دیپلمات‌ها گفته‌اند که انتظار می‌رود این اقدامات در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در ۱۷ اکتبر (دوشنبه ۲۵ مهر) مورد تایید قرار گیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون نخست وزیر چین بر اهمیت بهبود روابط این کشور با اتحادیه اروپا تاکید کرد.
رئیس جمهور بلاروس با اشاره به خیزش بحران‌های داخلی در اتحادیه اروپا، سرکوب اعتراضات داخلی در فرانسه، خشونت علیه مهاجران و توهین مکرر به مقدسات مسلمین را زمینه‌ساز «جنگ داخلی» در اروپا دانست.
در گزارش رویترز همچنین آمده است، بخشی از نگرانی‌های امنیتی پلیس فرانسه به حضور چهره‌های سیاسی کشورهای دیگر، از جمله ایالات متحده و اتحادیه اروپا در این تجمع برمی‌گردد که حفاظت از آنها "الزامی" ارزیابی شده است.
رئیس جمهور سابق لبنان به سخنان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا علیه سوریه واکنش نشان داد.
ژان نوئل بارو وزیر دیجیتال فرانسه وارد تنش میان اتحادیه اروپا و توئیتر شده و در همین راستا تهدید کرده دسترسی به شبکه اجتماعی را مسدود می کند.
پارلمان فرانسه امروز با تصویب قطعنامه‌ای از پاریس و اتحادیه اروپا خواست تا ارتش خصوصی واگنر وابسته به مسکو را تروریستی اعلام کنند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در خصوص برطرف شدن مشکلات در روابط میان فرانسه و ایتالیا ابراز امیدواری کرد.
شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا بار دیگر از همسویی اعضای اتحادیه اروپا با مواضع رئیس جمهور فرانسه در استقلال طلبی از سیاست‌های واشنگتن تایید کرد.
فرانسه خود را واجد شرایط‌ترین شریک غربی برای تعامل با عراق می‌داند، زیرا بار ایالات متحده از تهاجم سال ۲۰۰۳ را به دوش نمی‌کشد و بریتانیا هم اتحادیه اروپا را ترک و بیشتر بر خلیج فارس تمرکز کرده است.
وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که در چهار بسته پیشین تحریمی ۷۸ فرد و ۲۳ نهاد ایرانی از جمله چند مقام سپاه پاسداران تحریم شدند.
چهار مقام مطلع از موضوع در گفتگو با این رسانه بریتانیایی خاطر نشان کردند که پاریس و برلین در نشست هفته گذشته وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا در بروکسل حمایت جدی خود را از تروریستی خواندن سپاه پاسداران ایران اعلام کرده‌اند. بنابراین، سرویس حقوقی اتحادیه اروپا پیش‌نویسی را برای ۲۷ عضو اتحادیه در مورد قانونی بودن این اقدام ظرف سه هفته آینده ارائه خواهد کرد.
رئیس پیشین اتحادیه فوتبال اروپا ممکن است با قبول پست ریاست فدراسیون فوتبال فرانسه پس از سال‌ها به این عرصه بازگردد.
اینکه چشم‌انداز چنین رویکرد و فضایی، ایران و اتحادیه اروپا را در چه مسیری قرار می‌دهد، پرسشی است که پاسخ آن با ابهامات و پیچیدگی‌های زیادی همراه است. با توجه به نقش کلیدی آلمان و فرانسه در اتحادیه اروپا به‌ویژه از لحاظ اقتصادی و سیاسی، الگوی رفتاری در حال ظهور از این دو قدرت می‌تواند تسری بخش به دیگر دولت‌های عضو اتحادیه شود.
تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا با اظهارات رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اعطای تضامین امنیتی به مسکو، رسما مخالفت کردند.
نخست وزیر فرانسه گفته است که ورود سریع اوکراین به اتحادیه اروپا به نفع این اتحادیه و اوکراین نیست.
رئیس جمهور اسبق فرانسه می‌گوید که حالا وقت آن رسیده که اتحادیه اروپا، از سیاست‌های احساسی خود در قبال اوکراین دست بکشد زیرا این سیاست‌ها باعث شده تا اروپا بر «لبه آتشفشان برقصد.»
وزارت خارجه فرانسه روز جمعه در توییتی با اشاره به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران نوشت: اتحادیه اروپا هشت دور تحریم‌های بزرگی را اعمال کرد. در روز دوشنبه، پهپاد‌های ایران بذر مرگ و ویرانی را پاشیدند. ما کار روی نهمین بسته تحریمی را آغاز می‌کنیم.
علی‌رغم تحریم‌های شدید اتحادیه اروپا علیه مسکو، سفیر روسیه در فرانسه می‌گوید تجارت بین مسکو و پاریس در ماه‌های گذشته افزایش یافته است.
وزیر امور خارجه درباره گفتگوی تلفنی با همتای فرانسوی گفت: به مداخله اروپا در امور داخلی ایران اعتراض کرده و گفتم اگر اتحادیه اروپا اقدام محدود کننده بکند، اقدام متقابل می‌کنیم.
خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص حصول توافق در مذاکرات رفع تحریم های ضدایرانی «در روزهای آینده» ابراز امیدواری کرده است.
خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص حصول توافق در مذاکرات رفع تحریم های ضدایرانی «در روزهای آینده» ابراز امیدواری کرده است.
خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص حصول توافق در مذاکرات رفع تحریم های ضدایرانی «در روزهای آینده» ابراز امیدواری کرده است.
آلمان و فرانسه با ممنوعیت بی قید و شرط صدور روادید از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اتباع روسیه مخالفت کردند.
بسیاری از اروپایی‌ها مدت‌هاست که افول آمریکا را امری اجتناب ناپذیر قلمداد می‌کنند و به دنبال آماده‌سازی خود برای بروز چنین احتمالی بوده‎اند. اتحادیه اروپا با فشار آلمان و فرانسه به دنبال قراردادهای تجاری و انرژی با قدرت‌های جهانی رقیب از جمله روسیه و چین بوده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ