رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در توسعه روابط با ازبکستان اولویت ما خصوصاً در بخش اقتصادی، حمل و نقل، گردشگری، ارتباطات و عبور کامیون‌ها در محورهای ترانزیتی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
علی ربیعی نوشت: در سه سیاست نیازمند اصلاحات هستیم: سیاست خارجی، سیاست‌های اقتصادی و معیشتی و سیاست‌های اجتماعی. امروز بدون تردید اولویت با سیاست اجتماعی است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با سفیر ساحل‌عاج در تهران با بیان اینکه قاره آفریقا در اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، بر نقش مجالس دو کشور در تقویت مناسبات تاکید کرد.
رئیس جمهور آمریکا در نطقی در کاخ سفید، اولویت‌ کنونی سیاست خارجی کاخ سفید را مقابله با تهدیدات روسیه و مهار نفوذ اقتصادی چین دانست.
همین که انتخابات ریاست‌جمهوری به دور دوم رفت، به معنای آن است که اردوغان از رای‌دهندگان ترکیه کارت زرد گرفت؛ بدون تردید این واقعیت رفتار اردوغان را چه در داخل و چه در سیاست خارجی محتاط‌تر خواهد کرد. اولویت اردوغان بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی ترکیه خواهد بود. سهیم شدن ملی‌گرا‌ها در پیروزی اردوغان چه در انتخابات پارلمان و چه در انتخابات ریاست‌جمهوری باعث می‌شود که بخشی از اختیارات و پرونده‌ها به آن‌ها تفویض شود.
ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما هیچ اولویتی بالاتر از تضمین آزادی اتباع آمریکایی که به ناحق در خارج از کشور بازداشت شده‌اند، نداریم و بی‌وقفه برای تضمین آزادی اتباع آمریکایی که به ناحق در ایران بازداشت شده‌اند، تلاش می‌کنیم. وی گفت: ما بار دیگر از ایران می‌خواهیم که از شیوه ناپسند خود در حبس ناعادلانه اتباع خارجی به عنوان اهرم سیاسی دست بردارد و شهروندان آمریکایی عماد شرقی، مراد طاهباز و سیامک نمازی را فوری آزاد کند.
سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان با بیان اینکه احترام متقابل به تمامیت ارضی و حاکمیت دولت‌ها اولویت تغییرناپذیر سیاست خارجی جمهوری آذربایجان است، اظهار داشت: در این راستا، طرف آذربایجانی به تلاش‌های خود برای تأمین منافع ملی و امنیت ملی کشورمان ادامه می‌دهد.
معاون وزیر امور خارجه ایران جهت «تحکیم سیاست همسایگی» با اولویت «حوزه قفقاز» ظهر امروز به ارمنستان می‌رود.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه نشست خبری‌اش در پاسخ به این که در حال حاضر سیاست دولت آمریکا را در قبال ایران چگونه ارزیابی می‌کند، مدعی شد که ایران چالش‌های متعددی در حوزه‌های مختلف، از جمله فعالیت‌های هسته‌ای ایجاد می‌کند که این دولت آمریکا، بر خلاف دولت قبلی که به طور مثال، در زمینه توافق هسته‌ای شکافی میان آن و متحدان اروپایی‌اش وجود داشت، توانست در زمینه این چالش‌ها و در راستای منافعش با شرکا و متحدانش همکاری کند.
حالا بیش از هر زمان دیگر برای همگان آشکار شده که اولویت در حل مشکلات اقتصادی و معیشت جامعه ایرانی از دریچه سیاست خارجی خواهد گذشت. طی سال‌های متمادی این در آمد‌های چند ده میلیارد دلاری از صادرات و فروش نفت بوده که کشور را مدیریت کرده و نه جادوی مسئولین
معاون وزیر امور خارجه در ارتباط با سطح تعامل چین با دولت سیزدهم در مقایسه دولت‌های گذشته چگونه ارزیابی می‌شود؟ گفت: سیاست دولت‌ها فرق می‌کند، همیشه تاکید کردم که باید سیاست خارجی ما وابسته به دولت‌ها نباشد، حاکمیتی باشد که با یک دولت جهت ما عوض نشود، در این دولت گرایش محکمی به کشور‌های آسیایی وجود دارد همچنین آفریقا و اروپا. دولت هم اعلام کرده بود همسایگان در اولویت قرار دارند و همین سیاست دنبال می‌شود و طرف چینی هم متوجه این مساله است؛ بنابراین سطح روابط عالی است.
مراسم افتتاح طرح های توسعه ای کارگاه ساخت رنگ، ربات برش لیزری سنسور BSD، سیمولاتور داشبورد و تولید قطعات فضای داخلی و خارجی خودروهای اطلس و آریا در شرکت پلاسکو کار سایپا برگزار شد.
بنیامین نتانیاهو در روز‌های نخست بازگشت به منصب نخست‌وزیری، در یک سخنرانی اولویت نخست دولتش در عرصه سیاست خارجی را مقابله با ایران عنوان کرد. آویو کوخاوی، رئیس پیشین ستاد کل ارتش اسرائیل نیز پیش از پایان دوران مسئولیتش عنوان کرده بود که ارتشی به جانشین خود تحویل می‌دهد که از توانایی و آمادگی لازم برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران برخوردار است.
طبیعتا مذاکرات برای احیای برجام بیشترین تاثیر را از وضعیت نابسامان سیاسی میان ایران و غرب گرفته است. رایزنی‌های حسین امیرعبداللهیان با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یا وزرای خارجه کشور‌های قطر و عمان به عنوان واسطه‌های همیشگی میان تهران و واشنگتن ادامه دارد، اما وزارت خارجه ایالات متحده می‌گوید احیای برجام اولویت واشنگتن نیست.
حسین امیرعبداللهیان گفت: امروزه نظام بین‌الملل در حال تحول و دگرگونی قابل توجهی است و به موازات این تحولات شگرف، سیاست خارجی کشور‌ها نیز متاثر خواهد شد.
در این گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه توسعه روابط با همسایگان از جمله جمهوری آذربایجان را اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بر لزوم تقویت همه جانبه روابط میان دو کشور تاکید کرد.
رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی در ادوار مختلف مشارکت مناسبی در اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند داشته است،گفت: همکاری‌های مؤثر با سازمان‌های منطقه‌ای اولویت سیاست خارجی است.
رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی در ادوار مختلف مشارکت مناسبی در اتحادیه کشورهای حاشیه اقیانوس هند داشته است،گفت: همکاری‌های مؤثر با سازمان‌های منطقه‌ای اولویت سیاست خارجی است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران از یک سال پیش اعلام کرده بود برجام در رده اول سیاست‌ها و برنامه‌های جمهوری اسلامی قرار ندارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران از یک سال پیش اعلام کرده بود برجام در رده اول سیاست‌ها و برنامه‌های جمهوری اسلامی قرار ندارد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد که درخواست اوکراین برای الحاق به ناتو در شرایط فعلی در درجه نخست اولویت قرار ندارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در ۸ سال دولت قبل شاهد مسائلی بودیم که گاهی موجب تحقیر کشور ما می‌شد اما دولت سیزدهم حافظ عزت ملی بوده است و این رویکردی ارزشمند به شمار می‌رود.
وزیر امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی و فناوری جمهوری اسلامی ایران، اولویت سیاست خارجی کشورمان را توسعه روابط اقتصادی با کشورهای آفریقا دانست.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور وزیر اطلاعات در این کمیسیون خبر داد.
سید ابراهیم رئیسی در طول یک سال گذشته ۶ سفر خارجی انجام داد و این سفرها نشان می‌دهد، دولت سیزدهم با حرکت در «ریلِ جدید» برنامه خود را در حوزه سیاست خارجی دنبال می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ