۲ هفته پس از توافق دولت آمریکا با کنگره برای برداشتن سقف بدهی عمومی این کشور، رقم این بدهی یک رکورد تاریخی را به ثبت رساند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پیشوا- دادستان عمومی و انقلاب پیشوا گفت: کل بدهی بدهکار پیشوا بر اساس نظر کارشناسان یک هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان است، که اموال وی ۴۰۰ میلیارد تومان مشخص شده است.
بدهی بخش عمومی در انگلیس برای نخستین بار از سال ۱۹۶۱ تاکنون در ماه می از تولید ناخالص داخلی این کشور بیشتر شده است.
موسسه رتبه‌بندی بین‌المللی چنگ شین چین به خاطر بحران پیش‌آمده در موضوع عدم افزایش سقف بدهی عمومی آمریکا از سوی کنگره رتبه اعتباری آمریکا را کاهش داده است.
بانک آمریکایی گلدمن ساکس هشدار داد: در صورتی که سقف بدهی عمومی از سوی کنگره افزایش پیدا نکند، این کشور عملا از روز 9 ژوئن برابر با 19 خرداد دیگر امکان تأمین هزینه‌هایش را نخواهد داشت.
وزارت اقتصاد با انتشار سیاهه ابرشرکت‌های دولتی، بازیگران زیان‏ده و بدهکار را معرفی کرد. کالبدشکافی آمار موجود در صورت‏های مالی شرکت‌های دولتی نشان می‌دهد که در سال۱۴۰۰، ۱۰شرکت بزرگ دولتی با حدود ۵/ ۹۰همت زیان، در مجموع ۹۹درصد از کل زیان‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین در همان سال، میزان بدهی ۱۰شرکت دولتی، ۸۹درصد از کل بدهی شرکت‌های دولتی را تشکیل می‌دهد. می‏توان بخش مهمی از مشکلات شرکت‌های دولتی را به عدم الزام به شفافیت و ارائه آمار‌ها در سال‌های گذشته نسبت داد که سبب شده است مدیریت آن‌ها در زمینه عملکرد مالی، از کیفیت و کارآیی لازم برخوردار نباشد. در سال‌های گذشته، دسترسی به اطلاعات و آمار و ارقام این شرکت‌ها بسیار سخت بود تا جایی که حتی نمایندگان مجلس برای دسترسی به اطلاعات حداقلی از عملکرد آن‌ها مجبور بودند این موارد را مستقیما از طریق وزرای مربوطه پیگیری کنند. انتشار عمومی صورت‏های مالی این شرکت‌ها از طریق سامانه کدال، یک اقدام مثبت در جهت شفاف‌سازی خواهد بود.
‌با نظر اکثریت قضات هیأت عمومی دیوان عالی کشور، دعوی اعتراض ثالث نسبت به رأی دادگاه تجدیدنظر از سوی یکی از خواندگان دعوی بدوی که طرف دعوی تجدیدنظر نبوده است، قابلیت شنیده شدن را دارد.
انگلیس می‌گوید بن‌بست در توافق برای بالا بردن سقف بدهی عمومی آمریکا بین دولت و کنگره بسیار ویرانگر است.
وزیر خزانه داری آمریکا هشدار داد عدم افزایش سقف بدهی عمومی این کشور از سوی کنگره و بروز نکول در تعهدات مالی آمریکا، به فاجعه منجر خواهد شد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه تهدیدهای امنیتی ممکن است در هر حوزه‌ای رخ بدهد، به موضوع تهدید سلامت عمومی در برخی مدارس اشاره و بر اهمیت شناخت دقیق ابعاد مسائل، پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌های لازم و بهنگام برای مقابله موثر با جنگ ترکیبی دشمن تاکید کرد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه تهدیدهای امنیتی ممکن است در هر حوزه‌ای رخ بدهد به موضوع تهدید سلامت عمومی در برخی مدارس اشاره و بر اهمیت شناخت دقیق ابعاد مسائل، پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌های لازم و به‌هنگام برای مقابله موثر با جنگ ترکیبی دشمن تاکید کرد.
دولت مکلف شد از طریق اسناد تسویه خزانه، بدهی‌های قطعی خود به اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی و تعاونی خصوصی و موسسات عمومی دولتی (شهرداری ها) را تسویه کند.
دبیرکل سازمان ملل در نامه‌ای اعلام کرده است که ونزوئلا، لبنان و سودان جنوبی نتوانسته اند بدهی خود به بودجه عملیاتی سازمان ملل را پرداخت کنند و جزو شش کشوری هستند که حق رای خود را در مجمع عمومی ۱۹۳ عضوی از دست داده‌اند.
روابط عمومی صداوسیما خطاب به مجلس نوشت: «صداوسیما: مجلس انقلابی با تصویب بودجه ما پاسخ محکمی به دشمنان بدهد. دلیل جیغ‌های بنفش رسانه‌های معاند و دروغ‌گو در خصوص بودجه رسانه ملی معلوم است. به بودجه ما حمله می‌شود، چون می‌دانند باطل‌السحر نقشه‌های شوم هستیم.» این درخواست یادآور این ضرب المثل عامیانه است که «گفتی باور کردم، قسم خوردی شک کردم»
میزان نوشت: بازداشت یلدا معیری هیچ ارتباطی با فعالیت رسانه‌ای وی نداشته و براساس بخشی از حکم بدوی دادگاه برای این فرد، وی به خدمات عمومی رایگان در پارک بانوان محکوم شده است.
در آرژانتین این روزها این سوال مطرح می شود که آیا فرانس فوتبال خاص‌ترین جایزه خود را که تنها یک بار در تاریخ اهدا کرده، به لیونل مسی خواهد داد یا خیر.
ما متاسفانه به دلیل مافیای خودرو، تا امروز نتوانستیم حمل و نقل عمومی را گسترش و توسعه بدهیم. البته من یک حدس دیگری هم دارم و این است دولت‌ها به دلیل اینکه نمی‌توانند شغل مناسب برای مردم ایجاد کنند، با تشویق عمومی به استفاده کاری از خودرو‌های شخصیشان مثل مسافرکشی، سعی دارند کم‌کاری‌های خود را در ایجاد اشتغال مخفی کنند.
«اگر این ابلاغیه بخواهد به صورت سفت و سخت دنبال شود، بسیاری از فعالین اقتصادی و تجار که در هیئت مدیره‌های شرکت‌های بخش عمومی عضو هستند، دیگر چنین کاری را نخواهند کرد، زیرا اگر آن شرکت بدهی داشته باشد، بانک می‌تواند از حساب شخصی فرد نیز طلب خود را وصول کند، بنابراین در چنین شرایطی، بسیاری از افراد ریسک چنین موضوعی را قبول نمی‌کنند.»
«انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها دولتی در سال گذشته، حاکی از زیان انباشته قابل توجه آن‌ها است که ادامه این وضعیت قدر مسلم به ورشکستگی آن‌ها ختم خواهد شد، از سوی دیگر این بحران بدهی دولت نیز می‌تواند، به یک بحران عمومی بدهی ختم شود؛ اگر قرار باشد، همین وضعیت ادامه پیدا کند.»
من نباید جواب مدیر روابط عمومی باشگاه دیگری را بدهم. به‌عنوان هوادار پرسپولیس می‌گویم دست‌مان در جیب هوادار است و الحمدالله وارد بورس شده‌ایم و همه چیز شفاف است. مثل برخی تیم‌ها دست‌مان تو جیب کارگران و بیت‌المال نیست که خرج کنیم
با توجه به اینکه از صنوف سینمایی خواسته نشده تا نامزدهای خود را برای انتخاب بازرس معرفی کنند، این احتمال وجود دارد که آبان ماه یک مجمع دیگر برای برگزاری انتخابات بازرس شکل بگیرد و با توجه به اینکه مجمع عمومی فردا برگزار می‌شود، خانه سینما باید فراخوان برگزاری مجمع فوق‌العاده را بدهد که موارد برگزاری مجمع فوق‌العاده از جمله از موارد خاص و فوق‌العاده است.
مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال با اشاره به مشکلات مالی این مجموعه برای پرداخت مطالبات سرمربیان پیشین تیم ملی ایران گفت: خودمان هم نمی‌دانیم چطور باید بدهی ۴ میلیون دلاری به ویلموتس و دستیا
عضو مجمع عمومی کانون هموفیلی ایران گفت: در حالی که شرکت داخلی تولید کننده فاکتور ۸ مدعی توزیع ۲۵۰۰۰۰ ویال فاکتور ۸ مورد نیاز بیماران هموفیلی به شرکت‌های پخش گردیده است، اما بدهی دانشگاه‌های علوم پزشکی به بیمه‌ها، مانع تحویل دارو به داروخانه‌ها شده است.
اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران در واکنش به خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر انتصاب «سعید عسگر» به عنوان سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ١٨ تهران اعلام کرد: «سعیدعسگر» سرپرست معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه ١٨ تهران نیست.
شاخص کل بورس یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ در نهایت با کاهش ۱۵۲۸۶ بر روی کانال یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۶۹۱ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ را بخوانید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ