وزیر امور خارجه ترکیه امروز در سخنانی اعلام کرد: گام‌های زیادی باید از سوی سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو برداشته شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سیاست گفتاری و رفتاری ترکیه متفاوت از هم است و رویکرد ترکیه همانند موضوع سوئد به سرعت می تواند تغییر کند.
وزیر امور خارجه ترکیه هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد و چشم‌پوشی نسبت به این مسئله علی‌رغم هشدارها را غیرقابل قبول خواند و آن را به‌شدت محکوم کرد.
سخنگوی مجلس ترکیه با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز سوئد در هتک‌ حرمت قرآن، هشدار داد که در صورت تداوم این روند، پیوستن استکهلم به ناتو، یک خیال خام باقی خواهد ماند.
یک رسانه از توقف ارسال جنگنده «اف-۳۵» به یونان از سوی آمریکا تا بعد از نشست ناتو خبر داد و دلیل آن را به‌خطر افتادن تأیید عضویت سوئد در ناتو توسط آنکارا بیان کرد.
شرط‌گذاری ترکیه برای  پذیرش سوئد در ناتو صرفا به درخواست آنکار از استکلهم برای کنترل اعضای سازمان تروریستی پ‌ک‌ک  محدود نبوده و شرط‌های جدیدی مطرح شده است.
نشست سه‌جانبه میان ترکیه، سوئد و ناتو سه‌شنبه هفته جاری در آنکارا برای عضویت استکهلم در ائتلاف نظامی ناتو برگزار می‌شود.
دبیرکل ناتو از سفر قریب‌الوقوع به آنکارا برای دیدار با رئیس‌جمهور ترکیه با محوریت بررسی پیوستن سوئد به این سازمان نظامی خبر داد.
نتایج نظرسنجی انجام شده در سوئد آشکارا نشان می دهد که اکثریت مردم این کشور خواستار ممنوعیت هتک حرمت به قرآن کریم و دیگر کتب مقدس هستند.
آنکارا می گوید ترکیه و سوئد با وجود ادامه تنش‌ها بر سر عضویت در ناتو؛ با هم تلفنی گفتگو کردند.
سفرای کشورهای آمریکا، هلند، سوئد، سوئیس، انگلستان، آلمان، بلژیک، فرانسه و ایتالیا در آنکارا که هشدار امنیتی در ترکیه دادند یا فعالیت نمایندگی‌های دیپلماتیک و کنسولی خود را در این چارچوب به حالت تعلیق درآوردند، به وزارت خارجه ترکیه احضار شدند.
سناتورهای آمریکایی به دنبال توقف فروش F-۱۶ به ترکیه بدلیل مخالفت آنکارا با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو هستند.
وزیر امور خارجه ترکیه گفت که نگرانی آنکارا درباره حمایت سوئد و فنلاند از سازمان های تروریستی، واقعی است و سوئد باید گام های ملموسی در این زمینه بردارد.
وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که آنکارا در مقایسه با سوئد مشکل کمتری با پیوستن فنلاند به ناتو دارد.
رئیس جمهور ترکیه امروز اعلام کرد: آزادی توهین به مقدسات مسلمانان را ندارید؛ سوئد منتظر حمایت آنکارا از پیوستن به ناتو نباشد.
وزیر دفاع ترکیه از لغو سفر همتای سوئدی خود به آنکارا که قرار بود ۲۷ ژانویه انجام شود، خبر داد.
وزیر دفاع ترکیه از لغو سفر همتای سوئدی خود به آنکارا که قرار بود ۲۷ ژانویه انجام شود، خبر داد.
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد شرط تصویب طرح پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو را، استرداد تروریست های ضد دولت آنکارا به این کشور عنوان کرد.
روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکا از مشروط شدن فروش جنگنده های اف-۱۶ به ترکیه، به موافقت آنکارا با پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو خبر داد.
وزارت خارجه سوئد، اقدام دولت ترکیه در لغو سفر رئیس پارلمان سوئد به آنکارا را قابل درک ارزیابی کرد.
پارلمان ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس پارلمان ترکیه سفر زمان‌بندی‌شده رئیس مجلس سوئد به آنکارا را لغو کرد.
وزارت امور خارجه ترکیه سفیر سوئد در آنکارا را به علت اعتراض به فعالیت های «پ ک ک» در استکهلم احضار کرد.
مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه و دبیرکل ناتو امروز در آنکارا دیدار و سپس در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی شرکت کردند.
در ادامه روند پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو، امروز مقامات این دو کشور با مقامات دولت ترکیه دیدار می‌کنند تا درباره نگرانی‌های امنیتی آنکارا بحث و گفت‌وگو کنند.
دولت سوئد برای استرداد یک تبعه ترکیه متهم به کلاهبرداری به دولت آنکارا موافقت کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ