سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان گفت که باکو همواره علاقه‌مند به توسعه روابط با همه کشورهای همسایه از جمله ایران است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این تیراندازی در حالی رخ داد که آمریکا نشست سه روزه مذکرات جدید صلح را بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان میانجی‌گری می‌کند که جدیدترین دور برای متوقف ساختن درگیری‌هایی است که گهگاه در قره‌باغ رخ می‌دهد.
وزارت امور خارجه ارمنستان خبر داد که وزیر خارجه این کشور راهی واشنگتن شده تا از فردا در چارچوب مذاکرات با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان برای ایجاد راه حل در روابط این دو کشور مشارکت کند.
جمهوری آذربایجان درخواست ارمنستان برای تضمین حقوق ارامنه ساکن در قره باغ کوهستانی را رد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد این کشور به تردد ایمن و آزاد از گذرگاه لاچین پایبند است.
جمهوری آذربایجان و ارمنستان توافق دو کشور در خصوص مبنا قرار دادن نقشه‌های دوران شوروی در مذاکرات مرزی را رد کردند.
سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه با توجه به تحولات جاری پیش‌بینی کرد امضا توافق صلح میان باکو و ایروان به زودی صورت گیرد.
الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با گیتاناس ناوسدا، رئیس جمهور لیتوانی در ویلنیوس گفت: ما امیدواریم که پایان مذاکرات صلح با ارمنستان، صلح بلندمدت را در قفقاز به ارمغان آورد.
دبیر شورای امنیت ارمنستان روز سه شنبه اعلام کرد که نشست برنامه ریزی شده وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو، ادامه مذاکرات در آمریکا خواهد بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه ارمنستان از آغاز دور جدیدی از رایزنی‌ها میان ایروان و باکو از فردا و به‌منظور عادی سازی روابط فیمابین در واشنگتن خبر داد.
واقعیت این است که ترکیه و روسیه برخلاف ایران تصور تهدیدآمیزی از نقش اسرائیل در جمهوری آذربایجان، کریدور زنگزور و تهدید مرز مشترک ایران و ارمنستان ندارند. اولین قدم درک این نگرانی‌ها و پیگیری احتمالی مذاکرات منطقه‌ای مشترک خواهد بود.
مقامات جمهوری آذربایجان از احضار سفیر ایران خبر می‌دهند.
نشست نمایندگان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه مورد مناقشه مرزی برگزار شد.
وزیر خارجه جمهوری آذربایجان از عدم پیشرفت در مذاکرات میان این کشور و ارمنستان خبر داد.
جمهوری آذربایجان به بهانه حمله اخیر یک فرد به سفارت این کشور در تهران، برای اتباع خود که قصد سفر به ایران را دارند، هشدار مسافرتی صادر کرد.
این وزارتخانه در اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به حمله اخیر در سفارت باکو در تهران، مدعی شد به دلیل «وضعیت ناپایدار» در جمهوری اسلامی ایران و «حمله تروریستی» علیه ماموریت دیپلماتیک جمهوری آذربایجان، به شهروندان توصیه می‌شود جز در صورت لزوم از سفر به ایران بپرهیزند. باکو افزود: به کسانی که سفر می‌کنند توصیه می‌شود احتیاط بیشتری را به کار ببندند.
«خلاف خلاف‌اف» معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که تعلیق فعالیت‌های سفارت این کشور در تهران خللی در فعالیت‌های کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز ایجاد نخواهد کرد و تخلیه سفارت شامل کنسولگری تبریز نمی‌شود.
خارجه جمهوری آذربایجان امروز «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا را در خصوص رفع محاصره مسیر «لاچین» به دروغگویی متهم کرد.
یک مقام منطقه ای قره باغ اعلام کرد که جمهوری آذربایجان گاز این منطقه را قطع کرده است.
ناییری هوخیکیان، روزنامه‌نگار و کارشناس مسائل ژئوپلیتیک از ارمنستان، معتقد است که مذاکراتی که در حال حاضر انجام می‌شود، راه به جایی نمی‌برد. به اعتقاد او جنگ ۲۰۲۰ همچنان ادامه دارد و جمهوری آذربایجان و ترکیه از مذاکرات صلح به عنوان نمایشی برای پیشبرد اهداف‌شان علیه ارمنستان استفاده می‌کنند.
«سید عباس موسوی» سفیر ایران در جمهوری آذربایجان به وزارت امور خارجه این کشور احضار شده است.
وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد سفیر ایران را بابت ابراز ناخرسندی از چند مورد احضار کرده است.
وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که امروز سفیر ایران را برای پیگیری چند مورد احضار کرده است.
کاخ کرملین اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه هفته آینده در سوچی با همتای جمهوری آذربایجانی خود و نخست وزیر ارمنستان ملاقات خواهد کرد.
وزارت امور خارجه ارمنستان اعلام کرد که ایروان آماده مذاکرات صلح و عادی‌سازی روابط با جمهوری آذربایجان است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ