فیصل بن فرحان وزیرخارجه عربستان سعودی در گفتگو با فرانس ۲۴ عنوان کرد: ما هنوز اختلافاتی با ایران داریم که مانع دیدار من با حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه ایران است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که عربستان سعودی برای عادی سازی روابط با این رژیم، به اندک رضایت نمی دهد و خواهان برداشته شدن گام های مهم از سوی واشنگتن و تل آویو است.
یکی از نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، خواهان قطع روابط دیپلماتیک با این کشور و اخراج سفیر آن از عراق شد.
یکی از نمایندگان پارلمان عراق در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، خواهان قطع روابط دیپلماتیک با این کشور و اخراج سفیر آن از عراق شد.
حواشی روز گذشته در محل تمرین استقلال واکنش انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران را به دنبال داشت.
رهبر جمهوری خواهان در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت که از فروش تسلیحات به مجارستان به دلیل مخالفتش با عضویت سوئد در ناتو جلوگیری خواهد کرد.
تلاش‌های اوکراین برای پیوستن به ناتو مساله جدیدی نیست. سال‌های سال است که اوکراین بین سیاست پیوستن و نپیوستن به ناتو در نوسان است. ویکتور یوشچنکو، رئیس‌جمهور سابق این کشور خواهان ورود به ناتو بود، اما پس از حمله روسیه به گرجستان، اوکراینی‌ها به دنبال کردن این سیاست بی‌میل شدند. جانشین وی، ویکتور یانوکوویچ، هرگونه تمایل برای عضویت را کنار گذاشت و روابط نزدیکتر با روسیه را ترویج کرد، حتی موافقت کرد که مسکو به اجاره یک بندر دریایی دریای سیاه در کریمه ادامه دهد.
در پی ازسرگیری روابط میان سوریه و کشورهای عربی، مخالفان سوری نیز خواهان آغاز گفتگوهای مستقیم با دولت دمشق شدند.
یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق خواهان تجدیدنظر در روابط میان این کشور و اردن به دلیل حمایت امان از حزب منحله بعث شد.
پیروزی خاتمی رابطۀ ایران و اروپا را که بر اثر دادگاه میکونوس به بحران کشیده شده بود، به خودی خود ترمیم کرد و لحن آمریکا را نیز در برابر تهران تغییر داد. با این حال، خاتمی مجوز تشنج‌زدایی در روابط با واشنگتن را دریافت نکرد و فقط به او اجازه داده شد در حد کاهش و کنترل تنش‌ها با شبکۀ سی‌ان‌ان مصاحبه کند و خواهان ایجاد شکافی در دیوار بی‌اعتمادی بین دو کشور شود و بس!
دولت بایدن خواهان عادی سازی و روابط نزدیکتر عربستان و رژیم صهیونیستی تا پیش از پایان سال ۲۰۲۳ است.
رئیسی گفت: این تجربه‌ای که جمهوری اسلامی ایران در قدرتمند شدن و نفوذناپذیر شدن در مقابل هجمه‌های دشمن دارد، می‌تواند برای ملت‌های دیگر درس باشد. جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که خواهان روابط خوب با کشور‌های همسایه از جمله کشور‌های عربی همسایه است.
مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان با انتشار توییتی در فضای مجازی ضمن کنایه به یک باشگاه، خواهان برگزاری همزمان بازی‌ها شد.
معاون نخست‌وزیر لهستان می‌گوید نیمی از کشورهای اروپایی همانند مخالفان در این کشور خواهان بهبود روابط با روسیه هستند.
وقتی تصور این باشد که مشکلات فرهنگی و اجتماعی را می‌توان با زور و جریمه حل کرد، وقتی گمان کنند تورم را با ۲۰ یا ۳۰ درصد افزایش حقوق و در همان زمان بالا بردن ۳۰ تا ۵۰ درصد قیمت کالا‌ها و هزینه خدمات می‌توان مهار کرد و وقتی استقبال فوق‌العاده مردم از برقراری روابط با عربستان نتواند به حکمرانان بفهماند که این مردم با تمام وجود خواهان تنش زدائی با غرب و برقرار کردن روابط متوازن بین‌الملل هستند، چگونه می‌توان انتظار داشت با عزل و نصب چند نفر از وزیران و مدیران ارشد مشکلات کشور حل شود؟
وزارت بازرگانی پاکستان با صدور بیانیه ای شایعات اخیر مبنی بر برقراری روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تکذیب و تاکید کرد: پاکستان هرگز خواهان مبادله تجاری با رژیم صهیونیستی نیست.
نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین گفت که مسکو روابط خوب بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را تشویق می کند.
آشتیانی در پاسخ به سوالی درباره خرید سامانه پدافمدی اس ۴۰۰ نیز اظهار داشت: روسیه از کشور‌هایی است که روابط سطح بالایی با آن داریم. با این حال، ما در بحث سلاح پدافندی به خودکفایی رسیده ایم، اما اگر لازم باشد سلاحی تهیه کنیم انجام می‌دهیم، ولی فعلا نیازی به سلاح دیگری نداریم و خیلی از کشور‌ها دنبال باور ۳۷۳ ما هستند.
نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره اوکراین گفت که غرب خواهان تضعیف روسیه و از هم گسیختگی چین است تا خودش دست برتر را در جهان داشته باشد.
راشاتودی در مطلبی می نویسد با کنترل جمهوری خواهان بر مجلس نمایندگان آمریکا، انتظار می رود روابطه این کشور با چین وارد چالش های جدیدی شود.
مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت ضمن اشاره به برگزاری جلسات خودرویی شورای رقابت از یکی دو هفته پیش گفت: تقریباً تمام دستگاه‌های نظارتی خواهان ورود کارشناسی شورای رقابت به قیمت خودرو بوده اند.
رجب طیب اردوغان اعلام کرد: «نتیجه انتخابات در اسرائیل هر چه باشد، ما می‌خواهیم به تقویت روابط خود با اسرائیل بر اساس احترام متقابل، حفظ منافع و بر اساس اصل برد-برد ادامه دهیم».
در نشست سران عرب که از روزگذشته در الجزایر در حال برگزاری است، مقامات کشورهای عربی بر حل و فصل مسئله فلسطین و مسائل منطقه ای تاکید کردند.
فیصل بن فرحان وزیرخارجه عربستان سعودی در گفتگو با فرانس ۲۴ عنوان کرد: ما هنوز اختلافاتی با ایران داریم که مانع دیدار من با حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه ایران است.
نخست وزیر پاکستان امروز در سخانی با تأکید بر لزوم برقراری روابط مطلوب با کشور چین گفت: خواهان صلح پایدار از طریق مذاکره با هند هستیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ