بعضی از خوارکی‌ها و مواد غذایی حاوی هورمون‌های تنظیم کننده خواب مانند ملاتونین و سروتونین هستند. برخی دیگر نیز حاوی مقادیر بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی خاص مانند منیزیم و ملاتونین هستند که باعث می‌شوند سریع‌تر و عمیق‌تر بخوابید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برای اینکه سرعت کاهش وزن خود را افزایش دهید بهتر است از میو‌هایی مانند سیب، انگور قرمز، بلوبری، موز و گریپ‌فروت و سبزیجاتی اعم از کرفس، کلم بروکلی، قارچ، اسفناج، سیب‌زمینی، سرکه سیب و حبوبات استفاده کنید. خوردن غذا‌هایی پروتئینی مثل آجیل و خشک‌بار، تخم‌مرغ، گوشت بدون چربی، ماهی، برنج قهوه‌ای، شکلات تلخ و چای سبز نیز اثرگذاری بالایی در کاهش وزن افراد دارند.
اگر به کاهش وزن علاقه‌مند هستید احتمالا می‌دانید که دریافت کالری کم‌تر از آن چه می‌سوزانید روشی ساده برای امتحان کردن است. با این کار صرفا منطقی است که به سراغ مواد غذایی کم کالری بروید تا به شما کمک کند سیر شوید و به اهداف تان برسید.
اسید چرب امگا ۳ موجود در سالمون، گردو، تن ماهی، تخم کتان و... باعث می‌شود که ساختار سلول‌های شما از سر تا انگشت پا قوی و محکم شود. کمبود امگا ۳ و چربی کلی بدن باعث کمبود انعطاف مفصل‌ها می‌شود و التهابات مفصلی را افزایش می‌دهد، مخصوصا برای افرادی که فعالیت بسیار زیادی دارند.
بدن برای رشد و متابولیسم سالم، عملکرد صحیح سلول و ایجاد برخی از هورمون‌ها به آهن نیاز دارد. آهن برای حمل اکسیژن در سلول‌های قرمز و گلبول‌های قرمز خون به عضلات و بافت‌های بدن نقش ضروری دارد؛ بنابراین اگر سطح آهن پایین باشد، اکسیژن کافی به عضلات و ماهیچه‌ها نرسیده و متابولیسم بدن مختل می‌شود.
وعده صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است برای کسانی که به سلامتشان اهمیت می‌دهند. در این وعده بهتر است دانه‌های سبوس‌دار و پروتئینی مصرف کنید. گردو، دارچین، نوشیدنی سویا یا شیر بدون چربی و میوه هم بهترین گزینه‌های یک صبحانه سالم هستند.
اگر چه هنوز اطلاعات رسمی و کاملی در مورد آیفون ۱۵ منتشر نشده و چند ماهی تا رونمایی از این گوشی باقی است، نمی‌توان این گوشی را به‌صورت رسمی و تخصصی مورد ارزیابی قرار داد؛ ولی گمانه‌زنی‌ها در مورد ویژگی‌های آیفون ۱۵ به اندازه‌ای که بتوان اصلی‌ترین تفاوت‌های این مدل گوشی را با آیفون ۱۴ با هم مقایسه کرد وجود دارد.
به طور کلی باید در نظر داشت که بدن انسان برای فعال کردن لنفوسیت‌های T (سلول‌های T) به روی نیاز دارد. این ماده معدنی به بدن در کنترل و تنظیم پاسخ‌های ایمنی و حمله به سلول‌های آلوده کمک می‌کند. کمبود روی می‌تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن شما را به شدت مختل کند.
در حالت ایده‌آل، بسته به اینکه بدن شما غذا را چگونه تحمل می‌کند، باید حدود یک تا ۴ ساعت قبل از تمرین به بدن خود سوخت‌رسانی کنید. امتحان کنید و ببینید چه بازه زمانی برای بدن شما بهتر عمل می‌کند. اگر شما برای مسابقات ورزش می‌کنید، باید این موضوع را در طول روز‌های تمرین خود کشف کنید و نه در روز مسابقه.
رژیم غذایی غنی از گوشت و پروتئین ها نیز برای استخوان ها ضرر دارد. در جریان هضم مواد غذایی ، پروتئین های حیوانی اسیدهایی همچون اسید فسفریک، سولفوریک و غیره آزاد می کنند که PH بدن را تغییر می دهد. هر چه PH بدن اسیدی تر باشد، مواد معدنی بیشتری در استخوان ها از دست می رود.
رژیم غذایی غنی از گوشت و پروتئین ها نیز برای استخوان ها ضرر دارد. در جریان هضم مواد غذایی ، پروتئین های حیوانی اسیدهایی همچون اسید فسفریک، سولفوریک و غیره آزاد می کنند که PH بدن را تغییر می دهد. هر چه PH بدن اسیدی تر باشد، مواد معدنی بیشتری در استخوان ها از دست می رود.
به گفته بسیاری از محققان شستشوی موی سر با دم نوش‌های بابونه باعث کند شدن روند ریزش مو خواهد شد. مقداری آب بجوشانید و گل‌ها را به ان اضافه کنید، اجازه دهید تا دم بکشد و از صافی رد کنید و آن را به پوست سر و موهایتان اعمال نمایید و نیازی به شستشو نخواهد بود. این محلول را به راحتی برای کودکان و افراد دارای پوست حساس استفاده کنید.
یک متخصص تغذیه با توجه به شروع ماه رمضان و با اشاره به اهمیت تغذیه سالم به معرفی مواد غذایی که مصرف آن‌ها به هنگام روزه داری سبب بروز مشکلات گوارشی می‌شود، پرداخت.
برای داشتن گونه‌های برجسته، لازم نیست نگران ذخیره چربی و در نتیجه چاقی بدن باشید. یک رژیم غذایی سالم همراه با یوگای صورت، ورزش‌ها و برخی درمان‌های ساده DIY می‌تواند به طور طبیعی پوست افتاده و یا گونه‌های لاغر شما را تقویت کند و گونه‌های پف‌کرده و پُر به شما هدیه بدهد.
نوشیدنی‌های بدون کافئین بهترین گزینه برای گذراندن یک روز طولانی و گرم در ماه رمضان هستند؛ برخی دمنوش‌ها به جبران کم آبی بدن کمک کرده و بوی بد دهان را رفع و کمک می‌کنند تا غذا به راحتی هضم شود.
همان‌طور که بدن نیاز به مواد مغذی دارد، موی سر هم نیاز به مواد مغذی دارد و این ۸ خوراکی می‌توانند باعث جلوگیری ریزش مو شوند.
همان‌طور که بدن نیاز به مواد مغذی دارد، موی سر هم نیاز به مواد مغذی دارد و این ۸ خوراکی می توانند باعث جلوگیری ریزش مو شوند.
فارغ از رسم و رسومات و دورهمی‌ها و سفره‌های رنگین، بسیاری از افراد در این شب هیچ اهمیتی به خورد و خوراک و تغذیه شان نمی‌دهند و انواع خوراکی‌ها را بدون در نظر گرفتن طبع و کالری آن مصرف می‌کنند، در صورتی که باید در شب یلدا برخی نکات تغذیه‌ای را رعایت کرد که این شب خاطره‌انگیز برایتان تلخ نشود.
ماهی‌های چرب همچون سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و برای تسکین و آرامش دستگاه عصبی مفیدند. بر اساس تحقیقات، مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ تا حد زیادی از علائم اضطراب می‌کاهد.
فلاونول‌ها زیرگروه خاصی از فلاونوئید‌ها محسوب می‌شوند؛ فلاونوئید‌ها مولکول‌هایی هستند که در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات و حتی در چای یافت می‌شوند و دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی هستند و برای جلوگیری یا کاهش آسیب‌های سلولی در سراسر بدن از جمله مغز ضروری شناخته شده‌اند.
شکی نیست که رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت مغز دارد و یک رژیم غذایی مناسب، جریان خون خوب در مغز را موجب می‌شود. بسیار شبیه آنچه می‌خواهید برای تغذیه و محافظت از قلب خود بخورید. تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی مدیترانه‌ای کمک می‌کند تا مغز در دوران پیری شکل خود را حفظ کند و این نوع رژیم منجر به بهترشدن عملکرد شناختی، حافظه و هشیاری می‌شود.
از منابع پروتئینی در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنید. پروتئین یکی از درشت مغذی‌های مهم در رژیم غذایی روزانه است که باید ۱۰ تا ۱۵ درصد انرژی روزانه افراد را تشکیل دهد.
فاصله زمانی ایده آل بین صبحانه تا ناهار، ۴ ساعت است و شام را باید حداقل ۳ ساعت قبل از خواب بخورید.
ویتامین B۵ به جلوگیری از شروع زودهنگام سفید شدن مو و بازگرداندن رنگ طبیعی آن کمک می‌کند. این ویتامین همچنین به رشد مو کمک کرده و رطوبت مورد نیاز مو‌ها را نیز تامین می‌کند.
در پی بازداشت بسام السعدی از رهبران جهاد اسلامی در کرانه باختری، منابع صهیونیستی بلافاصله تصویری از وی منتشر کردند تا از واکنش مقاومت فلسطین جلوگیری کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ