اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک مقام آمریکایی اعلام کرد که کاخ سفید به دولت عراق ۱۲۰ روز مهلت داده تا بدهی پول برق ایران را به یک بانک خارجی منتقل کند.
یک مقام عراقی به اخبار مربوط به معافیت تحریمی جدید آمریکا که به بغداد اجازه می دهد که هزینه گاز وارداتی از ایران را بپردازد، واکنش نشان داد.
نخست وزیر عراق اعلام کرده با ایران برای یک مبادله تهاتری نفت عراق در ازای گاز وارداتی از ایران به توافق رسیده است، چون به گفته او تحریم‌های آمریکا مانع پرداخت وجوه بدهی عراق به ایران است.
متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: از سال ۲۰۱۸، وزارت امور خارجه آمریکا مجوز تعدادی معافیت تحریمی را در مشورت با کنگره صادر کرده است که به عراق اجازه می‌دهد تا هزینه واردات برق از ایران را با انتقال وجه به حسابی محدود در عراق بپردازد. او اضافه کرد: بر اساس تحریم‌های ایالات متحده، این وجوه فقط برای معاملات بشردوستانه و سایر مبادلات غیرتحریمی (برای ایران) قابل دسترسی است.
۲ هفته پس از توافق دولت آمریکا با کنگره برای برداشتن سقف بدهی عمومی این کشور، رقم این بدهی یک رکورد تاریخی را به ثبت رساند.
خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه در وزارت امورخارجه عراق گزارش داد که بغداد می‌تواند با مجوز آمریکا بخشی از بدهی‌های خود به ایران بابت خرید گاز و برق را پرداخت کند.
«بایدن» لایحه افزایش سقف بدهی دولتی آمریکا را امضاء کرد تا از تعطیلی دولت این کشور جلوگیری شود.
«بایدن» لایحه افزایش سقف بدهی دولتی آمریکا را امضاء کرد تا از تعطیلی دولت این کشور جلوگیری شود.
رئیس‌جمهور آمریکا ضمن استقبال از تصویب لایحه افزایش سقف بدهی در مجلس نمایندگان این کشور، از مجلس سنا خواست هر چه سریعتر این لایحه را تصویب کند.
مجلس نمایندگان آمریکا توافق بین «جو بایدن» رئیس‌جمهور و «کوین مک‌کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را برای افزایش سقف بدهی این کشور قبل از ضرب‌الاجل پنجم ژوئن تصویب کرد.
موسسه رتبه‌بندی بین‌المللی چنگ شین چین به خاطر بحران پیش‌آمده در موضوع عدم افزایش سقف بدهی عمومی آمریکا از سوی کنگره رتبه اعتباری آمریکا را کاهش داده است.
بانک آمریکایی گلدمن ساکس هشدار داد: در صورتی که سقف بدهی عمومی از سوی کنگره افزایش پیدا نکند، این کشور عملا از روز 9 ژوئن برابر با 19 خرداد دیگر امکان تأمین هزینه‌هایش را نخواهد داشت.
طلا در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار، در حالی که معامله‌گران پیشرفت مذاکرات سقف بدهی آمریکا و مسیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را ارزیابی کردند، از پایین‌ترین رقم دو ماه اخیر افزایش یافت و در مسیر سومین کاهش هفتگی متوالی قرار گرفت.
در حالی که کاخ سفید و کنگره بر سر سقف بودجه پرداخت دولت در حال مناقشه‌اند، صندوق بین المللی پول هشدار داده که با وضعیت افزایش معوقات مالی کنونی، آمریکا به بحران اقتصادی بدتری دچار خواهد شد.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که آمریکا نباید خطرات ناشی از بحران بدهی خود را به دیگر کشورها منتقل کند.
رئیس‌جمهور آمریکا بر این باور است که مذاکرات با جمهوری‌خواهان در خصوص بحران سقف بدهی این کشور نتیجه بخش بوده است.
بایدن ادامه داد: اعضای کنگره می‌دانند که نکول بدهی برای اقتصاد و مردم آمریکا فاجعه بار خواهد بود. روسای کنگره موافق هستند که باید با هم کار کنیم زیرا چاره دیگری وجود ندارد.
انگلیس می‌گوید بن‌بست در توافق برای بالا بردن سقف بدهی عمومی آمریکا بین دولت و کنگره بسیار ویرانگر است.
وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داد عدم افزایش سقف بدهی عمومی این کشور از سوی کنگره و بروز نکول در تعهدات مالی آمریکا، به فاجعه منجر خواهد شد.
چند روز پس از تکذیب وزارت خزانه‌داری آمریکا مبنی بر امکان پرداخت پول به ایران، گزارش‌ها حاکی از چراغ سبز دولت بایدن نسبت به پرداخت بخشی از بدهی عراق به ایران است.
مبادلات تجاری رسمی بین دو کشور حدود ۱۴ میلیارد دلار است. با توجه به تحریم‌‌‌های آمریکا که در سال ۲۰۱۸ علیه ایران اعمال شد، بغداد برای پرداخت به ایران از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ با مشکل مواجه شده است.
وحیدی با اشاره به بزرگ کردن دلار از سوی مردم، گفت: ما خودمان دلار را بزرگ کردیم آمریکا با دلار سلطه جهانی درست کرده است روزی را خواهید دید که چگونه آمریکا فرو می‌ریزد و کاخ دلار نیز با آن سقوط می‌کند. حجم بدهی آمریکا حدود ۳۰ هزار میلیارد دلار است و روزی خواهد رسید که سلطه دلار در اقتصاد جهان فرو می‌ریزد.
براساس آمار وزارت خزانه‌داری آمریکا، بدهی ملی این کشور برای نخستین بار از مرز ۳۱ تریلیون دلار عبور کرد.
براساس آمار وزارت خزانه‌داری آمریکا، بدهی ملی این کشور برای نخستین بار از مرز ۳۱ تریلیون دلار عبور کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ