احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه کوتاهی اعلام کرد: فواد حسین وزیر خارجه عراق قصد دارد که امروز دوشنبه به تهران سفر کرده و با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران دیدار کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
امروز و در ادامه تحرکات مداخله جویانه الینا رومانوسکی سفیر آمریکا در بغداد در امور داخلی عراق، او به دیدار فواد حسین وزیر خارجه عراق رفت.
نخست وزیر عراق امروز در دیدار با سفیران و نمایندگان هیئت های دیپلماتیک اتحادیه اروپا و شماری از کشورها گفت: بغداد به اصل توازن در سیاست خارجی خود اتکا دارد.
نخست وزیر عراق امروز در دیدار معاون سیاسی وزیر خارجه ایران با وی اعلام کرد که کشورش به نقش محوری خود در همگرایی میان کشورهای منطقه ادامه خواهد داد.
وزیر خارجه عراق که امروز برای شرکت در اجلاس وزیران خارجه اجلاس جنبش عدم تعهد به باکو رفته است با رئیس جمهور جمهوری آذربایجان دیدار کرد.
رئیس جمهور عراق امروز میزبان هیئتی به ریاست معاون وزیر خارجه ایران بود و بر اهمیت تقویت همکاری عراق و ایران در زمینه تجارت و انرژی تاکید کرد.
رئیس جمهور عراق امروز میزبان هیئتی به ریاست معاون وزیر خارجه ایران بود و بر اهمیت تقویت همکاری عراق و ایران در زمینه تجارت و انرژی تاکید کرد.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان و هیئت همراه او، امروز با نخست وزیر عراق در بغداد دیدار و گفتگو کردند.
رئیس پارلمان عراق امروز سه شنبه میزبان بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه پاکستان و هیئت همراهش بود.
وزارت خارجه عراق از مشارکت وزیر خارجه این کشور در مراسم تحلیف رئیس جمهور ترکیه خبر داد.
وزیر خارجه عراق امروز با سفیر انگلیس درباره موضوعات مختلفی رایزنی کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی عراق گفت: «عراق به دنبال ایجاد یک بازار نفتی در آفریقاست. ما تنها ۲۶ سفیر در جهان داریم و دست‌کم نیازمند ۸۰ سفیر دیگر هستیم. دولت نخست‌وزیر محمد شیاع السودانی بیشتر متمرکز بر مسائل داخلی است، نه خارج کشور که به نظر من هم این درست است. ما با آمریکا روابطی قوی داریم و برای توسعه این رابطه تلاش می‌کنیم، اما سفر نخست‌وزیر به آمریکا یک شرط نیست. او فعلا [برای سفر]زمان دارد.»
وزیر خارجه روسیه امروز در مصاحبه ای خطاب به کشورهای غربی یادآور شد: نتایج استفاده از اورانیوم ضعیف شده در یوگسلاوی و عراق را یادتان می آید؟
وزیر خارجه عراق امروز میزبان فرمانده ناتو در عراق بود و در این دیدارماموریت های ناتو در عراق که آموزش به نیروهای امنیتی و ارائه مشورت نظامی به بغاداد است، مورد رایزنی قرار گرفت.
چند ساعت پیش "احمد الصحاف" سخنگوی وزارت خارجه عراق در گفت وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) گفت که حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در سفری رسمی امروز (سه‌شنبه) به بغداد می‌رود.
مصطفی الکاظمی نخست وزیر سابق عراق بعد از ظهر امروز سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.
وزیر خارجه روسیه که در عراق به سر می برد، امروز با رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.
وزیر خارجه عربستان امروز وارد بغداد شد تا با مقامات عراقی دیدار و گفتگو کند.
محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق پس از سفر به اردن و کویت، ایران را به عنوان سومین مقصد سفرهای خارجی خود انتخاب کرد و امروز رسما برای دیدار با مقامات ایرانی وارد تهران شد.
محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق صبح امروز سه شنبه در سومین سفر رسمی خارجی خود وارد تهران شد.
نخست وزیر عراق در اولین سفر خارجی خود امروز به امان رفت و با شاه اردن دیدار و گفتگو کرد.
نخست وزیر عراق در اولین سفر خارجی خود امروز به امان رفت و با شاه اردن دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه روسیه امروز در سخنانی تصریح کرد: آمریکا و ناتو عراق را نابود و در لیبی هرج و مرج ایجاد کردند.
پس از اینکه صبح جمعه ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد گذرگاه‌های مرزی به عراق تا اطلاع ثانوی بسته خواهند بود، وزیر کشور امروز گفته اعزام‌های جدید زائران اربعین، تدریجی و متناسب با ظرفیت ساختار‌های عراق، با سهمیه‌بندی مرز‌ها انجام می‌شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد «فؤاد حسین» امروز به تهران سفر کرده و با مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره روابط دوجانبه و منطقه ای و مذاکرات هسته ای رایزنی می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ