چهار مقام مطلع از موضوع در گفتگو با این رسانه بریتانیایی خاطر نشان کردند که پاریس و برلین در نشست هفته گذشته وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا در بروکسل حمایت جدی خود را از تروریستی خواندن سپاه پاسداران ایران اعلام کرده‌اند. بنابراین، سرویس حقوقی اتحادیه اروپا پیش‌نویسی را برای ۲۷ عضو اتحادیه در مورد قانونی بودن این اقدام ظرف سه هفته آینده ارائه خواهد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر روسیه در آمریکا به سفر نمایندگان گروه «ملی‌گرایان آزوف» به واشنگتن و نشست‌هایشان در کنگره آمریکا واکنش نشان داد.
آلمان و ایتالیا حمایت خود را از اقدامات خشونت‌آمیز نیروهای موسوم به صلح‌بان ناتو در کوزوو اعلام کردند.
اکسل هلمان و الیور لیکی، مدیران عامل لیگ فوتبال آلمان، حمایت خود را از ورود احتمالی سرمایه‌گذاران به این رقابت‌ها اعلام کردند.
«آنالنا باربوک» وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه در توییتی نوشت که تایید حکم اعدام برای «جمشید شارمهد» قابل قبول نیست. وی مدعی شد که روند دادرسی جمشید شارمهد هرگز عادلانه نبوده است. وزیر خارجه آلمان در ادامه گفت که برلین از ایران می‌خواهد که فورا این قضاوت را لغو کند.
روندیابی اقدامات اروپاییان طی ماه های اخیر نشان می‌دهد سهم برابری در تحریک و حمایت اغتشاشگران در آشوب پاییز سال گذشته نداشتند به‌طوری که فرانسه و آلمان حتی پا را فراتر از انگلیس گذاشتند.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: انتظار می‌رفت وزیر خارجه آلمان قبل از هر چیز به خاطر عملکرد شرم آور گذشته دولت این کشور در قبال دو ملت ایران و عراق عذرخواهی می‌کرد، نه این که با طرح ادعا‌های بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، تلاش نماید تا سابقه جنایات کشورش در حمایت از رژیم صدام علیه ایران و نیز جنایت ننگین تجهیز رژیم بعث به سلاح‌های شیمیایی به منظور بکارگیری آن علیه نظامیان و شهروندان بی دفاع ایرانی و عراقی را مخفی کند.
وزیرخارجه آمریکا و معاون صدراعظم آلمان حمایت خود را از ترکیه پس از زلزله بزرگ اخیر اعلام کردند.
رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه لندن، پاریس و برلین تانک‌های خود را در اختیار اوکراین قرار می‌دهند، گفت که با رهبران انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا در مورد لزوم ادامه حمایت نظامی از اوکراین، به صورت تلفنی رایزنی کرد.
صدراعظم آلمان امروز در یک سخنرانی در دانشگاه «سوربن» گفت: فرانسه و آلمان از اوکراین حمایت خواهند کرد.
وزارت اقتصاد و محافظت از اقلیم آلمان، هفته گذشته اعلام کرد که برنامه‌های حمایتی خود را برای گسترش تجارت با ایران به خاطر «وضعیت بسیار جدی ایران» لغو کرده است. روشن است که مقصود از «وضعیت بسیار جدی» اعتراضات ماه‌های گذشته است که در کنار حمایت ایران از روسیه، دلیل اصلی این تصمیم بوده است.
در روزهای گذشته تونی کروس از پر مرتساکر برای انتخاب مدیر بعدی تیم ملی آلمان حمایت کرد و گفت که او «اقتدار کافی» برای حضور در این پست خواهد داشت.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به اظهارات کاپیتان و مهاجم سابق تیم ملی فوتبال آلمان پاسخ داد و گفت: به عنوان یک آمریکایی- آلمانی ما می‌فهمیم که تو از ما حمایت نمی‌کنی و مشکلی هم نداریم.
صدراعظم آلمان و نخست وزیر فرانسه توافق همکاری و حمایت متقابل در بخش انرژی را امضا کردند.
اداره فدرال حمایت اجتماعی و امدادرسانی در بلایای طبیعی آلمان به مردم این کشور توصیه کرد خود را برای قطع برق در فصل زمستان آماده کنند و کنسرو و آب معدنی ذخیره کنند.
در ادامه حمایت کشورهای غربی از اغتشاشات در ایران، احزاب حاکم در آلمان خواستار بسته‌شدن یک مرکز فرهنگی و فکری قدیمی ایران شدند.
وزیر امور خارجه آلمان باردیگر به صورت مداخله جویانه ای به طرح اتهامات علیه دولت ایران پرداخت و همزمان ادعای حمایت از اغتشاشگران را اعلام کرد.
وزرای خارجه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بر ادامه جنگ افروزی در اوکراین با تداوم حمایت از دولت کی یف تاکید کردند.
جمعی از جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا در اعتراض به عملکرد مغرضانه دولت آلمان در حوادث اخیر مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع برگزار می‌کنند.
آلمان، انگلیس و فرانسه روز جمعه در نامه‌ای جمعی که به دست اعضای شورای امنیت سازمان ملل و به رصد رویترز رسیده است، آورده‌اند: ما خواهان تحقیقات از سوی تیم دبیرکل سازمان ملل که مسئول نظارت بر اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است، هستیم و آماده‌ایم تا از کار دبیرکل در انجام تحقیقات فنی و بی‌طرفانه حمایت کنیم.
صدراعظم آلمان ضمن تکرار ادعاها درباره استفاده رئیس جمهور روسیه از انرژی به عنوان سلاح، از برنامه ریزی کشورش و شرکای اروپایی آن برای حمایت بیشتر از اوکراین خبر داد.
واضح است که از زمانی که افسران سابق اس اس، کهنه سربازان دولت ویشی (به حکومت فرانسه در فاصله سال‌های ۱۹۴۰ (شکست فرانسه از آلمان نازی) تا ۱۹۴۴ (آزادسازی فرانسه توسط متفقین و نیرو‌های مقاومت) به رهبری "مارشال پتن" گفته می‌شود که بر بخش جنوبی اشغال نشده و مناطقی از مستعمرات فرانسه تسلط داشت. این دولت تحت حمایت آلمان نازی بود؛ م.) و دیگر شخصیت‌های مشکوک پیشگامان احزاب راست افراطی امروزی را تاسیس کردند چیز‌های زیادی در آسمان پسا فاشیستی اروپا تغییر کرده است. نه تنها زنان بله مردان جوان راست افراطی نیز که معمولا هوشمندانه با کت و شلوار ظاهر می‌شوند اکنون لحن احزاب شان را تعیین می‌کنند.
لوک شاو، ملی‌پوش انگلیسی، بعد از گلزنی در دیدار دیشب مقابل آلمان به حمایت از هم‌تیمی‌اش هری مگوایر پرداخت و انتقادها از او را غیرمنصفانه دانست.
اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت: این جنگ، جنگ بسیار خطرناکی است. ما از اوکراین حمایت می‌کنیم، اما این کار را به نحوی انجام می‌دهیم که به جنگ میان روسیه و ناتو ختم نشود. چون این یک فاجعه خواهد بود.
اولی هوینس، اسطوره فوتبال آلمان و باشگاه بایرن مونیخ، به دفاع از برگزاری جام جهانی در کشور قطر پرداخته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ