وزیر امور خارجه گفت: سفیر عراق را در پی استفاده مسئولین عراقی از نامی مجعول برای خلیج فارس به وزارت امور خارجه فراخواندیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور عراق در رایزنی با سفیر اتحادیه اروپا در بغداد، موضوعات مهمی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.
جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء با صدور بیانیه‌ای، به اقدام خصمانه دولت سوئد در اعطای مجوز دوباره برای هتک حرمت کتاب آسمانی مسلمانان واکنش تند نشان داد.
نخست وزیر عراق دستور اخراج سفیر سوئد در بغداد و بازگشت کاردار عراق در استکهلم را صادر کرد.
در سایه افزایش خشم عمومی نسبت به مداخلات آمریکا، یکی از مسئولان جنبش مردمی عراق خواهان بسته شدن سفارت واشنگتن در بغداد و اخراج سفیر آمریکا از این کشور شد.
رسانه‌های عراقی می‌گویند دادگاه مبارزه با فساد حکم بازداشت سفیر این کشور در ترکیه را به علت افزایش غیرمعقول درآمد و ثروتش صادر کرده است.
یکی از نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، خواهان قطع روابط دیپلماتیک با این کشور و اخراج سفیر آن از عراق شد.
سفیر ایران گفت: عراق روزانه ۴۵ میلیون متر مکعب گاز برای استفاده در نیروگاه‌های برق وارد می‌کند، بدهی‌های وزارت برق عراق به ایران نزد یک بانک عراقی پرداخت می‌شود، اما به دلیل تحریم‌های ظالمانه نمی‌تواند این مبالغ را به ایران بدهد، اما اکنون تلاش‌هایی برای آزادی این اموال درحال انجام است.
سفیر عراق در عربستان با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در مقر دبیرخانه این شورا در ریاض دیدار کرد.
وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد که «استفان هچین» را به سمت سفیر جدید این کشور در عراق برگزیده است.
تحلیلگر سیاسی عراق نسبت به اقدامات و نشست‌های سفیر آمریکا در بغداد با رهبران سیاسی و امنیتی این کشور برای پیاده کردن نقشه‌های واشنگتن، هشدار داد.
رئیس جمهور عراق امروز دوشنبه میزبان سفیر عربستان در بغداد بود و موضوعات متعددی را با او مورد رایزنی قرار داد.
در پی دعوت از اعضای گروهک‌های تجزیه طلب در مراسمی رسمی در اقلیم کردستان سفیر عراق در تهران، در روز شنبه ۲۳ اردیبهشت به وزارت امور خارجه ایران فرا خوانده شد.
سفیر ایران در بغداد با بیان این که رییس‌جمهور عراق را در این سفر یک هیات بلند پایه از مقامات، سیاسی، امنیتی و اقتصادی این کشور همسایه همراهی می‌کردند، افزود: در جریان رایزنی‌های صورت گرفته بین مقامات دو کشور بر موضوع تقویت و گسترش روابط دو کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی تاکید شد.
نخست وزیر عراق شامگاه یکشنبه با سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد دیدار و گفتگو کرد.
سفیر ژاپن در عراق با حضور در بارگاه مطهر مولای متقیان در نجف اشرف گفت: از لمس ضریح امام علی (ع) متبرک شدم.
روز گذشته حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه گفت که سه روز پیش سفیر عراق در تهران به وزارت خارجه فراخوانده شده است
امیرعبداللهیان گفت: ما با وجود اینکه با عراق روابطی راهبردی، برادرانه و عمیق داریم، اما نسبت به این موضوع به صراحت اعتراض خود را اعلام کردیم.
سفیر آمریکا در عراق در توییتی به دیدار حساس تیم‌های فوتبال جمهوری اسلامی ایران و آمریکا در جام جهانی ۲۰۲۲، واکنش نشان داد.
سفیر سوریه در عراق با نخست وزیر این کشور دیدار و درباره روابط و همکاری های دوجانبه گفتگو کرد.
سفیر پاکستان در بغداد امروز با رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.
سپاه پاسداران ایران صبح دیروز چهارشنبه (28 سپتامبر) دور جدیدی از حملات موشکی و پهپادی را علیه مواضع متعلق به گرو‌های «کومله»، «حزب دموکرات کردستان ایران» و «حزب آزادی کردستان» واقع در سلیمانیه عراق را آغاز کرد.
سپاه پاسداران امروز طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که مقرهای گروه‌های تروریستی پژاک و کومله را در شمال عراق هدف قرار داده است.
منابع عراقی از دیدار سفیر آمریکا در بغداد با برهم صالح رئیس جمهور این کشور خبر دادند.
دکتر حسین امیرعبداللهیان با سفیرکشورمان در عراق درباره آخرین وضعیت و تحولات عراق و روابط دو جانبه دیدار و گفتگو کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ