اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: طی امروز و فردا کیفیت هوا در نواحی جنوبی کشور کاهش می یابد.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: چهارشنبه و پنج‌شنبه کاهش کیفیت هوا و احتمال توفان شن در شرق و جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و نوار شرقی کرمان پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد:در مناطقی از شرق کشور و جنوب استان‌های خراسان رضوی سمنان، تهران و البرز و استان‌های اصفهان، قم و مرکزی وزش باد و خیزش گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: برای روز جاری رگبار و رعدوبرق در ۸ استان و کاهش کیفیت هوا در نواحی شرقی کشور پیش بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: در شرق و شمال شرق، جنوب شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی نقاط سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: طی سه روز آینده در نوار غربی کشور افزایش سرعت باد، نفوذ گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: طی روز جاری در شرق کشور به ویژه منطقه زابل پدیده غالب وزش باد خواهد بود که احتمال کاهش کیفیت هوا نیز وجود دارد.
براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (۴ تیرماه) با توجه به کاهش نسبی تندی باد و افزایش تردد خودرو‌ها بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.
اصفهان- رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: باد و گردوخاک تا اواسط هفته آینده پدیده غالب استان است که در مناطق مرکزی کاهش کیفیت هوا را بدنبال خواهد داشت.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: در روز جاری در شمال شرق، شرق و جنوب‌غرب سرعت وزش باد و گرد و خاک افزایش می‌یابد که سبب کاهش کیفیت هوا در آن مناطق خواهد شد.
کاهش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۲۴ خردادماه) هم‌زمان با افزایش تردد خودرو‌ها سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد خواهد شد. وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند، هرچند احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن ناشی از افزایش دما در ساعات بعدازظهر سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهد شد.
افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، بااین حال افزایش دما در ساعات بعدازظهر سبب تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهد شد.
طی روز‌های پنجشنبه و جمعه (۱۷ و ۱۸ فروردین) وزش باد شدید تا خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود و مهمترین پدیده جوی طی این دو روز به‌ویژه در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات زاگرس و البرز و شمال شرق کشور است.
خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در ۲۲ استان
سازمان هواشناسی کشور نسبت به خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در ۲۲ استان هشدار داد.
حاکمیت جو نسبتاً آرام در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. باتوجه به تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت جمعه، افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.
اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار آلودگی سطح نارنجی و با اشاره به ادامه پایداری هوا و تشدید آلودگی هوا اعلام کرد که آلودگی هوا از روز شنبه (۸ بهمن‌ماه) آغاز می‌شود و تا ظهر یکشنبه (۹ بهمن‌ماه) پایان می‌یابد.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: بارش باران و برف در استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان ادامه دارد.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: به دلیل انباشت آلاینده‌ها، افزایش شاخص‌های آلودگی جو و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده‌های ثابت و متحرک، در بعضی ساعت‌ها کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها را شاهد خواهیم بود.
به گزارش سازمان هواشناسی تا پایان هفته افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را در غرب و جنوب غرب کشور خواهیم داشت.
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: از روز سه‌شنبه احتمال شکل‌گیری توده گردوخاک در کشور عراق و انتقال آن به بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور وجود دارد و انتظار می‌رود که برای روز‌های پایانی هفته در غرب و جنوب‌غرب کشور شاهد کاهش کیفیت هوا باشیم.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی ۲ روز آینده در برخی ساعات به دلیل وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در کشور عراق و انتقال آن به مرز‌های غربی و جنوبی کشور پدیده گردوغبار و کاهش کیفیت هوا روی می‌دهد.
از امروز تا سه‌شنبه (۲۱ تا ۲۵ مردادماه) در بخش‌هایی از نیمه‌جنوبی سیستان و بلوچستان و هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابر‌های همرفتی رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت در سایر مناطق جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود.
مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار و رعد و برق، و گرد و خاک در شرق کشور و نفوذ توده گرد و خاک از عراق به نواحی غربی و کاهش کیفیت هوا در غرب کشور خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ