بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از هر سه بزرگسال یک نفر به میزان توصیه شده نمی‌خوابد. نتیجه پژوهش‌ها نشان داده زمانی که به اندازه کافی نمی‌خوابید بیش‌تر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌هایی، چون دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و عروقی، چاقی و افسردگی قرار می‌گیرید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در خصوص تغذیه لازم برای تقویت مغز هم باید گفت غذایی جادویی‌ای وجود ندارد که یک‌شبه کودک را به یک نابغه تبدیل کند، اما غذا‌هایی وجود دارند که مصرف منظم آنها، به رشد مغز و تقویت توانایی‌های شناختی در کودکان کمک می‌کند. مواد مغذی موجود در غذا‌ها منبع سوختی برای مغز هستند.
محققان دریافته‌اند که خوردن تخم‌مرغ به عنوان وعده صبحانه در کودکان، اسید‌های امگا ۳ مورد نیاز را تأمین می‌کند و باعث تقویت انتقال‌دهنده‌های عصبی در مغز کودک می‌شود. هم‌چنین تخم‌مرغ حاوی ویتامین E است که به مبارزه با افسردگی کمک می‌کند. تخم مرغ منبع خوبی از مواد مغذی برای رشد و نمو است و به طور قابل توجهی فرایند رشد را در کودکان خردسال بهبود می‌بخشد.
پژوهش‌ها نشان می‌دهد که شکلات تلخ مانند آنتی‌اکسیدان‌ها به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. مصرف منظم این ماده غذایی خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت را کاهش می‌دهد.
مواد مغذی متنوعی هستند که مصرف آن‌ها در بهبود عملکرد سیستم ایمنی نقش دارد و توصیه می‌شود در صورت امکان، آن‌ها را از طریق غذا دریافت کنید و کمتر به سراغ مکمل‌ها بروید.
رژیم غذایی گرگینه بدین صورت است که باید یک روز کامل در وسط ماه یا اول ماه جدید روزه بگیرید تا بدن را از سموم پاکسازی کنید. در این رژیم فقط خوردن فقط آب و آب میوه و سبزیجات طی این ۲۴ ساعت (ماه کامل یا ماه نو) مجاز است.
رئیس شورای شهر تهران گفت:بیشترین پرونده‌های کمیسیون ماده ۵ در گذشته از مناطق یک تا ۶ بود اما امروز برای مناطق جنوب شهر است.
بعضی از خوارکی‌ها و مواد غذایی حاوی هورمون‌های تنظیم کننده خواب مانند ملاتونین و سروتونین هستند. برخی دیگر نیز حاوی مقادیر بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی خاص مانند منیزیم و ملاتونین هستند که باعث می‌شوند سریع‌تر و عمیق‌تر بخوابید.
محافظت از استحکام و سلامت عضله‌های بدن، یکی از اصول کلیدی برای داشتن زندگی سالم و فعال است. با این‌حال، توده‌های عضلانی بدن پس از ۵۰ سالگی بین ۱ تا ۲ درصد در هر سال کمتر می‌شوند و استحکام و قدرت آن‌ها نیز سالانه بین ۱.۵ تا ۵ درصد کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل هم استفاده منظم از مواد غذایی خاصی که نقش موثری در افزایش توده‌های عضلانی دارند، بسیار مهم است.
بیماران دیابتی این پنج مواد غذایی را مصرف کنند تا بتوانند بیماری قندی خود را کنترل کنند.
پیاز یک ماده‌ی غذایی مفید برای بیماران مبتلا به دیابت است. به عقیده‌ی برخی از متخصصان نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد، زیرا حاوی میزان قابل ملاحظه‌ای گلوسید است. اما همین پیاز تری گلیسیرید خون را کاهش می‌دهد. همان کاری که انسولین به ویژه در افراد مبتلا به اضافه وزن انجام نمی‌دهد. واقعیت این است که پیاز حاوی ماده‌ای به نام گلوکوکینین است که حرف و حدیث زیادی در مورد آن وجود دارد. به عقیده‌ی برخی از متخصصان این ماده میزان قند خون را کاهش می‌دهد.
غذا‌های غنی از پروتئین مانند گوشت بدون چربی، تخم مرغ و لوبیا بدون اینکه کالری بالایی داشته باشند، سیرکننده هستند. پیروی از یک رژیم غذایی سالم و مغذی، بدون اینکه بر سطح انرژی شما تأثیر بگذارد، می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، کافی است چند نکته را رعایت کنید.
غلط‌ترین کاری که می‌توانید بعد از یک روز پرخوری انجام دهید، این است که به خودتان قول بدهید که دیگر غذایی را نخورید. قول دادن برای نخوردن غذا‌های سرخ کرده و شیرنی جات چند روز و یا چند هفته‌ای بیشتر دوام نخواهد آورد و بهترین راه برای کنترل رژیم غذایی‌تان، خوردن آن‌ها به حد متعادل است. بهتر است که به سرعت تصمیم نگیرید و به رژیم عادی خود بازگردید. سعی کنید معده خود را با میوه و سبزیجات تازه پر کنید.
رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس جمهور، قانون اصلاح ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی را ابلاغ کرد.
شهردار تهران با اشاره به رویکرد شهرداری برای ایجاد شفافیت گفت: تمامی مصوبات کمیسیون ماده پنج که نقطه کلیدی شهر است، در سایت قرار می‌گیرد.
نتیجه پژوهش‌ها نشان می‌دهند مواد غذایی‌ای وجود دارند که در صورت مصرف مداوم آن ممکن است عروق و رگ‌های شما مسدود شوند و دانستن آن که کدام یک از آن مواد را باید از رژیم غذایی خود حذف کرده و یا دست کم مصرف آن را محدود کنید ممکن است جان شما را نجات دهد.
ممکن است مواد غذایی تند را دوست داشته باشید اما اگر معده و روده‌تان و در مجموع دستگاه گوارشی‌تان وضعیت قوی‌ای ندارد بهتر است از خوردن غذاهای تند خودداری ورزید زیرا برخی از مواد تشکیل دهنده آن می‌توانند منجر به بروز اسهال شوند.
در خرداد ۱۴۰۱ به دلیل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و جهش چندبرابری قیمت مواد غذایی، تورم ماهانه تا ۵/۱۲ درصد رشد کرد. یعنی میانگین قیمت‌ها فقط طی یک ماه ۵/۱۲ درصد بیشتر شد. اما این نرخ به دلیل حذف ارز دولتی طبیعی بود. از تیرماه به بعد به‌صورت تدریجی این نرخ کاهش یافت تا شهریور که به عدد ۲/۲ درصد رسید. موضوع نگران‌کننده، اما در مهرماه اتفاق افتاد. یعنی صعودی شدن مجدد نرخ تورم ماهانه در مهرماه. با وجود آنکه هیچ اتفاق و شوک جدیدی به بازار وارد نشده بود، تورم ماهانه مهر به ۳ درصد رسید. این عدد می‌گوید وقتی فقط در یک ماه ۳ درصد قیمت‌ها بیشتر شده است.
مواد غذایی گیاهی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی و ترکیباتی به نام فیتوکمیکال‌ها هستند که ممکن است برخی از فرآیندهایی را که می‌تواند باعث شروع سرطان یا حمایت از رشد آن شود مانند التهاب و آسیب DNA را کُند یا متوقف سازد.
نخست‌وزیر آلبانی گفت: «من برای دوستان و متحدانمان بیشتر از آن ارزش قائل هستم که بگویم آن‌ها باید چه کاری انجام بدهند. ما همیشه در تصمیم‌هایمان احتیاط می‌کنیم خیلی متواضع باشیم.»
این انتخاب‌های خوشمزه و مغذی می‌تواند به بدن و ذهن شما کمک کند تا در فصل پاییز و در تمام طول سال در وضعیت مناسبی قرار گیرد.
متخصص طب سنتی مواد غذایی اعلام کرد: برای رفع نفخ حبوبات و استفاده از آن‌ها حتی برای افرادی که معده نفاخ ندارند هم پیشنهاد می‌شود حبوبات را به مدت ۴ ساعت خیس کرده و در این مدت تا سه بار آب آن را تعویض کنید، سپس به مدت ۵ دقیقه جوشانده و آبکش کنید و نهایتاً در آبی تازه به طور کامل بپزید.
۵ ماده غذایی برای کمک به پیشگیری از سرطان پوست
معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان تهران از توزیع بیش از ۵ میلیون وعده غذای گرم برای نیازمندان از آغاز ماه محرم در قالب پویش اطعام حسینی تاکنون خبر داد.
فیبر یک ماده مغذی بسیار مهم است که باید در هر الگوی غذایی گنجانده شود به خصوص اگر مبتلا به دیابت هستید. با این وجود، به یاد داشته باشید افزایش مصرف فیبر باید یک تلاش آهسته و پیوسته باشد، زیرا خوردن بیش از حد فیبر به طور مستقیم می‌تواند منجر به برخی علائم گوارشی ناخوشایند شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ