وزارت خارجه عربستان اعلام کرد، گروه اوپک پلاس تصمیمات خود را به صورت مستقلانه و براساس اقدامات مستقل مورد قبول سازمان‌های بین‌المللی اتخاذ می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی در مورد فایل صوتی منتشر شده منتسب به رابرت مالی و این که در این فایل گفته شده هدف از مذاکرات با ایران و توافق برجام، افزایش فشار به ایران است، گفت: اینکه گفته شده است، مسئولیت آن با آمریکا است و آن‌ها باید در این زمینه روشنگری کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا دولت بایدن بازگشایی سفارت‌خانه ایران در عربستان سعودی در پی توافق دو کشور برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک را به عنوان یک کانال ارتباطی با ایران در نظر می‌گیرد و آیا این موضوع می‌تواند موجب تسهیل امور در این زمینه شود، گفت: «ما همواره گفتمان مستقیم و دیپلماسی را، از جمله میان ایران و دولت‌های منطقه تشویق کرده‌ایم. تبادل سفرا گام تعجب‌آوری در روند این گونه گفتمان نیست.»
سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به سخنان ضد ایرانی صدر اعظم آلمان در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفت: کشور‌های مستقل و افکار عمومی جهان از این گونه مواضع و رفتار‌های مبتنی بر استاندارد‌های دوگانه به ستوه آمده و راسخ‌تر می‌شوند که ادعا‌ها و اتهامات غربی‌ها علیه ایران ریاکارانه و نامعتبر است.
سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد مطالب مطرح شده در ارتباط با توافق ایران و عربستان در نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال و طرح این ادعا از سوی این رسانه که قرار است فعالیت شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال در پی توافق ایران و عربستان تعطیل شود، گفت: توافق صورت گرفته بین ایران و عربستان در چارچوب مذاکرات محرمانه و عالی انجام شده است. عموماً رسانه‌ها در مورد این توافق‌ها به گمانه‌زنی رسانه‌ای می‌پردازند، ولی شما این حق را به سخنگوی وزارت خارجه بدهید که در مورد گمانه‌زنی رسانه‌ای اظهار نظر نکند.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: انتظار می‌رفت وزیر خارجه آلمان قبل از هر چیز به خاطر عملکرد شرم آور گذشته دولت این کشور در قبال دو ملت ایران و عراق عذرخواهی می‌کرد، نه این که با طرح ادعا‌های بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، تلاش نماید تا سابقه جنایات کشورش در حمایت از رژیم صدام علیه ایران و نیز جنایت ننگین تجهیز رژیم بعث به سلاح‌های شیمیایی به منظور بکارگیری آن علیه نظامیان و شهروندان بی دفاع ایرانی و عراقی را مخفی کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه آلمان در بغداد پاسخ داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم‌های اعلام‌شده از سوی اتحادیه اروپایی در خصوص شهروندان جمهوری اسلامی ایران و برخی مؤسسات کشورمان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا فهرست تحریم‌های متقابل خود را به‌زودی اعلام خواهد کرد.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه بعد ازظهر امروز دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ضمن بازدید از خبرگزاری مهر و روزنامه تهران تایمز به سوالات خبرنگار مهر پاسخ داد.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جمع بندی شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا و مواضع خصمانه برخی دولت های اروپایی بیانیه ای منتشر کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه هشدار داد که اگر قطعنامه ضد ایرانی در آژانس تصویب شود، پاسخ ایران قاطع و موثر خواهد بود.
پرایس در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا این جمله بایدن که «مردم ایران خودشان به زودی خودشان را آزاد می‌کنند»، اشاره‌ای به موضوع تغییر حکومت دارد، گفت: به مردم ایران بستگی دارد که جریان و مسیر این جنبش را تعیین کنند.
نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی از وزارت خارجه خواست واکنش قاطعی به کشورهای خارجی که در امور داخلی ایران دخالت می‌کنند، دهد.
وزارت خارجه عربستان در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد که دیکته دیگران را قبول نمی کند.
معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با طرح این ادعا که ایران باید برای رفتار خود با معترضان مسئول دانسته شود، تاکید کرد که ایالات متحده به همکاری خود با شرکا و متحدانش برای پاسخ به ایران ادامه خواهد داد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران دیدگاه‌های خود را به طرف اروپایی منتقل کرده و منتظریم دیدگاه و پاسخ طرف مقابل را بشنویم. چنانچه در طرف مقابل اراده سیاسی لازم وجود داشته باشد و همانند ایران سازنده عمل کرده و رو به جلو باشد، پاسخ ایران سازنده، شفاف و قانونی است.
پس از پاسخ ایران به اتحادیه اروپا وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما پاسخ ایران از طریق اتحادیه اروپا دریافت کردیم.
پیش از این ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها خبر داده بود.
پیش از این ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از ارسال نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها خبر داده بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: همانطور که می‌دانید روند مذاکرات ماهیت خاصی دارد به دلیل حساسیت موضوع و به دلیل محرمانه بودن موضوع مذاکرات همه طرف‌ها تا الان سعی کرده‌اند تا به ماهیت محرمانه بودن مذاکرات پایبند باشند به این جهت که رسانه‌ای کردن زودهنگام کمک به نتیجه مذاکرات نمی‌کند و باید در بازه زمانی مناسب خود، این اطلاع رسانی صورت بگیرد.
به تازگی "سایمون شرکلیف"، سفیر انگلیس در تهران در جلسه با اعضاء اتاق بازرگانی گفت: به نظر منفی مردم ایران نسبت به انگلیس احترام می‌گذارم اما بدانید که مردم انگلیس هم همین حس را نسبت به ایران دارند!
سخنگوی وزارت امور خارجه از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات خبر داد و گفت: ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود را در این رابطه به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه: پلن B ایران در صورت پاسخ منفی آمریکا در مذاکرات احیای برجام، تقویت روابط با سایر کشورهاست ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: موضوع مذاکرات تنها یکی از مسائل سیاست خارجی ایران است و مسائل دیگر از جمله روابط خارجی و تجاری با کشور‌های دیگر را نیز در دست پیگیری است که در این رابطه نیز پلن B ما استمرار سیاست لغو تحریم‌ها از طریق تقویت روابط با دیگر کشورهاست.
سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به مقام ارشد کاخ سفید، امریکا را گانگستر و قلدر خواند و واشنگتن را عامل بی ثباتی و تضعیع صلح در تنگه معرفی کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ