اگر روابط نرمال ایران با اقتصاد جهانی به‌طور نسبی احیا شود، ایران باتوجه به موقعیت ژئواکونومیک خود می‌تواند نقش یک حلقه وصل را بین چهار اقتصاد کلیدی در اوراسیا در قالب ایده کریدور شمال - جنوب ایفا نماید.» همچنین در پایان گزارش تاکید شده اقتصاد‌های عضو این سازمان دولت‌محورند. به دیگر سخن دولت بازیگر مسلط در این اقتصاد‌ها محسوب می‌شود. سازمان همکاری شانگ‌های نیز عمدتاً سازمان بین‌دولتی است؛ بنابراین فضای کنش بی‌واسطه بخش خصوصی در این سازمان چندان گسترده نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک مرکز تحقیقاتی مستقر در هنگ کنگ به نام مرکز هوش مصنوعی و رباتیک (CAIR) یک سیستم رباتیک برای جراحی مغز ایجاد کرده است که برای جراحی مغز و اعصاب کم‌تهاجمی بر هوش مصنوعی متکی است.
پژوهشگران در مقاله خود توضیح دادند: با توجه به اینکه یک هجای آهنگی را می‌توان به هجای لحن و پایه که مستقل از یکدیگر هستند، تقسیم کرد، ما یک چارچوب تقسیم و تحلیل را پیشنهاد کردیم. فرض کردیم که لحن و هجای پایه را می‌توان جدا از فعالیت عصبی رمزگشایی کرد و سپس گفتار آهنگین را می‌توان با استفاده از ترکیب لحن رمزگشایی شده و هجای پایه ترکیب کرد.
این خودرو از پلتفرم MBQ بهره می‌برد و این پلتفرم، افتخار میزبانی از بزرگانی چون ماشین محبوب پاسات، فولکس واگن گلف و شاسی بلند اطلس را دارد. موتور فولکس واگن لاویدا XR هم هیچ خرجی روی دست خانواده نمی‌گذارد؛ چرا که با یک پیشرانه 4 سیلندر تنفس طبیعی 1.5 لیتری طرف هستیم که تقریبا ۱۱۰ اسب بخار قدرت (در دور موتور 6200 RPM) و ۱۴۱ نیوتن متر گشتاور (در دور موتنور 4100 RPM) را با گیربکس اتوماتیک 6 سرعته 6AT به راننده تحویل می‌دهد.
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که حدود ۸۰ درصد از مردم چین، آمریکا را مقصر اصلی جنگ اوکراین می‌دانند.
این ترکیب‌های جدید پتانسیل این را دارند که موادی را با خواص خاص ایجاد کنند. این ویژگی‌های منحصر به فرد و هیجان‌انگیز شامل توانایی فلورسانس یا درخشش و ویژگی‌های مغناطیسی است که امکان تغییرات و کنترل شدید دما را فراهم می‌کند.
قاسم زاده پیشنهاد داد: چین در اصفهان کنسولگری ایجاد کند تا ضمن حمایت از گردشگران چینی، رفت وآمد آن‌ها تسهیل شود. شهردار اصفهان با بیان اینکه توسعه هتل‌ها در دستور کار مدیریت شهری اصفهان قرار دارد و شرایط اصفهان از این حیث روزبه روز بهتر خواهد شد.
باشگاه استقلال به چینی‌ها فروخته می‌شود؟! / چین کدام تیم‌های بزرگ اروپا را خرید و حاصلش چه شد؟
باشگاه استقلال به چینی‌ها فروخته می‌شود! / چین کدام تیم‌های بزرگ اروپا را خرید؟
حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: بر اساس گزارش‌های بانک جهانی در سال آینده با رشد حداقل پنج درصدی مواجهیم و باتوجه رفع موانع تولید در کشور و بازشدن زمینه‌های صادرات به ویژه به کشور‌های همسایه و افزایش سرمایه‌گذاری‌های خارجی از جمله چین و روسیه، پیش‌بینی می‌شود اوضاع خوب می‌شود و سال ۱۴۰۲ سال خوبی از نظر اقتصادی باشد».
افشین فرزام سرمربی تیم ملی روئینگ ایران در حاشیه مجمع فدراسیون قایقرانی گفت: ما رقابت نابرابری با چینی‌ها داریم.
سرمربی تیم ملی قایقرانی رویینگ گفت: تلاش می‌کنیم که اجازه ندهیم چینی‌ها برخی مواد را از بازی‌های آسیایی حذف کنند.
منتقدان حسن روحانی، با روایت داستانی جعلی از چگونگی استفاده از سرویس بهداشتی رئیس جمهور چین در ایران، علت ناتوانی چین در عمل به وعده هایش بعد از خروج امریکا از برجام را رفتن او به توالت ایرانی در جریان سفر به ایران عنوان می‌کنند.
معاون وزیر امور خارجه در ارتباط با سطح تعامل چین با دولت سیزدهم در مقایسه دولت‌های گذشته چگونه ارزیابی می‌شود؟ گفت: سیاست دولت‌ها فرق می‌کند، همیشه تاکید کردم که باید سیاست خارجی ما وابسته به دولت‌ها نباشد، حاکمیتی باشد که با یک دولت جهت ما عوض نشود، در این دولت گرایش محکمی به کشور‌های آسیایی وجود دارد همچنین آفریقا و اروپا. دولت هم اعلام کرده بود همسایگان در اولویت قرار دارند و همین سیاست دنبال می‌شود و طرف چینی هم متوجه این مساله است؛ بنابراین سطح روابط عالی است.
کیهان نوشت: در یکی دو سال اخیر نیز با وجود تحریم‌های گسترده آمریکا و غرب، واردات نفت چین از ایران افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد.
به گفته مقام‌های طالبان، پیش‌بینی شده که استخراج نفت از این حوزه به شکل پلکانی از ۲۰۰ تن به ۱۰۰۰ تن و سپس تا ۲۰ هزار تن در روز افزایش پیدا کند. همچنین براساس این قرارداد، شرکت سرمایه‌گذار چینی طی یک سال ۱۵۰ میلیون دلار و طی سه سال آینده ۵۴۰ میلیون دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری خواهد کرد و در مجموع عمر این قرارداد ۲۵ سال درنظر گرفته شده است.
وزیر امور خارجه کشورمان، با بیان اینکه با سرعت در مسیر اجرای همکاری‌های ۲۵ ساله پیش می‌رویم، اظهارداشت: از اینکه چینی‌ها نسبت به اصلاح این خطا اقدام کرده‌اند سپاس گزاریم.
سه سال پیش وقتی اولین‌بار این بلای جان به جان جهان افتاد، اکثر آدم‌ها به رفتار چینی‌ها در کنترل ویروس غبطه می‌خوردند. تصاویر آخرالزمانی و روش‌های جلوگیری از انتشار ویروس اول بار در چین دیده شد. باقی کشور‌ها از روی دست آن‌ها به فکر ضدعفونی کردن معابر و قرنطینه شهر‌ها افتادند. عده‌ای از بزرگان کشور‌ها بر این باور بودند که ایمنی جمعی می‌تواند راه‌حل بهتری باشد. عده‌ای دیگر از جمله چینی‌ها فکر می‌کردند با ایمنی جمعی کارشان راه نمی‌افتد.
پالایشگاه‌های چینی با نزدیک شدن به زمان اجرای تحریم اتحادیه اروپا، خرید نفت روسیه در ماه دسامبر را کاهش داده و نرخ اضافی کمتری پرداخت کردند.
تیم ملی بسکتبال چین به منظور دیدار با ایران در پنجره پنجم انتخابی جام‌جهانی سه شنبه وارد تهران می‌شود.
تیم ملی بسکتبال چین به منظور دیدار با ایران در پنجره پنجم انتخابی جام‌جهانی سه شنبه وارد تهران می‌شود.
منابع آگاه می‌گویند به خاطر افزایش محدودیت‌های کرونایی در چین، تقاضا کاهش پیدا کرده و احتمالا ریاض مجبور شود در آینده نزدیک نفت خود را به قیمت کمتری به پکن بفروشد.
محققان دانشگاه فودان و دانشگاه تسینگ‌هوا دریافتند که در طول فرآیند کم‌آبی و خشک شدن این میوه‌ها، سطح آن‌ها در ابتدا به شکل یک الگوی توپ بالکی چروک می‌شود و این ساختاری کروی همانند ساختار شش‌ضلعی‌ها و پنج‌ضلعی‌هایی است که روی توپ فوتبال یافت می‌شود.
ماسیمو موراتی، رئیس سابق اینتر، می‌گوید نراتزوری فصل گذشته قهرمانی سری آ را با دستهای خودش به میلان تقدیم کرده و این اتفاق امسال نباید تکرار شود.
جمعی از چینی ها امسال در مراسم اربعین حسینی موکب برپا کرده و به خدمت رسانی به زائران در مسیر کربلای معلی مشغول شده اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ