سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره موضوعات مطرح‌شده در سفر وزیر خارجه عربستان سعودی به ایران در جریان گفتگو با رئیس‌جمهوری، اظهار کرد: دو کشور مسیر همکاری سازنده برای اجرای توافق پکن طی می‌کنند. هر دو کشور نگاه مشترکی دارند که ثبات و امنیت پایدار در منطقه لازمه گسترش همکاری‌هاست و به گسترش همکاری‌های اقتصادی و بستر مناسب برای منافع هردو ملت منجر می‌شود
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: لایحه موافقتنامه بین دولت ایران و دولت کرواسی در مورد کمک و همکاری متقابل در امور گمرکی خلاف قانون اساسی و شرع مقدس شناخته نشد و از سوی شورای نگهبان تأیید شد.
سخنگوی دولت عراق بر اهمیت بهبود روابط ایران و عربستان سعودی تاکید کرد و در عین حال احتمال میانجی‌گری بغداد در موضوع روابط تهران و قاهره را رد نکرد.
کرمان- سخنگوی دولت با اشاره به سفر وزیر امور خارجه عربستان به ایران در هفته آتی و بازگشایی سفارت این کشور گفت: نگاه دولت سیزدهم زنده و فعال کردن مسیرهای همکاری سیاسی و تجاری با همسایگان است.
کرمان- سخنگوی دولت با اشاره به سفر وزیر امور خارجه عربستان به ایران در هفته آتی گفت: نگاه دولت سیزدهم زنده و فعال کردن مسیرهای همکاری سیاسی و تجاری با همسایگان است.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا دولت بایدن بازگشایی سفارت‌خانه ایران در عربستان سعودی در پی توافق دو کشور برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک را به عنوان یک کانال ارتباطی با ایران در نظر می‌گیرد و آیا این موضوع می‌تواند موجب تسهیل امور در این زمینه شود، گفت: «ما همواره گفتمان مستقیم و دیپلماسی را، از جمله میان ایران و دولت‌های منطقه تشویق کرده‌ایم. تبادل سفرا گام تعجب‌آوری در روند این گونه گفتمان نیست.»
سخنگوی دولت با اشاره به بیانات رهبری انقلاب درباره ترویج ایمان و امید در جامعه آن‌ را راهکاری برای تقویت هویت و اعتماد به نفس ملی مردم دانست.
اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) سیزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام اینکه ترتیبات لازم برای انتقال گروهی از هم میهنان از عربستان به کشورمان فراهم شده است، گفت: در این مسیر، همکاری موثر کشور عربستان و مساعدت دولت سودان کمک کننده بود که جای تقدیر و تشکر دارد.
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه امروز سال‌گشت شکست حمله نظامی آمریکا در طبس است، گفت: هر اقدام بدخواهان علیه پیشرفت، تمامیت ارضی و وحدت ملت ایران، منهدم و تجزیه می‌شود.
سخنگوی دولت گفت: امنیت و اقتصاد غرب آسیا را ملت‌ها و دولت‌های غرب آسیا می‌سازند، بدون دخالت خارجی.
سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به توافق ایران و عربستان، مدعی شد که دیپلماسی همراه با بازدارندگی و کاهش تنش، از اصول سیاست دولت آمریکا در منطقه است.
سخنگوی دولت گفت: استقبال گرم یزدی‌ها نشان داد امید و وحدت برای پیشرفت ایران پررنگ‌تر از همیشه است.
سخنگوی دولت با مثبت ارزیابی کردن روند کلی پیشرفت کشور در طی ۴۳ سال گذشته گفت: در ۴۳ سال گذشته خدمات بسیاری از سوی دولت‌های مختلف برای رشد و پیشرفت کشور صورت گرفته است و بررسی آمار‌های بین‌المللی و مقایسه شاخص‌های کشور با میانگین رشد جهانی نشان می‌دهد علی‌رغم وجود برخی نارسایی‌ها و سوء‌مدیریت‌ها در ادوار مختلف و همچنین دشمنی‌های بسیار با ملت ایران این روند هرگز متوقف نشده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه به دنبال وقوع زلزله در اندونزی ضمن ابراز تسلیت به خانواده‌های جان باختگان و طلب شفای عاجل برای مجروحان این حادثه، با دولت و ملت این کشور ابراز همدردی کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پی وقوع سیل و رانش زمین در ونزوئلا که به فوت و مفقود شدن ده‌ها نفر از مردم این کشور منجر شد، مراتب همدردی جمهوری اسلامی ایران را با دولت و ملت این کشور اعلام کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پی وقوع سیل و رانش زمین در ونزوئلا که به فوت و مفقود شدن ده‌ها نفر از مردم این کشور منجر شد، مراتب همدردی جمهوری اسلامی ایران را با دولت و ملت این کشور اعلام کرد.
سخنگوی دولت گفت: قرن‌هاست که بدخواهان و تجزیه‌طلبان مقابل یکپارچگی ایران اسلامی با مذاهب و اقوام گوناگون، زمین‌گیرند.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: شبکه «ایران اینترنشنال» ماهیت رسانه‌ای ندارد اما به دولت عربستان تذکر خواهیم داد.
سخنگوی وزارت امور در حادثه تیراندازی مرگبار در یک مدرسه در روسیه با خانواده‌های جان باختگان، مردم و دولت روسیه ابراز همدردی کرد.
سخنگوی وزارت خارجه در پی سقوط یک فروند بالگرد نظامی در پاکستان که منجر به جان باختن تعدادی از پرسنل ارتش این کشور شد، با دولت و ملت این کشور ابراز همدردی کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دولت و ملت ایران اسلامی‌ به برکت خون شهیدان در برابر زیاده‌خواهی و زورگویی میراث‌داران استعمار ایستاده و از حقوق مشروع خود کوتاه نخواهند آمد.
سخنگوی وزارت خارجه گفت: دولت و ملت ایران اسلامی‌ به برکت خون شهیدان در برابر زیاده‌خواهی و زورگویی میراث‌داران استعمار ایستاده و از حقوق مشروع خود کوتاه نخواهند آمد.
سخنگوی دولت قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی و آزاد جوانان ایران را تبریک گفت.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: وزیر صمت از برنامه دولت برای واگذاری سهام خود در ایران خودرو و سایپا خبر داد که آگهی این واگذاری داده شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ