اقتصادی، تجاری و سیاسی پراهمیتی بهره‌مند هستند، گفت: استمرار توسعه روابط با همسایگان از محورهای سیاست خارجی متوازن دولت است.
حسین امیرعبداللهیان بامداد سه‌شنبه و پس از ورود به دوحه در توئیتر درباره این سفر نوشت: استمرار توسعه‌ همه‌جانبه روابط با همسایگان یکی از محورهای بنیادی در دکترین سیاست خارجی متوازن دولت است.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: ایران برنامه توسعه روابط با بورکینافاسو را در دستورکار خود دارد و از از تأسیس سفارت آن کشور در تهران استقبال می‌کند.
یک نشریه آمریکایی با اشاره به توسعه روابط ایران با کشورهای آمریکای لاتین به ویژه کوبا، ونزوئلا و برزیل نوشت: زنگ خطر در مورد برخورداری تهران از فضای دوستانه در این کشورها به صدا درآمده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در توسعه روابط با ازبکستان اولویت ما خصوصاً در بخش اقتصادی، حمل و نقل، گردشگری، ارتباطات و عبور کامیون‌ها در محورهای ترانزیتی است.
حجت الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور در جلسه بازرگانان ایرانی و سوری گفت: اراده دو کشور ایران و سوریه بر توسعه روابط تجاری و سیاسی و اقتصادی در همه حوزه‌هاست.
نامزد ریاست جمهوری ترکیه با اشاره به خلاء موجود در سیاست حزب عدالت و توسعه گفت: اردوغان برای حفظ قدرت، سیاستی ناسازگار دنبال می‌کند.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه در نشستی خبری در ایروان ضمن تاکید بر سیاست توسعه روابط با همسایگان، گفت ایران از همه ظرفیت و پتانسیل خود برای حل مسائل منطقه از طریق گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز استفاده خواهد کرد.
هرچند فرآیند تنش‌زدایی در روابط خارجی عربستان سعودی از دو سال پیش با آشتی با قطر و در پی آن ترکیه آغاز شد، اما عبور از مرز رقابت خصمانه با ایران، گامی بود که نیاز به بازاندیشی در پویایی‌های ژئوپولیتیک منطقه و ذهنیت حاکمان سعودی نسبت به جایگاه‌شان در منطقه داشت. آشتی تهران و ریاض، از این جنبه اهمیت دارد که رهبران عربستان سعودی تصمیم گرفته‌اند بر خلاف جریان همیشگی سیاست خاورمیانه حرکت کنند و یکی از بحران‌هایی را که مشخصه خاورمیانه بود حل کنند تا محیط را برای رشد و توسعه کشور خودشان امن‌تر کنند.
رضایی با بیان اینکه چین در سیاست خارجی کشور ما، کشور مهمی است، افزود: سطح روابط اقتصادی دو کشور این مطلب را نشان می‌دهد؛ لذا این سفر در توسعه و ارتقای روابط نقش زیادی دارد. انتظار می‌رود در آینده شاهد ارتقای روابط با چین باشیم. ان‌شاءالله سطح صادرات محصولات نفتی و غیر نفتی به چین نیز بیشتر شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره فعالیت کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز در پی حادثه اخیر در سفارت این کشور در تهران، گفت: سیاست رسمی جمهوری اسلامی ایران در خصوص مناسبات با کشور‌های همسایه، مبتنی بر حفظ و توسعه روابط است.
رئیس مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه طی یک سال گذشته رشد خوبی در گسترش روابط داشته‌اند و اطمینان دارم در طول برنامه هفتم توسعه که سیاست ما تقویت رابطه با همسایگان است، روابط بین دو کشور به چندین برابر افزایش پیدا خواهد کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با وزیر خارجه نامیبیا به جایگاه آفریقا در سیاست خارجی دولت سیزدهم و برنامه‌های در دست اقدام برای توسعه روابط و همکاری با این قاره تاکید کرد.
حسین امیرعبداللهیان گفت: امروزه نظام بین‌الملل در حال تحول و دگرگونی قابل توجهی است و به موازات این تحولات شگرف، سیاست خارجی کشور‌ها نیز متاثر خواهد شد.
در این گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه توسعه روابط با همسایگان از جمله جمهوری آذربایجان را اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بر لزوم تقویت همه جانبه روابط میان دو کشور تاکید کرد.
معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم با توجه به سیاست حسن همجواری و توسعه روابط با همسایگان از هرگونه همکاری برای پیشبرد اهداف مشترک با عراق استقبال می‌کند.
رئیسی با بیان اینکه در این دیدار‌ها اراده جدی جمهوری اسلامی در توسعه روابط همسایگی برای طرفین محرز و تصمیمات خوبی برای گسترش همکاری‌ها اتخاذ شد، تصریح کرد: سران کشور‌های چین، پاکستان، هند و دیگر کشور‌ها به شکل رسمی از بنده برای سفر دعوت به عمل آوردند که این سفر‌ها در زمان مناسب برای پیگیری توافقات صورت گرفته در این دیدار‌ها انجام خواهد شد.
وزیر امور خارجه با اشاره به اهمیت قاره آفریقا در سیاست خارجی ایران، بر عزم جدی دولت ایران برای توسعه روابط با این قاره به ویژه با آفریقای جنوبی تأکید کرد.
وزیر امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی و فناوری جمهوری اسلامی ایران، اولویت سیاست خارجی کشورمان را توسعه روابط اقتصادی با کشورهای آفریقا دانست.
گروه خودروسازی سایپا در راستای سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه روابط اقتصادی، صنعتــی و تجاری با کشــورهای همســایه، همکاری های خود را با کشــورهای آسیای میانه به ویژه بازار روسیه وارد فاز جدیدی کرد.
امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر سیاست دولت سیزدهم جهت توسعه روابط همه جانبه و بویژه همکاری‌های تجاری - اقتصادی با مالی، از برنامه‌های ویژه تهران جهت افزایش تعاملات اقتصادی با باماکو خبر داد.
ارتقای سلامت، موتور محرکه کارآفرینی در حوزه بهداشتی و آرایشی

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ