وزارت خارجه عربستان در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد که دیکته دیگران را قبول نمی کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
باشگاه الهلال عربستان از پیوستن یانیس آنتی توکونمپو بسکتبالیست یونانی به خانواده الهلال استقبال کرد.
سکوت یوونتوس درباره آینده پل پوگبا شکست تا مشخص شود بیانکونری همچنان از او ناامید نشده و او را جزئی از برنامه‌های آینده باشگاه می‌داند.
برونو فرناندز، ستاره منچستریونایتد، پیشنهادهای متفاوتی از باشگاه‌های عربستانی در طول تابستان دریافت کرده است.
پل پوگبا، ستاره فرانسوی یوونتوس، حاضر نیست پیشنهاد جذاب عربستان سعودی را برای پیوستن به این لیگ قبول کند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن تشریح اقداماتی که برای عملیات حج ۱۴۰۲ صورت گرفته است، از پیگیری ها در داخل و عربستان برای تعیین تکلیف از سرگیری عمره خبر داد.
رئیس عربستانی کمیته بازاریابی ای‌اف‌سی به اظهارات اخیر رئیس یوفا که به عربستان هشدار داده بود با ولخرجی در نقل و انتقالات راه چین را در پیش گرفته است پاسخی تند داد.
سون هیونگ مین، ستاره کره‌ای تاتنهام، به شایعات درباره پیوستنش به باشگاه الاتحاد عربستان پاسخ داد و گفت تمایلی برای بازی در این کشور ندارد.
سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره موضوعات مطرح‌شده در سفر وزیر خارجه عربستان سعودی به ایران در جریان گفتگو با رئیس‌جمهوری، اظهار کرد: دو کشور مسیر همکاری سازنده برای اجرای توافق پکن طی می‌کنند. هر دو کشور نگاه مشترکی دارند که ثبات و امنیت پایدار در منطقه لازمه گسترش همکاری‌هاست و به گسترش همکاری‌های اقتصادی و بستر مناسب برای منافع هردو ملت منجر می‌شود
ژوزه مورینیو، سرمربی رم، پس از جلسه با رییس باشگاه الهلال در لندن به پیشنهاد آنها برای قبول هدایت این تیم پاسخ داد.
«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره بهبود روابط ایران و عربستان سعودی گفت: «ایرانی‌ها و سعودی‌ها خودشان باید در این‌باره صحبت کنند».
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا دولت بایدن بازگشایی سفارت‌خانه ایران در عربستان سعودی در پی توافق دو کشور برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک را به عنوان یک کانال ارتباطی با ایران در نظر می‌گیرد و آیا این موضوع می‌تواند موجب تسهیل امور در این زمینه شود، گفت: «ما همواره گفتمان مستقیم و دیپلماسی را، از جمله میان ایران و دولت‌های منطقه تشویق کرده‌ایم. تبادل سفرا گام تعجب‌آوری در روند این گونه گفتمان نیست.»
دریادار ایرانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کدام کشور‌ها تقاضا دارند تا در اقدام اشتراکی منطقه‌ای به همراه ایران حاضر باشند، گفت: ما پیش از این با عمان اقدام اشتراکی را داشتیم و اکنون عربستان این هدف‌گذاری را انجام داده و به آن ورود کرده است؛ امارات، قطر، بحرین، عراق، پاکستان و هند هم جزو این کشور‌ها هستند.
کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران به پیشنهاد باشگاه عربستانی پاسخ منفی داد و بعد از تمدید قراردادش با آاِک یونان، تمجید سرمربی این تیم را برانگیخت.
ابرستاره آرژانتینی درباره شایعات مطرح شده درباره آینده اش واکنش نشان داد.
هافبک رئال مادرید به پیشنهاد عربستان سعودی پاسخ منفی داد.
شبکه الاخباریه با انتشار ویدئویی از دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان نوشت: وزیر امور خارجه ایران از طولانی شدن پرواز تهران به پکن گلایه کرد و وزیر امور خارجه عربستان در پاسخ به او گفت: پرواز بین ریاض و تهران فقط دو ساعت طول می‌کشد.
معاون اول رئیس جمهور از دعوت پادشاه عربستان از رئیس جمهور برای دیدار و گفتگو با یکدیگر خبر داد و گفت: ملک سلمان از رئیس جمهور دعوت بعمل آورده است که پاسخ مثبتی به این دعوت داده شده و انشالله اتفاقات خوبی خواهد افتاد.
جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست شورای همکاری اتحادیه اروپا و عراق از توافق ایران و عربستان استقبال کرد.
وزیر خارجه عربستان سعودی پاسخ داد: «بر اساس توافقی که حاصل شده مشتاقانه در انتظار دیدار با وزیر خارجه ایران در آینده نزدیک هستم و از سرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور طی دو ماه آینده صورت خواهد گرفت و طبیعی است که در آینده به کشورهای دو طرف سفر کنیم».
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره واکنش به توافق میان تهران - ریاض، پای اسرائیل را وسط کشید و گفت: هر چی روابط بین اسرائیل و همسایگان عربی بهتر باشد، برای همه بهتر است. منبع: خبرآنلاین
عربستان در طول سه روز اخیر شاهد حضور رئیس جمهور چین در ریاض و مشارکت وی در اجلاس مشترک با سران کشور‌های عربی بود. در جریان این حضور، توافقنامه راهبردی و قرارداد‌های تجاری و اقتصادی زیادی بین ریاض و پکن به امضا رسید.
یک کارشناس حوزه بین‌الملل گفت: سعودی‌ها از طریق کانال‌های دیپلماتیک به ما گفتند که ایران اینترنشنال برای آن‌ها نیست که ما پاسخ آن‌ها را اصلاً قبول نکردیم. اگر ایران اینترنشنال به آن‌ها ربط ندارد، خیلی از اتفاقات ممکن هم به ما ارتباطی نخواهد داشت.
«خالد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان یکشنبه شب گفت، از اتهامات آمریکا به ریاض در خصوص حمایت از روسیه در جنگ اوکراین بسیار بهت زده شده است.
وزارت خارجه عربستان اعلام کرد، گروه اوپک پلاس تصمیمات خود را به صورت مستقلانه و براساس اقدامات مستقل مورد قبول سازمان‌های بین‌المللی اتخاذ می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ