رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اصلاحات گسترده‌ای برای به‌کارگیری مؤثر کارکنان وظیفه در مأموریت‌های اصلی و تبدیل دوره سربازی به دوران رشد، تعالی و توانمندسازی جوانان ایران انجام شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کارشناس حوزه علم و فناوری گفت: هدف از اصلاحات حوزه نظام ارزیابی و همچنین تغییر نظام حمایتی مبتنی بر قانون جدید جهش تولید دانش‌بنیان، ایجاد پویایی بیشتر در نظام پشتیبانی شرکت های دانش بنیان برای توسعه و آماده سازی آنها برای تبدیل شدن به بازوی اصلی تحقیق و توسعه و و توسعه فناوری در صنعت است.
اصلاحات قانون انتخابات با واکنش‌های بسیاری روبه‌رو بود و تنها بندی که مورد استقبال فعالان و کارشناسان قرار گرفت و از آن به‌عنوان تنها نکته مثبت این اصلاحات نام بردند، برگزاری انتخابات تناسبی بود. چراکه باعث می‌شد تمام جریانات نسبت به رای‌ای که در جامعه دارند، به مجلس راه پیدا کنند. حالا ماده ۵۳ در خصوص برگزاری انتخابات تناسبی در حوزه انتخابیه تهران که مبتنی بر دموکراسی بود، در مجلس انقلابی حذف شده است.
دبیر ستاد امر به معروف گفت: بحمدالله اصلاحات خوبی در لایحه عفاف و حجاب قوه قضائیه صورت گرفته و به قوام رسیده است. مطالبه ما این است آنچه اصلاح شده در صحن علنی مجلس مطرح و رأی بیاورد.
ستاد آزمون استخدامی آموزگاران ۱۴۰۲ وزارت آموزش و پرورش سری سوم اصلاحات دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی را منتشر کرد.
شاید اصولگرایان در سال‌های اخیر در مقابل اظهارات بخشی از جریان اصلاحات در قبال مساله حجاب و قانون‌نویسی برای آن، سعی کردند تا رویکرد‌های جریان خط امام در مورد مساله حجاب در دهه ۶۰ را بازخوانی کنند تا شاید تقسیم دیدگاه‌های این حوزه سهم اصولگرایان را کاهش دهد، اما خروجی این راهبرد سیاسی شاید به ضرر اصلاح‌طلبان باشد، اما نفعی در افزایش وزن و تاثیر ارایه اصولگرایان در این زمینه ندارد.
مجمع عمومی فوق‌العاده فدراسیون فوتبال امارات امروز چند اصلاحیه در اساسنامه و آیین‌نامه انتخابات را تصویب کرد.
سخنگوی دولت گفت: رهبر معظم انقلاب مسیر را در مورد حجاب روشن کردند و فرمودند که این وضعیت باید با برنامه اصلاح شود و بدون برنامه نباید اقدامی صورت گیرد. لایحه اخیری که در این حوزه مطرح شده است، لایحه قضایی است که توسط قوه قضائیه برای ارسال به مجلس تقدیم دولت شده است. متن این لایحه در دولت اصلاحاتی داشته و متنی که در فضای مجازی از این لایحه منتشر شده نادرست است و متن منتشره، متن نهایی لایحه قوه قضائیه که دولت با تغییراتی آن را مصوب کرده، نیست.
دادستان کل کشور با بیان اینکه ما در حوزه برخورد با بی‌حجابی یک نقص قانونی داشتیم که لایحه‌ای برای برطرف شدن آن تنظیم و تحویل دولت شده است، گفت: دولت پس از انجام اصلاحاتی لایحه را تقدیم مجلس کرده است و انتظار می‌رود که مجلس این قانون را تصویب و نهایی کند.
دادستان کل کشور با بیان اینکه ما در حوزه برخورد با بی‌حجابی یک نقص قانونی داشتیم که لایحه‌ای برای برطرف شدن آن تنظیم و تحویل دولت شده است، گفت: دولت پس از انجام اصلاحاتی لایحه را تقدیم مجلس کرده است و انتظار می‌رود که مجلس این قانون را تصویب و نهایی کند.
قیمت انرژی نباید دست دولت‌ها باشد. مثل هر کالای دیگری این بخش هم باید به بازار سپرده شود. اما مالکیت انرژی دست مردم باشد. این اتفاق نمی‌افتد، چون از یک سو دولت‌ها زیر بار این قضیه نمی‌روند، چون اصل جذابیت بودن در قدرت این است که اختیار این ثروت اصلی دست ما باشد. از سوی دیگر وقتی می‌خواهند قیمت را متناسب با تورم افزایش دهند این کار را نمی‌کنند، چون به همین سیکل‌های انتخاباتی می‌خورند.
رئیس جمهور در دو نامه جداگانه اصلاحات قانون مجازات اسلامی و جداول کلان و پیوست‌های مربوط به قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور را جهت اجرا ابلاغ کرد.
۲۸ نفر از نمایندگان مجلس در طرحی ارائه شده، برخی از قوانین و احکام را در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نامعتبر دانستند.
۲۸ نفر از نمایندگان مجلس در طرح ارائه شده، برخی از قوانین و احکام را در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری نامعتبر دانستند.
حال با مرور همین اتفاق و اصرار عربستانی‌ها برای در اختیار داشتن مهدی طارمی می‌توان به این نتیجه نزدیک شد که مهدی می‌تواند بخشی از پازل اصلاحاتی باشد که از چندین وقت قبل در عربستان شروع شده؛ اصلاحاتی که حوزه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی عربستان را حسابی دگرگون کرده است. شاید اگر مهدی علاقه‌ای به حضور در عربستان با آن شرایط نداشته باشد، یکی، دو تماس از سوی دولتی‌ها، این انتقال تاریخی را نهایی کند.
کارنامه طیف مدعی اصلاحات در حوزه زنان پر از نقاط سیاهی است که تاریخ آن‌ها را فراموش نخواهد کرد. این طیف در چند سال اخیر نشان داده‌اند که هیچ اعتقادی به حقوق زنان نداشته و اگر هم در مواردی ژست حمایت از حقوق زنان گرفته‌اند تنها برای اهداف و مقاصد سیاسی بوده است.
یک شرکت دانش بنیان حوزه پزشکی اروپایی نوشته بود که ادعا دارد می‌توانند به کمک کپسول‌هایی با کمک جنین مادر و اسپرم پدر بچه، عمل لقاح مصنوعی را همراه با اصلاحات ژنتیکی طوری انجام دهند که نوزاد به جای رشد در شکم مادر، در کپسولی خاص روز‌های شکل گیری اش را سپری کند و به سلامت به دنیا بیاید و البته دارای ویژگی‌های ژنی خاص باشد.
امیرعبداللهیان در پاسخ به این پرسشی درباره حقوق زنان در ایران و ضرورت اصلاحات در این حوزه گفت: در جمهوری اسلامی ایران زنان از حقوق بالایی برخوردار هستند، مرگ طبیعی مهسا امینی باعث تاسف است، اما واقعیت آن است که فضای مجازی و رسانه‌ای غرب یک هجمه برنامه ریزی شده با اهداف سیاسی و امنیتی خاص علیه ایران ترتیب داد.
کارشناسان معتقدند که شرایط مناسب برای کودکان و زیست مجازیشان در اینترنت هنوز فراهم نیست و در این حوزه به اصلاحاتی در قانونگذاری، حمایت از برنامه‌های پیشگیرانه و ارائه‌ خدمات تخصصی نیاز است.
او در ادامه با برشماردن برخی دلایل نارضایتی هنرمندان بیان می‌کند: «از زمان شکست اصلاحات تا امروز طبقه‌ی متوسط مدام سرخورده شده است. این خشم و اعتراض نیز به جایی متمرکز می‌شود که بتواند احساس ملموس بودن داشته باشد. این خشم در میدان هنرهای تجسمی هم می‌تواند تخلیه شود. موضوع دیگر هم تلقی استقبال حاکمیت از این موضوع بوده است که بدنه‌ی حوزه فرهنگی، سرانِ این حوزه را بی‌آبرو کنند.نمی‌توان انکار کرد که بخش بزرگی از اعضای هنرهای تجسمی ناراضی هستند و احساس می‌کنند که نادیده گرفته شده‌اند و همه‌ی سرمایه‌های موجود در اختیار عده‌ی محدودی است و آن‌ها ثروت را براساس رابطه‌ سالاری بین خودشان انحصارا تقسیم می‌کنند.»
آقای آخوندی دو راهکار اصلی پیشنهاد کرده است: اولاً حکومت و همه نیرو‌های سیاسی و ملی بر اجرای قانون متمرکز شوند و کلیه دستورها، رویه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و نهاد‌هایی که خارج از قانون و قانون اساسی ابلاغ و تاسیس شده‌اند، لغو و منحل شوند. ثانیاً حفظ منافع ملی در حوزه روابط بین‌الملل در دستور کار قرار گیرد.
تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان تجهیزات پزشکی، از تبعیض‌ها در روند صدور مجوز‌ها، گلایه دارند و معتقدند سیاست‌ها نیازمند اصلاحات اساسی است. احتمال دارد که بحران کمبود دارو در حوزه تجهیزات پزشکی هم تکرار شود.
وزارت جهاد کشاورزی به دنبال تصمیماتی برای اصلاحات لازم در حوزه تنظیم بازار است. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده به ویژه در تولید جدید جوجه، مکانیزم‌های کنترلی در حال اعمال است.
انتشار شیوه نامه واردات ماشین آلات معدنی در ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به دلیل دارا بودن برخی محدودیت‌ها منجر به ابراز نگرانی معدنداران و فعالان این حوزه شد.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفته است: تغییرات مستمر و گسترده‌ای که پس از انقلاب اسلامی در حوزه خدمت وظیفه عمومی صورت گرفته است، علاوه بر ارتقاء توان دفاعی کشور بهره‌های ملموس و قابل توجه نظیر استقلال، خودباوری، قناعت نظم‌پذیری، قانون‌گرایی، ایثار و بردباری برای جوانان به همراه داشته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ