اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۴۳ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.
آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۸۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: طی چند سال اخیر «آلاینده ازن» به یکی از آلاینده‌های شاخص هوا در فصل بهار و تابستان و روز‌های گرم و آفتابی سال تبدیل شده است.
بر اساس اطلاعات ثبت شده در ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران، طی فروردین سال ۱۴۰۲، شش روز پاک، ۲۴ روز قابل قبول و یک روز ناسالم برای گروه‌های حساس به ثبت رسیده است.
آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد طی ۱۶ روز اول فروردین‌ماه امسال شهروندان تهرانی تعداد روز‌های آلوده مشابه سال گذشته را تجربه کرده‌اند.
کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد تهران طی امروز
شاخص کیفیت هوا در تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۴۶ و بازه پاک قرار داشته است.
آمار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد بهمن‌ماه امسال شهروندان تهرانی تعداد روز‌های آلوده بیشتری را نسبت به بهمن‌ماه سال گذشته تجربه کرده‌اند. طی این مدت شش روز برای تمامی گروه‌ها آلوده بود این در حالیست که سال گذشته در این ماه هیچ روزی برای تمامی گروه‌ها آلوده نشده بود.
روز دوشنبه (اول اسفندماه) با توجه به سکون نسبی و عدم وزش باد قابل ملاحظه در بعضی ساعات افزایش شاخص آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.
دستورالعمل احتیاطی صادره از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، همه افراد به‌ویژه مبتلایان به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان جزو گروه‌های حساس محسوب می‌شوند و باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد به‌طور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می‌دهند و سبب می‌شود نفس کشیدن تاحدی سخت‌تر از حالت طبیعی صورت بگیرد. کار کردن در باغچه، فعالیت شدید خارج از منزل مانند دویدن و ... از جمله این کارهاست.
کیفیت هوای تهران در اولین ماه زمستان ۱۴۰۱ و مقایسه آن با سال گذشته نشان می‌دهد که در دی‌ماه سال گذشته ۱۴ روز هوای قابل قبول ثبت شد که این عدد امسال به ۱۱ روز کاهش یافت.
در پی آلودگی هوای تهران طی روز‌های اخیر، مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کاهش سرعت باد و انباشت آلاینده‌ها را علت این وضعیت ذکر کرد و از تداوم آلودگی تا دوشنبه (۱۲ دی ماه) خبر داد.
بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیش‌یابی مدل‌های عددی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا کمی ابری و با پایداری و سکون نسبی جو و ماندگاری هوای سرد، در مناطق پرتردد شهری غبارآلود همراه با انباشت آلاینده‌ها و به دنبال آن کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، هم اکنون (دوشنبه ۵ دی ماه) شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۱۲۶ یعنی شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. همچنین آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۲۴ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.
بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران برای امروز، جمعه (دوم دی ماه)، با توجه به عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته کیفیت هوا در صبح امروز در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره افزایش غلظت آلاینده‌ها طی هفته گذشته اظهار کرد: طی هفته گذشته به‌ویژه حد فاصل ۲۲ تا ۲۵ آذر افزایش غلظت آلاینده دی‌اکسیدگوگرد به خصوص در ساعات میانی روز، بسیار فراتر از حد استاندارد قرار داشت.
۴ منطقه تهران براساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران طی امروز به عنوان آلوده‌ترین نقاط تهران معرفی شدند.
آلارم مازوت سوزی در اطراف تهران به صدا درآمد. شاخص کیفیت هوای تهران به لحاظ آلاینده دی اکسید گوگرد (SO۲) که مهم‌ترین منبع انتشار آن استفاده از سوخت مایع در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ مستقر در اطراف شهرهاست، طی روز‌های پایانی هفته گذشته با افزایش قابل‌توجه روبه‌رو و میانگین آن در کل شهر تقریبا ۵/ ۱ برابر شده است.
مدیر کل مدیریت بحران استان تهران گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی طی روز سه شنبه و چهارشنبه به دلیل پایداری نسبی جو و عدم وجود وزش باد قابل ملاحظه، در بخش‌های مرکزی، غربی و نیمه جنوبی استان، کاهش کیفیت هوا و افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها پیش بینی شده است.
با احتساب آمار رسمی شاخص ۲۴ساعته کیفیت هوا، تهرانی‌‌ها از ۲۹ آبان تا دوم آذرماه هوای ناسالم برای گروه‌های حساس تنفس کردند و به دلیل عدم مقابله موثر با افزایش غلظت آلاینده‌ها، این شاخص با توجه به نبود باد موثر در روزهای پایانی هفته با وجود تعطیلی و کاهش بار ترافیک همچنان روند افزایشی را طی کرد و پنج‌‌شنبه و جمعه هوای تهران برای همه شهروندان ناسالم شد.
بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (۲۹ آبان ماه) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.
از عصر شنبه تا روز چهارشنبه هفته آینده به دلیل جو نسبتاً پایدار و عدم وزش باد قابل ملاحظه در مناطق پرتردد شهری افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت بر روی عدد ۱۲۹ یعنی بازه ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد، این در حالی است که طی ۲۴ ساعت گذشته نیز این شاخص روی عدد ۱۳۰ یعنی بازه ناسالم قرار داشته است.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به پدیده وارونگی دما در مهر و آبان ماه اشاره کرد و گفت: معمولاً طی این دو ماه با توجه به گرمای نسبی هوا، پدیده وارونگی دما مشکل زیادی روی کیفیت هوا ایجاد نمی‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ