وزیر نفت با اعلام آمادگی کامل وزارت نفت برای همکاری با شرکت‌های ژاپنی، گفت: ایران می‌تواند نقش مهمی در تامین انرژی مورد نیاز ژاپن ایفا کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
داستانی که داماش گیلان نقش اول آن است، اگر با همین روند ادامه پیدا کند، می‌تواند یک داستان حماسی تازه در فوتبال ایران باشد.
دبیر چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور گفت: المپیاد بزرگترین رویداد ملی ورزش محسوب می‌شود و به جرات می‌توان گفت نتایج بسیار مثبت و تاثیرگذاری برای ورزش خواهد داشت.
درباره افزایش حضور نظامیان آمریکایی در تنگه هرمز، می‌توان حدس زد این اقدام با ۲ هدف مهار ایران و تهدید ایران در مورد زندانیان دو تابعیتی، انجام شده است. اگر در انتخابات بعدی ایالات متحده مجددا جو بایدن ابقا شود، می‌توان حدس زد ریسک پذیری دولت وی بالاتر باشد، چرا که وقتی هراس از انتخابات بعدی وجود نداشته باشد، رئیس جمهور‌ها جسورتر عمل می‌کنند. دولت بایدن یک دولت کاملا سازمان یافته است. درواقع بر خلاف دولت ترامپ که نقش خانواده و نزدیکانش بیشتر از دستگاه حکومتی، وزارت خارجه، CIA ارتش و نهاد‌های امنیتی بود، دولت بایدن بر اساس رفتار کارشناسی شده پیش می‌رود. بایدن از همان ابتدا اعلام کرده بود به دنبال یک توافق کارشناسی شده است و بازگشت به برجام را مقدمه‌ای برای رسیدن به توافق جامع می‌داند.
وزیر امور خارجه گفت: کراچی به عنوان مرکز اقتصادی پاکستان سهم و نقش مهمی را می‌تواند در ارتقای همکاری‌های ایران و پاکستان ایفا کند.
اگر روابط نرمال ایران با اقتصاد جهانی به‌طور نسبی احیا شود، ایران باتوجه به موقعیت ژئواکونومیک خود می‌تواند نقش یک حلقه وصل را بین چهار اقتصاد کلیدی در اوراسیا در قالب ایده کریدور شمال - جنوب ایفا نماید.» همچنین در پایان گزارش تاکید شده اقتصاد‌های عضو این سازمان دولت‌محورند. به دیگر سخن دولت بازیگر مسلط در این اقتصاد‌ها محسوب می‌شود. سازمان همکاری شانگ‌های نیز عمدتاً سازمان بین‌دولتی است؛ بنابراین فضای کنش بی‌واسطه بخش خصوصی در این سازمان چندان گسترده نیست.
جانشین وزیر دفاع گفت: ارتقاء تعاملات دفاعی میان ایران و پاکستان، می‌تواند منجر به استحکام مناسبات، افزایش اعتماد و کاهش نفوذ و نقش بازیگران مخرب و مخالف روابط شود.
جانشین وزیر دفاع گفت: ارتقاء تعاملات دفاعی میان ایران و پاکستان، می‌تواند منجر به استحکام مناسبات، افزایش اعتماد و کاهش نفوذ و نقش بازیگران مخرب و مخالف روابط شود.
سفیر جدید کشورمان در سئول، پس از تسلیم استوارنامه خود بر اهمیت منابع مالی ایران در کره جنوبی و نقش مؤثری که می‌تواند در تقویت همکاری‌های دو کشور ایفا نماید، تأکید کرد.
رئیسی در با اشاره به گفتگو‌های خود با مقامات سوریه و رایزنی برای رفع مشکلات گسترش روابط میان دو کشور، به ویژه همکاری بخش‌های خصوصی و اقتصادی دو طرف اظهار داشت: اراده ایران و سوریه بر توسعه روابط است و شما نمایندگان ایران در سوریه می‌توانید در اجرای توافقات صورت گرفته نقش مهمی داشته باشید.
یک کارشناس بانکی با بیان اینکه تقویت طرح‌های تولیدی، اقتصادی و توسعه اشتغال و رونق تولید دانش بنیان در کشور به عنوان یکی از حلقه‌های تامین مالی است، گفت: در همین راستا"بانک ایران زمین" می‌تواند با تدوین برنامه‌های اصولی نقش موثری در اقتصاد ملی داشته باشد.
این تحلیلگر مسائل منطقه تاکید کرد: بازی آینده بازی است که نقش چین در آن پررنگ است همانگونه که پکن گارانتی توافق بین ایران و عربستان سعودی بوده است. با این حال و به‌رغم نقش چین در دور زدن تحریم‌ها برای ایران و نادیده گرفتن غرب، اما رابطه جمهوری اسلامی بدون احیای برجام عمق پیدا نخواهد کرد و ما در چارچوب سیاست نگاه به شرق ناچار هستیم برجام را به سرنوشت روشنی برسانیم و این مساله برای چینی‌ها و هندی‌ها برای بهره‌گیری از متغیر‌های اقتصادی، کریدور‌ها و... بسیار مهم است و توافق هسته‌ای می‌تواند این روند را تقویت کند.
هاشمی با اشاره به اینکه بزرگترین گنجشک سان ایران «کلاغ‌ها» هستند، ادامه داد: آن‌ها نقش بسیار مهمی را در چرخه‌ها و جایگاه‌های اکولوژیک خاص دارند. از جمله این موارد می‌توان به نقش‌ موثرشان در کنترل آفات و کنترل حشرات مضر برای انسان اشاره کرد.
دبیرکل سازمان همکاری شانگهای گفت: ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای می‌تواند با پیشنهادات و تجربیات خود به عنوان یک عضو اثرگذار در عرصه علم و فناوری نقش آفرین شود.
بسیاری از اندیشه‌ورزان سیاسی بر این نظرند که سیاست حارجی همان ادامه سیاست داخلی است با بیانی دیگر. مصداق و ترجمان انضمامی چنین نظری را می‌توان در ساحت سیاست داخلی و خارجی ایرانِ امروز مورد مطالعه قرار داد. امروز، کسانی به عنوان بازیگر پشت میز بیلیارد سیاسی قرار گرفته‌اند که اگرچه هر یک خود را مسیح عالمی می‌پندارد و الم را در کف خود مرهمی، اما نه تصویر دقیق (علمی-عقلی) از بازی و قواعد آن دارند و نه تعریف مشخصی از نقش (تکتیک‌ها و تاکتیک‌ها و استراتژی‌ها) خود و دیگران.
با تصمیم مسئولان باشگاه سپاهان پس از مدت‌ها یک ورزشگاه فوتبال ایران می‌تواند با ظرفیت صد در صدی از مسابقات فوتبال میزبانی کند.
کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر ضرورت انجام اصلاحات ساختاری در اقتصاد ایران بیان کرد: باید ابزارهای مالی‌ را توسعه بدیم، ابزارهایی که پوشش ریسک دهند و در بازار مالی استفاده از این ابزارها می‌توانند برای ما نقش ترمز اقتصاد را ایفا کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه روابط ایران و عمان،کریدور شمال-جنوب به‌خصوص در شرایط کنونی تحولات منطقه‌ای و جهانی بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند در تقویت حوزه اقتصاد دو کشور مؤثر باشد.
مرتضی مکی می‌گوید: هرجا که عمان و قطر در مذاکرات علنی و غیرعلنی میان ایران و آمریکا موفق بودند و میانجی‌گری اثربخشی داشتند، ناشی از اراده دو طرف بود. اکنون که آمریکا و نه اروپایی‌ها به صراحت در سطح رسانه‌هایشان می‌گویند که برجام دیگر اولویت آن‌ها نیست و در کنار برجام موضوعات دیگری مهم است، نشان می‌دهد که کاری از دست عمان و قطر به عنوان کسانی که می‌خواهند نقش میانجی‌گری را داشته باشند، برنمی‌آید.
این روزها سهم فرانسه از اغتشاش و آشوب در ایران آشکار است ولی از گذشته تا امروز، قضایای بسیاری وجود دارند که می‌توان رد پای پاریس را در آنها مشاهده کرد.
اینکه چشم‌انداز چنین رویکرد و فضایی، ایران و اتحادیه اروپا را در چه مسیری قرار می‌دهد، پرسشی است که پاسخ آن با ابهامات و پیچیدگی‌های زیادی همراه است. با توجه به نقش کلیدی آلمان و فرانسه در اتحادیه اروپا به‌ویژه از لحاظ اقتصادی و سیاسی، الگوی رفتاری در حال ظهور از این دو قدرت می‌تواند تسری بخش به دیگر دولت‌های عضو اتحادیه شود.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اهمیت تبادلات علمی بین گرجستان و ایران گفت: زنان می‌توانند در عرصه‌های مختلف اجتماعی نقش بسیار مؤثری داشته باشند.
قاسمی با اشاره به نشست وزرای عشق‌آباد در ترکمنستان گفت: وزرای عشق‌آباد مربوط به کشورهای محصور در خشکی است، در این نشست همچنین ایران، چین، روسیه و کشورهای عربی هم حضور داشتند. در این نشست همه پذیرفتند که ایران می‌تواند به لحاظ ژئوپلیتیکی مهم‌ترین نقش ترانزیتی جهان را داشته باشد. به دلیل کریدورهای شمالی و جنوبی. ما باید بتوانیم از این موقعیت ایران در جهان استفاده کنیم.
شب گذشته بیشتر از همیشه به فوتبال ایران ثابت شد که تکنولوژی داور ویدیویی می‌تواند چه نقش پررنگی را در فوتبال ایران ایفا کند.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ