نهمین دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام در حالی آغاز به کار می‌کند که انتظارات از آن طبق تاکید و فرمایشات مقام معظم رهبری حول محور نظارت دقیق بر اجرای سیاست های کلی نظام می‌چرخد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصول‌گرایانی که درباره انتخابات‌های مجلس یازدهم و ریاست‌جمهوری سیزدهم اظهارنظر کرده‌اند، دلایلی را برای کاهش مشارکت آورده‌اند که شباهت زیادی با یکدیگر دارد و تقریباً روی یک خط حرکت می‌کند. در مجموع دلایلی را که اصول‌گرایان مطرح درباره کاهش مشارکت عنوان کرده‌اند، می‌توان در سه دسته قرار داد که از نگاه آن‌ها در دو دسته اصلاح‌طلبان متهم شماره یک محسوب می‌شوند و باید گریبان آن‌ها را گرفت. دلایل دو‌گانه‌ای که سمت‌وسوی آن‌ها روبه‌روی اصلاح‌طلبان و دولت حسن روحانی است، عبارتند از: «۱- مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ۲- عملکرد هشت‌ساله دولت حسن روحانی و چهارساله مجلس دهم با محوریت اصلاح‌طلبان.».
بیشترین استقبال از ثبت‌نام در روز آخر انجام شد و ۱۳ هزار و ۲۳۴ نفر در انتخابات ثبت‌نام کردند. در روز اول ۷ هزار و ۶۶۹ نفر، در روز دوم ۶ هزار و ۲۴۷ نفر، در روز سوم ۴ هزار و ۳۴۹ نفر، در روز چهارم ۴ هزار و ۳۴۹ نفر و در روز ششم ۷ هزار و۸۸۲ نفر ثبت نام کردند. مجموع داوطلبان به عدد ۴۸ هزار و ۸۴۷ نفر رسید. در انتخابات سال ۹۸ بیش از ۱۶ هزار نفر ثبت نام کرده بودند.
به یک روش بسیار مهم. در ۱۹۴۲، [رئیس‌جمهور فرانکلین دی.]روزولت دستور یک برنامه فوری برای بمب را صادر کرد. «آرتور کامپتون» (Arthur Compton) اوپنهایمر را برای ریاست گروهی در [دانشگاه کالیفرنیا]برکلی انتخاب کرد که روی تمام جزئیات کار کنند – چیزی که نیاز داشتند و چگونگی انجام کار. گروه نتایج را به کامپتون داد و پروژه منهتن متولد شد.
لیگ برتر ایران در دوره‌های مختلف شاهد تغییر تعداد تیم‌های برگزار کننده بوده است. گاه به اجبار و گاه به منظور افزایش کیفیت از نگاه سازمان لیگ.
نگاهی به فرصت‌های شغلی در ژاپن
حقوقدان عضو پژوهشکده شورای نگهبان گفت: در مسیر ایجاد تمدن اسلامی، اهمیت شورای نگهبان در نظارت شرعی بر قانون‌گذاری که باید منجر به بسط ولایت الهیه در جامعه اسلامی شود بر کسی پوشیده نیست.
با توجه به فرا رسیدن سالروز تاسیس شورای نگهبان، سوابق اعضای فعلی شورای نگهبان و فرایند انتخاب آنان را مورد بررسی قرار دادیم.
اگر به مشکلات ایران دو سدۀ اخیر نظر کنیم، در حالی که وسعت ایران از عصر قاجاریه تا به امروز، بسیار کوچک‌تر از ایرانِ عصر هخامنشی بوده، متوجه عمق کارآمدی حکومت هخامنشیان می‌شویم.
در پنج هفته ابتدایی فصل آینده لیگ برتر بازی‌های جذاب و هیجان انگیزی در انتظار فوتبال ایران خواهد بود و به نظر می رسد پرسپولیس قبل از رویارویی با استقلال کار سخت‌تری دارد.
طرح شفافیت تاکنون فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده است و باید ببینیم سرنوشت شفافیت در مجمع تشخیص مصلحت نظام چه می‌شود.
به موجب تبصره ۲ الحاقی به ماده ۳ قانون دیون عدالت اداری مقرّر شده است که: «شکایات و اعتراضات اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از عمومی و خصوصی از آراء و تصمیمات مراجع اختصاصی اداری موضوع بند (۲) ماده (۱۰) این قانون مستقیماً در شعب تجدیدنظر، مطرح و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، رأی صادره قطعی است. سایر شکایات و اعتراضات در شعب بدوی رسیدگی می‌شود.
میزان تاثیرگذاری بازیکنان پرسپولیس در فصلی که این تسم سه جام مختلف را کسب کرد، تعیین می کند که آیا در لیست یحیی گل‌محمدی برای فصل آینده حضور خواهند داشت یا نه.
امضای موافقت نامه‌های همکاری و قراردادهای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان درصنعت نفت به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو و رشد ۱۰۸درصدی خدمات فناوری نانو از خبرهای خوب حوزه فناوری به شمار می رود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نکته‌ای مهم افزودند: گاهی برخی می‌خواهند به فلان مسئول سیلی بزنند، اما در عمل به مجلس سیلی می‌زنند، در حالی که تعرّض به آبروی افراد و هویت دینی و انقلابی آن‌ها جایز نیست. البته این توصیه مربوط به مردم هم هست، ولی ما مسئولان که روی منبر‌های بلند نشسته‌ایم و همه صدای ما را می‌شنوند، باید این ملاحظات را بیشتر رعایت کنیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نکته‌ای مهم افزودند: گاهی برخی می‌خواهند به فلان مسئول سیلی بزنند، اما در عمل به مجلس سیلی می‌زنند در حالی که تعرّض به آبروی افراد و هویت دینی و انقلابی آن‌ها جایز نیست. البته این توصیه مربوط به مردم هم هست، ولی ما مسئولان که روی منبر‌های بلند نشسته‌ایم و همه صدای ما را می‌شنوند، باید این ملاحظات را بیشتر رعایت کنیم.
محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشت اینستاگرامی خود به مناسبت مشارکت بالای مردم در انتخابات ترکیه و مقایسه آن با انتخابات ایران با تاکید بر اینکه باید در اتاق فکر حاکمیت نگاه نخبگی دست برتر را داشته باشند نه نگاه امنیتی به حاکمیت پیشنهاد کرد باید تصمیماتی بزرگی در عرصه سیاست کشور گرفته شود وگرنه صرفا باید با نگاه حسرت آلود انتخاباتی نظیر انتخابات ترکیه را نظاره گر بود.
عرصه سیاست داخلی ایران در سالی که گذشت، شاهد ملاقات‌های سیاسی فعالان حزبی، سامان گرفتن خانه احزاب، تشکیل مجمع عمومی احزاب پس از شرایط کرونایی و شکل گیری برخی ائتلاف‌های جدید بود که نمی توان آن را بی ربط انتخابات کشور در سال آینده دانست.
«رأی به محمود احمدی‌نژاد بزرگ‌ترین اشتباه زندگی من است. البته باز هم تأکید می‌کنم که آن رأی را باید در ظرف زمانی خودش نگاه کرد؛ یعنی اگر تجربه امروز را داشتم حتما به او رأی نمی‌دادم اما اگر بدون تجربه کنونی به آن روزها برگردم، طبیعی است باز هم به او رأی می‌دادم اما در مجموع بله، بزرگ‌ترین خطایم همان بود.»
پیش از شروع بازی برزیل مقابل کره جنوبی شهر سائوپائولوی این کشور شاهد ترافیکی بی‌سابقه بود که مجموع طول معابر دارای ترافیک 400 کیلومتر تخمین زده می‌شود.
انتخاب یک چهرهِ خودی برای سرپرستی بوکس، این امیدواری را ایجاد کرده که از سروصدا و همهمه کاذب این رشته کاسته شود البته اگر وزارت ورزش نگاه ویژه و لازم را داشته باشد.
دومین جلسه کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد و پیگیری نگاه کلان و یکپارچه به مسائل همزمان با پیشبرد سیاست‌ها و برنامه‌های بخشی توسعه مورد تأکید قرار گرفت.
درخواست برای لغو روادید ایران و افغانستان، ایجاد مجمع تشکل های گردشگری، نامه نگاری بخش خصوصی با مسئولان و کاهش سطح اشغال هتلها از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
امروز مطالبی همچون جزئیات افزایش قیمت دلار و یورو در بازار امروز، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، چند نکته درباره تغییر اساسنامه پالایشی یکم و دارایکم، مجمع کدام نماد‌ها در هفته آخر شهریور برگزار می‌شود؟، نماد‌هایی که امروز افشای الف و ب خوردند!، اتریوم ۳ هزار دلاری می‌شود، پیش بینی بورس از نگاه کارشناسان بورسی؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
عضو سابق هیات اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: برخی اوقات در مجمع صحبت‌هایی می‌شود که جواب می‌دهیم و جواب می‌گیریم، اینها نمک مجامع است و نمی‌توانیم بنشینیم و یکدیگر را نگاه کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ