سپاه پاسداران امروز طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که مقرهای گروه‌های تروریستی پژاک و کومله را در شمال عراق هدف قرار داده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای سازوکار دریافت روادید زیارت اربعین از سوی زوار برخی کشورها را اعلام کرد.
سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که وزیر خارجه کویت فردا یکشنبه به بغداد سفر می‌کند.
متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: از سال ۲۰۱۸، وزارت امور خارجه آمریکا مجوز تعدادی معافیت تحریمی را در مشورت با کنگره صادر کرده است که به عراق اجازه می‌دهد تا هزینه واردات برق از ایران را با انتقال وجه به حسابی محدود در عراق بپردازد. او اضافه کرد: بر اساس تحریم‌های ایالات متحده، این وجوه فقط برای معاملات بشردوستانه و سایر مبادلات غیرتحریمی (برای ایران) قابل دسترسی است.
وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد که «استفان هچین» را به سمت سفیر جدید این کشور در عراق برگزیده است.
وزارت خارجه عراق از مشارکت وزیر خارجه این کشور در مراسم تحلیف رئیس جمهور ترکیه خبر داد.
در پی دعوت از اعضای گروهک‌های تجزیه طلب در مراسمی رسمی در اقلیم کردستان سفیر عراق در تهران، در روز شنبه ۲۳ اردیبهشت به وزارت امور خارجه ایران فرا خوانده شد.
سخنگوی وزارت خارجه عراق از سفری خبر داد که وزیر خارجه اوکراین به این کشور خواهد داشت.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در خصوص سفر شمخانی به امارات و عراق در صفحه توییتر خود نوشت: «سفر دریابان شمخانی به امارات و عراق در چارچوب مناسبات موجود امنیتی انجام می‌شود. پدیده جدیدی نیست. نماینده وزارت خارجه در سفر‌ها همراه ایشان است. در سیاست خارجی هماهنگی وجود دارد. همه چیز در چارچوب نظام و زیر نظر رئیس جمهور است. هماهنگی وجود دارد. دشمنان بدانند، اختلافی نیست.»
چند ساعت پیش "احمد الصحاف" سخنگوی وزارت خارجه عراق در گفت وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) گفت که حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در سفری رسمی امروز (سه‌شنبه) به بغداد می‌رود.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: به رغم فشردگی برنامه‌های سفر وزیر محترم در این زمینه تلاش شده بود که امکان فراهم شود، اما تاکنون چنین سفری قطعی نشده و شاهد سفر وزیر خارجه در چند روز آینده به کشور عراق خواهیم بود.
این مسئول عراقی ادامه داد: «دولت و مشخصا وزارت دارایی و بانک مرکزی مجموعه‌ای از اصلاحات مالی را اجرایی کرده است که بر عزم بغداد برای متوقف‌سازی عملیات قاچاق دلار تصریح دارد و عملا روند قاچاق کاهش بسیاری داشته است و در این سفر، هیات عراقی نتایج این اقدامات را به طرف امریکایی اعلام خواهد کرد.»
وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدام یک فرد افراطی در سوزندان یک نسخه از قرآن کریم در سوئد، آنرا موجب شعله ور کردن احساس مسلمانان دنیا دانست.
وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن اقدام یک فرد افراطی در سوزندان یک نسخه از قرآن کریم، آنرا موجب شعله ور کردن احساس مسلمانان دنیا دانست.
روز گذشته حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه گفت که سه روز پیش سفیر عراق در تهران به وزارت خارجه فراخوانده شده است
وزیر امور خارجه گفت: سفیر عراق را در پی استفاده مسئولین عراقی از نامی مجعول برای خلیج فارس به وزارت امور خارجه فراخواندیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد جعل نام خلیخ فارس از سوی برخی از مقامات عراقی گفت: بلافاصله که متوجه این موضوع شدیم و قبل از اعلام اتفاق رخ داده در رسانه‌ها، ما اعتراض خود را به دولت عراق اعلام کردیم.
احمد الصحاف، سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای تاکید کرد: حادثه‌ای که منجر به کشته شدن یک دانشجوی عراقی در شهر اهواز در جمهوری اسلامی ایران شد را با جدیت پیگیری کردیم.
مسئول روابط ایران و اقلیم در وزارت امور خارجه دولت محلی اقلیم کردستان عراق امروز شنبه اعلام کرد: ساکنان اقلیم می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند.
مسئول روابط ایران و اقلیم در وزارت امور خارجه دولت محلی اقلیم کردستان عراق امروز شنبه اعلام کرد: ساکنان اقلیم می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند.
مسئول روابط ایران و اقلیم کردستان در وزارت امور خارجه دولت محلی اقلیم کردستان عراق امروز شنبه اعلام کرد: ساکنان اقلیم می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند.
وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای از رایزنی وزیر خارجه این کشور با همتای سعودی خود پیرامون موضوعات مختلف از جمله کاهش تنش ها بین ریاض و تهران خبر داد.
جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از بازگشت آرامش به عراق و با طلب مغفرت برای جان‌باختگان و آرزوی سلامت برای مجروحان، از صبر و درایت دولت و ملت عراق و درعبور از فتنه‌ای بزرگ تقدیر می‌کند.
احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه کوتاهی اعلام کرد: فواد حسین وزیر خارجه عراق قصد دارد که امروز دوشنبه به تهران سفر کرده و با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران دیدار کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد «فؤاد حسین» امروز به تهران سفر کرده و با مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره روابط دوجانبه و منطقه ای و مذاکرات هسته ای رایزنی می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ