«مولود چاووش اوغلو» گفت: برای تحقق صلح در سوریه باید با دمشق وارد مذاکره شویم و بدون آشتی دولت سوریه با گروه‌های مخالف دمشق، تحقق ثبات در این کشور ممکن نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزرای خارجه ترکیه و آمریکا امروز در لندن در حاشیه کنفرانس به اصطلاح احیای اوکراین با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
ریچارد مور در توییتی به زبان ترکیه نوشت که برای "دوست و همکار سابقش" فیدان در سمت جدید آرزوی موفقیت می‌کند. او ابتدا در توییت به صفحه جعلی فیدان اشاره کرد، اما بعدا وقتی مشخص شد این صفحه جعلی است در توییتر دیگری به طنز نوشت: " آرزوی خوب من، واقعی بود حتی اگر حساب، جعلی باشد. وی از حذف توییت قبلی اش خودداری کرد.
وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه جدید ترکیه، با تبریک انتصاب وی، ابراز امیدواری کرد همکاری‌های نزدیک دو کشور در دوره جدید ادامه و توسعه یابد.
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای جدید ترکیه‌ای خود، از او برای سفر به تهران دعوت کرد.
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که ترکیه و سوریه باید نقشه راهی را برای بهبود روابط خود تهیه کنند.
وزیر امور خارجه ترکیه فردا در مسکو و در حاشیه نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، روسیه، سوریه وترکیه با همتایان ایرانی و سوری خود دیدار خواهد کرد.
وزیر امور خارجه یونان با اشاره به فضای مثبت میان آنکارا و آتن گفت که برای حفظ این فضا باید گام‌های شجاعانه‌ای برداشته شود.
وزیر خارجه روسیه امروز در سخنانی تأکید کرد: نباید هیچ پیش‌شرطی برای دیدار وزرای خارجه روسیه، ایران، سوریه و ترکیه وجود داشته باشد.
وزیر خارجه ترکیه در چارچوب سفر رسمی خود به مصر وارد قاهره شد و با همتای مصری خود دیدار کرد.
وزیر خارجه ترکیه در شرایطی فردا به مصر سفر می کند که این سفر نخستین سفر مقامی ترکیه ای در این سطح به مصر طی ۱۰ سال اخیر محسوب می شود.
وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که این کشور محصولات الکترونیکی که می تواند برای اهداف نظامی به کار رود، به روسیه صادر نکرده است.
وزیر خارجه ترکیه در جریان این بازدید از کمک‌های ایران به مردم زلزله زده ترکیه قددرانی کرد و برای دولت و ملت ایران آرزوی سلامتی و موفقیت کرد.
وزیر امور خارجه ترکیه از بیمارستان سیار نیروی زمینی ارتش مستقر در شهر «آدی‌یامان» ترکیه بازدید کرد.
وزیر امور خارجه ارمنستان روز چهارشنبه به ترکیه سفر خواهد کرد.
وزیر خارجه سوریه خواستار تعامل و هماهنگی های بشردوستانه با ترکیه بدر مناطق زلزله زده شد.
وزیر امور خارجه ترکیه گفت که نگرانی آنکارا درباره حمایت سوئد و فنلاند از سازمان های تروریستی، واقعی است و سوئد باید گام های ملموسی در این زمینه بردارد.
وزیر امور خارجه ترکیه امروز در سخنانی اعلام کرد: گام‌های زیادی باید از سوی سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو برداشته شود.
وزیر امور خارجه ترکیه امروز در گفتگو با یک روزنامه محلی گفت: باید گام هایی در روند سیاسی برای خروج نیروهای ما (از سوریه) برداشته شود.
وزیر خارجه سوئد می گوید کشورش اقدامات لازم را در راستای توافق های دو جانبه با ترکیه بر سر استرداد نیروهای تروریستی صورت داده است.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به خبرنگاران گفت: من جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا را اصلا در نظر نمی‌گیرم. سطح او طوری است که باید با مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه دولت ترکیه صحبت کند. این اظهارات از سوی او واقعا زشت است.
مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در سخنانی تاکید کرد: فنلاند و سوئد هنوز به برداشتن گام های جدیدی در راستای پیوستن به ناتو نیاز دارند.
وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که آمریکا باید از تهدید کردن عربستان به خاطر افزایش قیمت نفت دست برداشته و به‌جای «قلدری» راه‌حل‌های دیگری پیدا کند.
وزیر خارجه فرانسه امروز در سخنانی به ترکیه در ارتباط با مواضع آنکارا در قبال یونان هشدار داد.
امروز بیستم اردیبهشت ماه، مصادف با «سه‌شنبه‌های نظارتی» مجلس که قرار است نمایندگان در صحن علنی مجلس طبق روال، موارد نظارتی ازجمله سوال از وزرا و تحقیق و تفحص را در دستور کار خود قرار دهند با حضور وزیر امور خارجه و پاسخگویی وی در پشت تریبون مجلس درباره موضوعاتی همچون سدسازی ترکیه روی رودخانه‌های دجله و ارس آغاز به کار کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ