علی‌رغم تحریم‌های شدید اتحادیه اروپا علیه مسکو، سفیر روسیه در فرانسه می‌گوید تجارت بین مسکو و پاریس در ماه‌های گذشته افزایش یافته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اداره گمرک چین با ارائه آماری جدید اعلام کرد در نیمه امسال حجم تجارت بین مسکو و پکن افزایش یافته است.
رئیس‌کل بانک مرکزی در دیدار وزرای اقتصاد و تجارت و همچنین ارتباطات و فناوری سوریه گفت: همکاری‌های پولی و بانکی میان ایران و سوریه با جدیت دنبال شده و در کوتاه مدت افزایش خواهد یافت.
تجارت غیرنفتی ایران به کشور ارمنستان در بهار امسال به ۱۰۱ میلیون و ۷۴۷ هزار دلار رسید که در مقایسه با بهار سال قبل، با رشد ۳۸.۴ درصدی همراه بوده است.
مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت از رشد ۲۴ درصدی صادرات ایران به عراق در ۳ ماهه ابتدایی ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از افزایش تجارت اینترنتی مواد مخدر خبر داد و گفت: در جهان حشیش در صدر مصرف معتادان قرار دارد.
یک کارشناس انرژی تصریح کرد: باید همه تلاش خود را به کار ببندیم که از کشور‌هایی مانند روسیه، ترکمنستان و قطر گاز را وارد کنیم و آن را به کشور‌هایی مانند عراق، ترکیه و پاکستان بفرستیم. به منظور تقویت جایگاه کشور در تجارت گازی منطقه باید این موضوع را در دستور کار اصلی حوزه‌ی انرژی کشور بگذاریم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اوراسیا از عوامل تسهیل کننده روابط اقتصادی است.
یک کارشناس انرژی تصریح کرد: باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم که از کشور‌هایی مانند روسیه، ترکمنستان و قطر گاز را وارد کنیم و آن را به کشور‌هایی مانند عراق، ترکیه و پاکستان بفرستیم. به منظور تقویت جایگاه کشور در تجارت گازی منطقه باید این موضوع را در دستور کار اصلی حوزه‌ی انرژی کشور بگذاریم.
دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به افزایش تجارت اینترنتی مواد مخدر از شناسایی ۱۱۲۷ ماده روانگردان جدید خبر داد.
سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت گفت: مجموع صادرات ۱۱ ماهه ایران به ۱۵ کشور همسایه حدود ۲۸میلیارد دلار بود که رشد ۲۰ درصدی داشت و تراز تجاری نیز مثبت دو میلیارد و ۵۲۰ میلیون دلار شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی از افزایش ۲۰ درصدی تجارت ایران و عراق طی ۱۱ ماهه امسال خبر داد.
خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در مراودات تجاری خود با عراق در ۱۱ ماه امسال، شاهد ۲۰ درصد افزایش تجارت بین دو کشور هستیم.
تایباد ـ وزیر صنعت و تجارت افغانستان گفت: هدف از سفر هیأت اقتصادی افغانستان به ایران، تسهیل ترانزیت و افزایش تجارت بین دو کشور است.
مدیرکل دفتر آفریقای سازمان توسعه تجارت گفت: طی ۱۰ ماهه امسال بیش از ۲۷ میلیارد دلار به کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی صادرات داشتیم که بیانگر رشد ۲۶ درصدی نسبت به پارسال است.
سخنگوی باشگاه تجار ایران و آفریقا گفت: ۲.۴ میلیون تن کالا به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار به آفریقا صادرات داشتیم که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۹ درصدی در وزن و ۱۹ درصدی در ارزش داشته است.
بررسی جزئیات تجارت خارجی نشان می دهد که افزایش صادرات گاز طبیعی در روزهای گذشته موجب شد تا روند کاهشی مقدار صادرات، معکوس و افت وزنی صادرات به افزایش تبدیل شود.
پاکستان و ازبکستان توافقنامه‌ای را برای گسترش سرمایه گذاری و افزایش حجم تجارت دوجانبه به یک میلیارد دلار امضا کردند.
علی‌رغم علمیات نظامی روسیه در اوکراین و اعمال تحریم‌های گسترده علیه روسیه، اداره گمرک چین اعلام کرد حجم تبادل تجاری بین مسکو و پکن در ده ماه گذشته ۳۳ درصد افزایش یافته است.
علی‌رغم تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه مسکو، حجم تجارت بین مسکو و چین نسبت به پارسال ۳۲ درصد افزایش یافته است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از افزایش ۷۰ درصدی ظرفیت صادرات ایران به روسیه طی نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: مبادلات اقتصادی میان دو کشور بدون واسطه گری ارزهای خارجی، انجام می شود.
معاون ارتقای کسب و کارهای تجاری سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که تجارت ایران با شرق قاره آفریقا در 5 ماه نخست سال 1401 برابر با حجم تجارت انجام شده در این منطقه قاره آفریقا، در سال گذشته بود.
توافق‌های اولیه با ازبکستان برای افزایش تجارت فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی انجام و سرفصلی تازه در روابط دو کشور در حوزه انرژی و پتروشیمی در آینده باز شده است.
بررسی آمارهای مربوط به تجارت خارجی تا مرداد ماه امسال نشان می دهد که در این مدت ۲۰.۹ میلیارد دلار صادرات و ۲۱.۶ میلیارد دلار واردات داشته ایم که بیانگر تراز تجاری منفی ۷۴۱ میلیون دلاری است.
به روزرسانی آئین نامه قطعات لوازم خانگی استاندارد بعد از ۱۵ سال، ورود رمزارز به واردات کشور، افزایش مصرف فولاد در داخل و تولید خودروهای اقتصادی، از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ