کارشناسان معتقدند که شرایط مناسب برای کودکان و زیست مجازیشان در اینترنت هنوز فراهم نیست و در این حوزه به اصلاحاتی در قانونگذاری، حمایت از برنامه‌های پیشگیرانه و ارائه‌ خدمات تخصصی نیاز است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک از معرفی ۱۳ واحدغیر مجاز دباغی به مراجع قضائی در این شهرستان خبر داد.
حرکت دیدنی یک فرد ناشناس در تهران از چشم کاربران شبکه‌های مجازی دور نماند. در این تصویر می‌بینید که یک شهروند تهرانی برای حفظ محیط زیست و البته دور نگه داشتن یک باغچه از فیلتر‌های سیگار، دست به ابتکاری جالب زده است.
«محمدعلی یکتانیک» فعال محیط زیست از مکان‌های مخصوصی در نقاط دیگر دنیا مثال می‌آورد که برای این ورزش در نظر گرفته شده است: متاسفانه استفاده از طبیعت در ایران هم مجانی است و هم بی‌صاحب» و این در حالی است که ما در ایران با یک اکوسیستم شکننده طرف هستیم که این اکوسیستم با آفرود به سرعت از بین می‌رود.
مدیرکل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مجوز باید امضا، هولوگرام و مهر برجسته داشته باشد، تصریح کرد: اصلا چنین مجوزی که این ویژگی‌ها را داشته باشد، وجود ندارد و اگر کسی ادعایی مبنی بر صدور مجوز زیست محیطی برای این پروژه دارد، آن را منتشر کند.
در حالی که احداث پتروشیمی میانکاله اوایل سال گذشته به علت نداشتن ارزیابی زیست‌محیطی متوقف شده بود اما ابتدای ماه جاری تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از آغاز مجدد آن را داشت؛ اقدامی که با واکنش سازمان حفاظت محیط زیست مواجه و در نهایت این پروژه با دستور دادستان دوباره متوقف شد.
رئیس سازمان محیط زیست گفت: پروژه‌ای به نام میانکاله دیگر وجود ندارد چراکه مجوزی برای آن موجود نیست. اصل کار، مبتنی بر نقشه آمایش استان است که بر اساس آن چنین پروژه‌ای قابل اجرا نیست.
رئیس سازمان محیط زیست گفت: پروژه‌ای به نام میانکاله دیگر وجود ندارد چراکه مجوزی برای آن موجود نیست. اصل کار، مبتنی بر نقشه آمایش استان است که بر اساس آن چنین پروژه‌ای قابل اجرا نیست.
منتظری گفت: از رئیس سازمان محیط زیست سوال کردم شما آیا مجوزی به این آقا دادید که بتواند در آن منطقه چنین تاسیساتی را به وجود بیاورد که ایشان گفتند خیر، ما مجوزی ندادیم و گفتند که یک مصوبه دولت است و این مصوبه باید یا اصلاح و یا ابطال شود و ایشان قول داد که این موضوع را در دولت مطرح کند. بنا بر آنچه که ایشان اذعان داشتند گفتند که از نظر ما این مجاز نیست و ما حتما مانع آن خواهیم شد و اگر نیاز به ابطال یا اصلاح مصوبه دولت باشد حتما موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در منطقه میامی برای امنیت یوزها سرعت مجاز به ۸۰ کیلومتر کاهش پیدا کرده و تمهیدات نور و روشنایی جاده به صورت جدی در حال اجرا است.
کرمان- فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان کرمان از کشف شکار غیر مجاز دو راس آهو در شهر جوپار ماهان خبر داد.
رشت- فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری ۷۹۵ شکارچی غیر مجاز توسط یگان حفاظت اداره کل محیط زیست گیلان در سال گذشته خبر داد.
این فرد متجاوز به محیط زیست و گونه‌های جانوری، در یکی از روستا‌های شهرستان فیروزه به شغل چوپانی اشتغال داشت که پس از آموزش و تحریک سگ‌های گله، مبادرت به شکار حیوانات وحشی کرده و از اعمال حیوان آزاری خود فیلم‌برداری و آن را فضای مجازی منتشر می‌کرد.
محمد کریمی دادستان مرکز استان مازندران اظهار کرد: با توجه به انتشار تصاویری در فضای مجازی در خصوص وضعیت یک قلاده شیر و خرس نحیف در باغ وحش ساری با دستور رئیس کل دادگستری استان مازندران این موضوع در دستور کار این دادستانی قرار گرفت و در کمترین زمان، جلسه با حضور رئیس محیط زیست شهرستان ساری و مدیر باغ وحش تشکیل شد.
در پی پخش تصاویری از حیوانات در حال احتضار از باغ وحش طاهرده ساری در فضای مجازی، محیط زیست مازندران در این باره توضیحاتی ارائه کرد.
سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: متخلفی که باشکار تشی در فضای مجازی عرض اندام می‌کرد شناسایی و به دست قانون سپرده شد.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حتماً باید نتایج ارزیابی مطالعات در دریاچه سد چمشیر به تایید مراجع ذیصلاح برسد به غیر از این، سازمان هیچ مجوزی برای آبگیری نخواهد داد.
مدیر روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تائید علی سلاجقه جهت صدور مجوز برای احداث سد تنگ سرخ صحت ندارد.
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت زیست محیطی آب و خاک حدود مجاز آلودگی برای خاک، آب و فاضلاب را تشریح کرد.
مرکز پژوهشها مجلس شورای اسلامی با بررسی چالش های توسعه زیست بوم فضای مجازی در حوزه کودک و نوجوان، یک بسته سیاستی ارائه داد.
حسینی، استاد دانشگاه در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه بخشی از بدنه اجتماعی که اعتراض میکنند اعضای همین اجتماع هستند، گفت: به نظر می‌رسد در فضای تصمیم‌گیری حکومتی اشتباهی شده‌است. رنج سنی معترضان بین ۱۵ تا ۲۰ سال بوده، این رنج سنی در فضای مجازی زیست کرده و این‌ها افرادی هستند که در همین جامعه ما رشد کردند و نباید آن‌ها را در تحلیل‌ها نادیده بگیریم. / آخرین خبر
درپی منتشر شدن اخباری در فضای مجازی درباره خشک شدن کامل دریاچه ارومیه آرزو اشرفی‌زاده - مدیر کل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌ها در سازمان حفاظت محیط زیست -، با تکذیب این خبر اظهار کرد: دریاچه ارومیه هنوز به‌صورت کامل خشک نشده، اما تقریبا دو قسمت شمالی و جنوبی آن از هم جدا شده است و حدودا ۱۰۰۰ کیلومتر مربع از دریاچه باقی‌مانده است.
سلاجقه در صحبت‌های خود درباره شایعه استعفای خود از ریاست سازمان حفاظت محیط زیست که در چند روز گذشته در فضای مجازی منتشر شده است، تاکید کرد: فعلا در خدمت مردم شریف هستیم. در مسئولیت‌ها حواشی وجود دارد، اما وضعیت خاصی اتفاق نیفتاده و ان‌شاءالله به عنوان یک خادم کوچک در خدمت مردم هستم.
معاون محیط زیست دریایی گفت: یکی از مسائلی که باعث شده حفاظت از محیط زیست دریایی سخت شود، کارهای موازی شکل گرفته در دستگاه‌های مربوطه است
دریای خزر از گذشته تاکنون به لحاظ اقتصادی، زیست محیطی و سیاسی اهمیت ویژه داشته است. سیدمحمد مجابی ضمن تاکید به ارزشمندی دریای خزر، از بزرگ شدن این دریا خبر داده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ