مجلس نمایندگان آمریکا توافق بین «جو بایدن» رئیس‌جمهور و «کوین مک‌کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را برای افزایش سقف بدهی این کشور قبل از ضرب‌الاجل پنجم ژوئن تصویب کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصویب لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین ایران و روسیه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
ترک خدمت اعتراضی نظامیان رژیم صهیونیستی، در پی تصویب یکی از بخش‌های مهم لایحه اصلاحات قضائی در کنست رژیم صهیونیستی در حال افزایش است.
تحولات اراضی اشغالی به ویژه درگیری‌ها در این منطقه در سایه تصویب لایحه اصلاحات قضائی و مخالفت‌های گسترده با این لایحه، همچنان در صدر توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
در سایه افزایش تنش‌ها در اراضی اشغالی به دنبال تصویب لایحه اصلاحات قضایی، چند تن از ژنرال‌های صهیونیست نیز خواهان ساقط شدن کابینه بنیامین نتانیاهو، شدند.
اصفهان- عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون قضایی پایان یافته و بزودی برای تصویب صحن مجلس می‌رود، گفت: در تصویب این باید سرعت بورزیم.
مجموع این فشار‌ها به نظر می‌رسد که دولت را از یکسو و از سوی دیگر مجلس را به سمت رفع دغدغه منتقدان لایحه حجاب سوق داده است. تا جایی که حتی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس روز پنج‌شنبه در سخنانی با اشاره به افزایش مواد قانونی لایحه عفاف و حجاب به ۶۰ ماده و ابراز امیدواری برای تصویب در مجلس تا ۲ ماه آینده، گفت: مجلس لایحه پیشنهادی عفاف و حجاب را جوابگوی نیاز‌های جامعه نمی‌داند و به همین دلیل به صورت شبانه‌روزی روی این موضوع کار می‌کند.
یک عضو هیات رییسه کمیسیون تلفیق مجلس از تصویب کلیات لایحه برنامه پنج ساله هفتم توسعه در جلسه عصر امروز این کمیسیون خبر داد.
سخنگوی دولت از تصویب لایحه حمایت از اتباع حقوقی و حقیقی ایرانی در برابر تحریم‌ها در هیات دولت خبر داد.
رئیس‌جمهور آمریکا ضمن استقبال از تصویب لایحه افزایش سقف بدهی در مجلس نمایندگان این کشور، از مجلس سنا خواست هر چه سریعتر این لایحه را تصویب کند.
یک مقام مسئول گفت: درخواست افزایش قیمت گندم زودتر از زمان موعد و سال زراعی داده شده است بنابراین باید یک متمم به لایحه بودجه افزوده و به تصویب نمایندگان مجلس برسد.
خزعلی با اشاره به اینکه تصویب لایحه "امنیت زنان" منجر به افزایش امنیت خاطر زن و جلوگیری از عدول مرد از حقوق زن می‌شود، گفت: صراحت آیه‌های قرآن این است که به زن ظلم نکنید، اما در قوانین ما تا کنون وارد نشده بود. ما تصور می‌کنیم ladies first (زنان مقدم هستند) را از غرب گرفته‌ایم، اینطور نیست.
سخنگوی دولت گفت: امروز لایحه‌ای به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به منظور کنترل افزایش قیمت‌های خرید، فروش و اجاره منازل مسکونی به تصویب رسید.
اصلاحات آیین‌نامه اجرایی لایحه مولدسازی دارایی‌های دولت مطرح و پس از تبادل نظر به تصویب رسید.
سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به گزارش ارائه شده درباره افزایش مصرف بنزین در ایام پایان سال و به ویژه تعطیلات نوروزی، به وزارت نفت ماموریت داد، ضمن تمهید پیش‌بینی‌های لازم، طرح‌های کارشناسی شده خود در راستای مدیریت و بهینه‌سازی مصرف را برای بررسی و تصویب به دولت ارائه کند.
مشهد ـ نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: لایحه مشارکت در تأمین زیرساخت‌های لازم برای نگهداری و ساماندهی معتادین متجاهر شهر مشهد مقدس به تصویب رسید.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه اصلاح تبصره ۵ قانون بودجه ۱۴۰۱ مبنی بر تسویه بدهی دولت به حوزه برق با انتشار اوراق مالی موافقت کردند.
در شرایطی که لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری پس از حدود یک ماه بررسی و تصویب مجلس، قرار بود از ابتدای آذر ماه اجرایی شود و دریافتی مشمولان این قانون افزایش یابد، تاکنون این اتفاق نیفتاده که گویا دلیل آن ثبت نشدن اطلاعات از سوی دستگاه‌های اجرایی است.
هیات وزیران در ۱۸ آبان به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور، لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ را به تصویب رساندند تا «تعطیلی پنج‌شنبه ها» و کاهش ساعات کاری را کلید بزنند. به این صورت که تعطیلات آخر هفته به دو روز افزایش یابد و در عین حال از ساعت کاری در حدود ۵/ ۱ ساعت در طول هفته بکاهند.
نمایندگان مجلس با لایحه موافقتنامه میان ایران و یونسکو برای تأسیس مرکز منطقه‌ای آموزشی و پژوهشی مدیریت خطرپذیری و تاب‌آوری زلزله برای غرب و مرکز آسیا در کشورمان موافقت کردند.
رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا با بیان اینکه برای برنامه هفتم و لایحه بودجه سال آینده این تقاضا را داریم، گفت: برابر ماده۴۹ قانون وظیفه عمومی حقوق سربازان وظیفه حداقل ۶۰ درصد و حداکثر ۹۰ درصد حداقل حقوق کارکنان نیرو‌های مسلح مبتنی بر قانون مدیریت خدمات کشوری است که با توجه به تحصیلات و درجات آنان توسط ستاد کل تهیه شده و به تصویب فرماندهی کل می‌رسد.
وزیر اقتصاد گفت: امیدواریم با تصویب مجلس و با توجه به دوفوریتی بودن لایحه، در شورای نگهبان هم تأیید شود و در یکی دو هفته آینده اجرایی شود.
دولت بعد از گذشت حدود ۷ ماه لایحه افزایش مجدد حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری را به مجلس ارائه داد که دوفوریت آن تصویب شد.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تصویب کلیات لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری در کمیسیون متبوعش خبر داد.
‌معاون اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ماده ۴ لایحه «حذف تسهیلات جاری و سررسید گذشته» تصویب شود عملاً به معنی عقب‌نشینی از شفافیت و پیروزی اراده عدم شفافییت است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ