روز دوشنبه (اول اسفندماه) با توجه به سکون نسبی و عدم وزش باد قابل ملاحظه در بعضی ساعات افزایش شاخص آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (۶ تیرماه) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و افزایش تردد خودرو‌ها بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.
اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۱۰۱ یعنی در بازه ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۹۹ یعنی در بازه قابل قبول ولی در مرز آلودگی قرار دارد.
کیفیت هوای تهران، در سه ایستگاه مورد سنجش برای تمامی شهروندان در وضعیت ناسالم قرار گرفت.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۸ اسفند) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد ملایم و در شب غبار محلی با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۹ اسفند) کمی ابری و گاهی وزش باد ملایم و در شب غبار محلی با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
تهرانی‌ها طی ۳۲روز اول زمستان، ۲۱روز «هوای‌سمی» تنفس کردند. در غیاب سیاست‌های مهارکننده این بحران، سه گانه «ضعف حمل‌ونقل عمومی»، «اجبار به استفاده از خودروی شخصی برای ترددهای شغلی» و «برودت هوا» باعث افزایش شدید «ذرات معلق» در هوا شده است. نتایج چهار مطالعه پزشکی نشان می‌دهد، «ماندگاری آلودگی» در تهران، همبستگی گسترده با افزایش مرگ‌ومیر دارد. ۱۵درصد از مرگ‌های سال۹۶ پایتخت - سالی با آلودگی کمتر از الان- ناشی از هوای سرطان‌زا بود.
دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوا از تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های تهران و غیر حضوری شدن آن طی روز آینده به دلیل افزایش آلودگی هوا خبر داد.
در ارتفاعات و نواحی کوهستانی نیز با توجه به رطوبت کافی و ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته شاهد پدیده مه و یخبندان، کاهش دید و یخ‌زدگی شبانه خواهیم بود و با گذر یک موج از شرق کشور برای ارتفاعات شرق استان در روز‌های جمعه (۳۰ دی) و شنبه (اول بهمن) بارش پراکنده برف دور از انتظارنیست.
سازمان هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوای هشت کلانشهر به‌ویژه تهران و کرج و لزوم مدیریت منابع آلاینده هشدار داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی آلودگی هوا اعلام کرد: غلظت آلاینده‌های جوی طی امروز و فردا در تهران و کرج افزایش می یابد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی آلودگی هوا اعلام کرد: غلظت آلاینده‌های جوی طی امروز و فردا در تهران و کرج افزایش می‌یابد.
سازمان هواشناسی کشور با هشدار نسبت به پایداری جو همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی از امروز (۹ دی ماه) در تهران و کرج، کاهش تردد خودرو‌ها و پرهیز از تردد غیرضروری را توصیه کرد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: ۳۷ حرکت به مجموع حرکت‌ها در ۱۵ روز اخیر اضافه شده است.
سازمان هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوای تهران و کرج هشدار نارنجی صادر کرد.
اداره کل هواشناسی استان تهران، نسبت به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای تمام گروه‌ها هشدار داد.
بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا در دو استان تهران و البرز، مقاطع ابتدایی و متوسطه استان‌های تهران و البرز به جز دماوند و فیروزکوه شنبه و یکشنبه غیرحضوری شد. تصمیمی که دلیل اتخاذ آن پیش بینی اداره کل هواشناسی در این استان ها مبنی بر افزایش غلظت آلاینده و تداوم آن طی روز‌های آتی است.
هشدار هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوای تهران
مدیر کل مدیریت بحران استان تهران گفت: طبق اعلام سازمان هواشناسی طی روز سه شنبه و چهارشنبه به دلیل پایداری نسبی جو و عدم وجود وزش باد قابل ملاحظه، در بخش‌های مرکزی، غربی و نیمه جنوبی استان، کاهش کیفیت هوا و افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها پیش بینی شده است.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت بر روی عدد 152 یعنی بازه ناسالم برای همه افراد قرار دارد.
سازمان هواشناسی نسبت به افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا طی امروز و فردا در تهران و کرج هشدار نارنجی صادر کرد.
بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (۲۹ آبان ماه) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.
افزایش آلودگی هوای تهران طی امروز
با توجه به تشدید آلودگی هوای تهران در دو روز گذشته و قرارگیری عدد شاخص آلودگی کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۱۱۲ و احتمال افزایش آلودگی هوا ظرف امروز و فردا از لحظاتی قبل کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران به ریاست ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تشکیل جلسه داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ