«ایناسیو لولا داسیلوا» سیاستمدار کهنه کار ۷۶ ساله برزیل و ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری فعلی این کشور، موفق به کسب حدنصاب لازم برای پیروزی در دور نخست نشدند و دور دوم انتخابات با رقابت این دو نامزد کمتر از یک ماه دیگر برگزار خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فیس بوک مجموعه ای از تبلیغات آنلاین مروج خشونت در برزیل را تایید کرده است. این درحالی است که اخیرا معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور به ساختمان های دولتی آسیب زده اند.
هزاران نفر از حامیان رادیکال ژاییر بولسانارو، رییس‌جمهور پیشین برزیل به تقلید از هواداران دونالد ترامپ، به ساختمان ریاست‌جمهوری، کنگره و دادگاه عالی برزیل حمله کردند تا جهان بار دیگر شاهد کودتای راست‌های افراطی علیه دموکراسی باشد.
رئیس‌جمهور سابق برزیل در هفته‌های اخیر که پس از شکست انتخاباتی راهی آمریکا شده، حمله و هجوم هوادارانش به مراکز حکومتی این کشور را محکوم کرد.
تا پایان مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی قطر برخی تیم ها آماری را به خود اختصاص داده اند که ثمری برای آنها نداشته چرا که برخلاف انتظارات از دور مسابقات کنار رفته‌اند!
حامیان رئیس جمهور در شرف برکناری برزیل پس از شکست وی در انتخابات، با یورش به مقر پلیس خواستار مداخله نظامی شدند!
روز دوشنبه، حامیان ژائیر بولسونارو رئیس جمهور پیشین برزیل که در انتخابات شکست خورده با نیرو‌های پلیس درگیر شده و چند خودرو را به آتش کشیدند. شاهدان عینی به رویترز گفتند که هواداران بولسونارو که بسیاری از آن‌ها پیراهن تیم فوتبال برزیل را پوشیده بودند یا پرچم‌های برزیل را حمل می‌کردند با نیرو‌های پلیس درگیر شدند.
برخی از برزیلی‌ها چندان دل خوشی از نیمار ندارند، به دلیل اینکه او در انتخابات ریاست جمهوری از کاندیدای راست‌گرا حمایت می‌کرد.
رسانه های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که تل آویو پس از انتخاب لولا داسیلوا در انتخابات ریاست جمهوری برزیل یک متحد را در این کشور از دست داده است.
«لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا» ملقب به «لولا» دیروز (دوشنبه) با شکست رقیب خود در انتخابات ریاست جمهوری برزیل، بار دیگر بر مسند قدرت تکیه زد؛ اما لولا کیست؟
کامیون داران برزیلی در اعتراض به شکست بولسونارو در انتخابات جاده ها را مسدود کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه انتخاب رئیس جمهور جدید برزیل را تبریک گفت.
جنبش مقاومت اسلامی حماس پیروزی «لولا داسیلوا» در انتخابات ریاست جممهوری برزیل را تبریک گفت.
ژایر بولسونارو با به دست آوردن ۴۹.۱۹ درصد آرا، نخستین رئیس جمهور برزیل شد که نتوانست برای بار دوم در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود. از بولسونارو با عنوان ترامپ برزیل نیز یاد میشده است.
شماری از مقامات کشورهای بین المللی پیروزی لولا داسیلوا در انتخابات ریاست جمهوری برزیل را تبریک گفتند.
لولا دا سیلوا در دومین دور انتخابات ریاست جمهوری برزیل در مقابل ژائیر بولسونارو به پیروزی دست یافت.
لولا، نامزد ریاست جمهوری برزیل، به انتقاد از رویکرد نیمار در انتخابات پرداخته است.
نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد رئیس‌جمهور چپ‌گرا و سابق برزیل در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور نسبت به رقیب خود پیشتاز است.
انتخابات ریاست جمهوری برزیل درپی عدم کسب بیش از ۵۰ درصد آرا توسط نامزدها به دور دوم کشیده شد.
گزارش های اولیه از شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری برزیل از رقابت تنگاتنگ لولا داسیلوا و ژائیر بولسونارو در این انتخابات حکایت دارد.
انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل در حالی امروز برگزار می‌شود که نگرانی‌ها نسبت به انتقال پرتنش قدرت و احتمال بروز ناآرامی‌های خشونت‌آمیز افزایش یافته است.
نیمار که پس از ابراز حمایت خود در انتخابات از ژایر بولسونارو، رئیس جمهور فعلی برزیل، مورد حمله برخی کاربران قرار گرفته است.
نیمار که پس از ابراز حمایت خود در انتخابات از ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور فعلی برزیل، مورد حمله برخی کاربران قرار گرفته است.
تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در برزیل نشان می‌دهد رئیس‌جمهور چپ‌گرا و ضدآمریکایی این کشور همچنان پیشتاز است و می‌تواند در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در دهم مهر، پیروز شود.
درحالیکه کمتر از ۲ ماه تا انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ برزیل باقی مانده، گزارش سازمان غیرانتفاعی «گلوبال ویتنس» نشان داده متا در ردیابی تبلیغات سیاسی جعلی ناتوان بوده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ