این مسئول عراقی ادامه داد: «دولت و مشخصا وزارت دارایی و بانک مرکزی مجموعه‌ای از اصلاحات مالی را اجرایی کرده است که بر عزم بغداد برای متوقف‌سازی عملیات قاچاق دلار تصریح دارد و عملا روند قاچاق کاهش بسیاری داشته است و در این سفر، هیات عراقی نتایج این اقدامات را به طرف امریکایی اعلام خواهد کرد.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه کویت که به عراق سفر کرده است با همتای عراقی خود در یک نشست خبری شرکت کرد.
سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که وزیر خارجه کویت فردا یکشنبه به بغداد سفر می‌کند.
منابع عراقی از سفر دو روزه فواد حسین وزیر خارجه این کشور به انگلیس خبر دادند.
وزیر خارجه پاکستان که به بغداد سفر کرده است با نخست وزیر و رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.
«فیصل المقداد» در پاسخ به دعوت رسمی «فؤاد حسین» شنبه آینده به عراق سفر و با مقامات ارشد این کشور دیدار و رایزنی می‌کند.
رئیس دستگاه دیپلماسی عراق گفت: «عراق به دنبال ایجاد یک بازار نفتی در آفریقاست. ما تنها ۲۶ سفیر در جهان داریم و دست‌کم نیازمند ۸۰ سفیر دیگر هستیم. دولت نخست‌وزیر محمد شیاع السودانی بیشتر متمرکز بر مسائل داخلی است، نه خارج کشور که به نظر من هم این درست است. ما با آمریکا روابطی قوی داریم و برای توسعه این رابطه تلاش می‌کنیم، اما سفر نخست‌وزیر به آمریکا یک شرط نیست. او فعلا [برای سفر]زمان دارد.»
سخنگوی وزارت خارجه عراق از سفری خبر داد که وزیر خارجه اوکراین به این کشور خواهد داشت.
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: در سفر اخیر وزیر امور خارجه عراق، اجازه پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار از پول‌های ایران در بانکی‌های عراقی داده شد.
دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: در سفر اخیر وزیر امور خارجه عراق، اجازه پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار از پول‌های ایران در بانکی‌های عراقی داده شد.
وزیر امور خارجه گفت: آقای فؤاد حسین که از سفر واشنگتن برگشتند حامل این پیام بودند که طرف آمریکایی برای جمع‌بندی توافق آمادگی دارد، ما نیز همواره از مسیر دیپلماسی و مذاکره استقبال کرده‌ایم.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با مشاور امنیت ملی عراق از سفر قریب الوقوع دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به عراق جهت امضا سند همکاری امنیتی با این کشور خبر داد.
وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به عراق با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: روابط ایران و عراق ممتاز است
وزیر خارجه کشورمان در ادامه دیدار رسمی خود در سفر به بغداد با رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به خرسندی ایران از بازگشت عراق به نقش طبیعی و موثر خود در منطقه گفت: این سفر با هدف پیگیری موضوعات دوجانبه، مسائل مهم منطقه ای و بین المللی صورت می گیرد.
چند ساعت پیش "احمد الصحاف" سخنگوی وزارت خارجه عراق در گفت وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) گفت که حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در سفری رسمی امروز (سه‌شنبه) به بغداد می‌رود.
نشست خبری فؤاد حسین وزیر خارجه عراق درباره نتایج سفر اخیرش به واشنگتن نیمه‌کاره رها شده و او به علت کسالت نشست مطبوعاتی را ترک کرد. وی در حین سخنرانی، در حالی که پشت تریبون ایستاده بود، قبل از اینکه چند ثانیه سکوت کند، مقداری آب نوشید، سپس به سرعت محل برگزاری کنفرانس مطبوعاتی را ترک کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: به رغم فشردگی برنامه‌های سفر وزیر محترم در این زمینه تلاش شده بود که امکان فراهم شود، اما تاکنون چنین سفری قطعی نشده و شاهد سفر وزیر خارجه در چند روز آینده به کشور عراق خواهیم بود.
وزیرخارجه روسیه با سفر به عراق قرار است علاوه بر بغداد از اربیل هم دیدار کند.
منابع عراقی از سفر وزیر خارجه روسیه که طی روزهای آتی به پایتخت این کشور انجام می شود، خبر دادند.
وزیر خارجه عربستان که به بغداد سفر کرده ست در نشست خبری با همتای عراقی خود از نقش مهم عراق در منطقه سخن گفت.
«فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق به رسانه‌های سعودی گفت که «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان به زودی برای گفت‌وگو درباره از سرگیری مذاکرات بین ریاض و تهران به بغداد سفر می‌کند.
وزیر امور خارجه عراق با بیان اینکه هیچ نیروی رزمی خارجی در این کشور وجود ندارد تأکید کرد که خاک عراق نباید مبدأ حملات به سایر کشورها باشد.
احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه کوتاهی اعلام کرد: فواد حسین وزیر خارجه عراق قصد دارد که امروز دوشنبه به تهران سفر کرده و با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران دیدار کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد «فؤاد حسین» امروز به تهران سفر کرده و با مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره روابط دوجانبه و منطقه ای و مذاکرات هسته ای رایزنی می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ