سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصمیم اوکراین درباره عدم امکان مذاکره با پوتین را تصمیم غرب اعلام کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور آلمان به‌رغم موضع اخیر وزارت خارجه این کشور درباره تصمیم آمریکا برای ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین، گفت که برلین نمی‌تواند و نمی‌بایست در تصمیم واشنگتن مداخله کند!
رئیس جمهور با بیان اینکه اهل عافیت طلبی نیستم گفت: اگر زمان بازگردد، دوباره تصمیم می‌گیرم به میدان بیایم و در انتخابات شرکت کنم.
در دولت دوازدهم درباره دیدار به خانواده‌های شهیدان هواپیمای اوکراینی و اینکه اعضای هیات دولت به دیدار آنها بروند، تصمیم گرفته شد، هرچند که دولت درباره آن حادثه کاره‌ای نبود. من با 12 خانواده کشته‌شده‌های هواپیمای اوکراینی دیدار کردم و خیلی سخت و دردناک بود. آن زمان فشار و هجمه علیه دولت بسیار زیاد بود و این دیدارها رسانه‌ای نشد. من به عنوان معاون رئیس‌جمهور در شبکه‌های صدا و سیما سانسور می‌شدم، فقط در شبکه‌های استانی از من خبر می‌رفتند. منبع: خبرآنلاین
دولت آمریکا اعلام کرد که اوکراین خود باید درباره عقب نشینی از منطقه باخموت در جمهوری دونتسک تصمیم گیری نماید.
نخست‌وزیر سابق اسرائیل گفت که بعداً درباره تعهد پوتین به زلنسکی اطلاع‌رسانی کرد، نفتالی بنت همچنین گفت: کشور‌های غربی جلوی مذاکرات بین روسیه و اوکراین را گرفته‌اند. هرچه انجام دادم در دوران میانجی‌گری، با آمریکا، آلمان و فرانسه با جزئیاتش ارائه کردم. اما آن‌ها جلوی مذاکرات را گرفتند. غرب تصمیم گرفته تا به حملاتش علیه پوتین ادامه دهد و مذاکرات را متوقف کند.
وزیر دفاع انگلیس می گوید که لندن درباره ارسال یا عدم ارسال جنگنده به اوکراین تصمیم نهایی را نگرفته است.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا آمریکا تصمیم به ارسال جنگنده به اوکراین دارد، پاسخ داد: «نه».
اوکراین زمان تصمیم‌گیری برای تحریم احتمالی المپیک 2024 در پاریس را تعیین کرد.
در حالی چین از تصمیم کمیته بین المللی المپیک برای حضور ورزشکاران روس در المپیک پاریس حمایت کرد که اوکراین قرار است جلسه فوق‌العاده‌ای در رابطه با تحریم رقابتها داشته باشد.
بایدن تصمیم خود درباره تحویل تانک های آبرامز به اوکراین را روز چهارشنبه اعلام می کند.
وزیر خارجه آلمان می‌گوید که اگر لهستان بخواهد تانک‌های ساخت آلمان خود را به اوکراین بدهد، برلین جلوی ورشو را نخواهد گرفت.
مشاور ارشد رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که کی یف انتظار دارد که متحدان غربی آن درباره ارسال تانک به این کشور زودتر تصمیم گیری نمایند.
وزارت خارجه مجارستان اعلام کرد که هنوز تصمیمی در مورد بسته جدید کمک نظامی به کیف گرفته نشده است.
میثم جبلی گفته بعد از حادثه هواپیمای اوکراینی و قربانی شدن برادرزاده‌اش، چنین تصمیمی گرفته و در همین مصاحبه گفته «همه خانواده‌اش را دوست دارد به جز پیمان برادرش را» ... برخی هم از پناهندگی هر دو برادر (دکتر محمد و میثم) خبر داده‌اند ولی آنچه تأیید شده میثم جبلی است.
نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل با اشاره به اینکه تصمیم گیرنده اصلی برای پایان جنگ اوکراین، پوتین است، از آمادگی بایدن برای گفتگو با همتای روس خود درباره این موضوع خبر داد.
کاخ سفید مدعی است آمریکا تصمیم گیری درباره زمان مذاکره صلح میان مسکو و کی یف را برعهده اوکراین گذاشته است!
کربی گفت که ما به اوکراین کمک می‌کنیم که در موضع مذاکره قدرتمندتری قرار بگیرند و تصمیم برای انجام مذاکره در دستان خود اوکراینی‌ها قرار دارد.
دبیر کل ناتو مدعی شد خودِ دولت اوکراین تصمیم می‌گیرد که چه شرایطی را برای آغاز گفت‌وگو با روسیه و پایان جنگ اعلام کند و درباره فهم روسیه نباید دچار اشتباه شد.
به گفته سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، این کشور به زودی درباره دارایی های مربوط به چهار منطقه جدید ضمیمه شده از اوکراین به خود تصمیم گیری خواهد کرد.
رئیس جمهور روسیه خواستار هماهنگی و سرعت عمل بیشتر دستگاه های مرتبط با عملیات نظامی ویژه این کشور در اوکراین شد.
«تمیم بن حمد آل ثانی» و «ولودیمیر زلنسکی» تلفنی درباره تازه ترین تحولات بحران اوکراین بحث و تبادل نظر کردند.
رئیس جمهور اوکراین ضمن درخواست از ناتو برای انجام حمله پیشگیرانه علیه روسیه گفت: ناتو نباید منتظر حمله هسته ای روسیه بماند و آنگاه درباره آن تصمیم گیری کند.
برخی رسانه‌ها اعلام کردند پس از نشست سه‌جانبه «لِویو»، رئیس‌جمهور ترکیه تصمیم دارد این هفته درباره بحران اوکراین با رئیس‌جمهور روسیه گفت‌وگو و رایزنی کند.
آوریل هاینس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا اظهار کرد: رهبران دیپلماتیک، اطلاعاتی و نظامی ارشد آمریکا به جو بایدن و کامالا هریس، رئیس جمهور آمریکا و معاونش اطلاعات بسیار محرمانه‌ای را درباره آرایش و مواضع، تسلیحات و استراتژی ارتش روسیه ارائه کرده بودند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ