اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان دریافته‌اند که خوردن تخم‌مرغ به عنوان وعده صبحانه در کودکان، اسید‌های امگا ۳ مورد نیاز را تأمین می‌کند و باعث تقویت انتقال‌دهنده‌های عصبی در مغز کودک می‌شود. هم‌چنین تخم‌مرغ حاوی ویتامین E است که به مبارزه با افسردگی کمک می‌کند. تخم مرغ منبع خوبی از مواد مغذی برای رشد و نمو است و به طور قابل توجهی فرایند رشد را در کودکان خردسال بهبود می‌بخشد.
گردو حاوی انواع مواد مغذی است که ممکن است به بهبود خلق و خوی کمک کند این مواد شامل آلفا-لینولنیک اسید، ویتامین E، فولات، پلی‌فنول‌ها و ملاتونین است. آلفا لینولنیک اسید چرب ضروری امگا ۳ است و از آن جهت ضروری نامیده می‌شود که برای رشد و تکامل طبیعی انسان مورد نیاز است. پلی‌فنول‌ها گروهی از مواد شیمیایی هستند که به طور طبیعی در گیاهان تولید می‌شوند و ملاتونین نیز یک فرآورده طبیعی است که در گیاهان و جانوران یافت می‌شود.
مصرف امگا ۳ تا حد زیادی سطح اسید دوکوزاهگزانوئیک را در خون و بافت‌های ما تعیین می‌کند زیرا بدن ما فقط می‌تواند مقدار محدودی اسید دوکوزاهگزانوئیک تولید کند. مصرف منظم غذاهای دریایی یا مکمل‌های غذایی می‌تواند این سطوح را افزایش دهد.
محققان در تحقیق جدید دریافتند که هر چه میزان اسید چرب امگا ۳ که به نام اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) نیز شناخته می‌شود بالاتر باشد کاهش شنوایی کمتر است.
نویسندگان در این مطالعه هشدار دادند که مجموعه‌ای از پارامتر‌های نامشخص وجود دارد که تشکیل و تکامل یک ستاره تاریک و در نهایت ویژگی‌های قابل مشاهده آن را کنترل می‌کند. آن‌ها تاکید کردند که از «مقادیر قابل قبول» برای انرژی ذرات ماده تاریک در ساخت مدل‌های این اجرام نظری استفاده کرده‌اند.
برخی مواد غذایی به‌راحتی می‌توانند سلامت بدن و تامین برخی از مواد مانند امگا ۳ را تضمین کنند؛ بنابراین داشتن رژیم غذایی مناسب و با برنامه یکی از ضروریات زندگی است.
سرکه سیب برای صاف کردن ناخن‌ها و نرم کردن کوتیکول آن مفید است و به رشد ناخن‌ها کمک می‌کند.
سوم خرداد ماه سالروز بسته شدن پرونده عظیم مه آفرید خسروی اختلاسگر سه هزار میلیارد تومانی است.
پرمدال ترین شناگر ایران در جاکارتا از کسب ۳ سهمیه مسابقات جهانی انگلیس در رقابت‌های قهرمانی کشور پاراشنا خبر داد و گفت: هدفم کسب سهمیه پارالمپیک پاریس در جهانی انگلیس و حضوری پررنگ‌تر در هانگژو نسبت به جاکارتا است.
محسن برهانی: زنان بی‌حجاب شیء نیستند که ذیل بنده ۳ ماده ۶۴۰ قرار بگیرند/بازیگران خودشان تصاویرشان را منتشر نکرده اند که در این زمینه متهم باشند/رسانه‌های مدعی برخورد با بازیگران به دلیل انتشار تصاویر مشمول مجازات‌های بند ۳ ماده ۶۴۰ می‌شوند
بر اساس تبصره ۳ این ماده کلیه­ اشخاصی که داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده و مشمول موضوع ماده­ی ۲۹ قانون می­باشند، می­بایست به هنگام ثبت نام، گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال خود در پست و مقام و مشاغل یاد شده را ارائه نمایند. قبول استعفا بعد از مدت تعیین شده جهت ثبت­نام و اعلام داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد پذیرش مراکز ثبت نام نخواهد بود.
سیب‌زمینی را خوراکی سرشار از کربوهیدرات و چاق‌کننده می‌دانیم، اما نباید از مقدار ریزمغذی‌های آن غافل شد. در این مطلب به فواید عادت به مصرف متعادل این ماده غذایی پرداخته‌ایم.
محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس بیان کرد: تبصره سه ماده ۱۲ این طرح که خیلی در رسانه‌ها بحث برانگیز شد و به ممنوعیت ثبت نام داوطلبان با سابقه سه دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی باز می‌گشت از این طرح حذف شده است.
ماهی‌های چرب مانند سالمون، تن، قزل‌آلا و... در گروه بهترین منابع برای دریافت اسیدهای چرب امگا-۳ قرار می‌گیرند. این اسیدهای چرب غیراشباع چندزنجیره‌ای می‌توانند تضعیف عضلات بدن را کنترل کنند، نقش مثبتی در بهبود عملکرد عضلات داشته باشند و حجم توده‌های عضلانی را افزایش دهند.
یکی از جالب‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین محافظ‌های طبیعی معده است که می‌توانید امتحان کنید. آب آلوئه ورا به‌دلیل اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی خود، برای کاهش التهاب و مشکلات گوارشی بسیار مفید است و ریفلاکس معده را تسکین می‌دهد. برای تهیه این آبمیوه فقط باید نصف قاشق چایخوری (۳ گرم) از ژل داخلی گیاه آلوئه ورا را در یک لیوان آب حل کنید. اگر خوب حل نشد کمی گرم کنید و بعد از غذا بنوشید. از آن در حد اعتدال استفاده کنید، زیرا مصرف زیاد آن می‌تواند باعث اسهال و استفراغ شود.
دکتر توکلی عنوان کرد: افزودن بهارنارنج در چای موجب کمک به هضم غذا گشته و ناراحتی‌های معده را کاهش می‌دهد. همچنین بهارنارنج دارای آنتی اکسیدان‌های بسیاری است که از بدن در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و در نتیجه موجب کاهش خطر ابتلا فرد به بیماری‌های جدی و مزمن می‌شود.
محققان یک جاذب جدید دی اکسید کربن ابداع کرده اند که می توان ۲تا ۳ بار بیشتر از فناوری های فعلی کربن را از هوا جذب و آن را به شکل جوش شیرین در اقیانوس ذخیره کند.
در اجرای تبصره ۳ ماده ٨۴ و ماده ۸۷ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب ۱۳۹۲ این موضوع از فقهای شورای نگهبان استعلام گرفته شد که پاسخ این استعلام به شرح زیر اعلام گردید:
مشمولان غایبی که تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نکرده‌اند برابر ماده ۱۰ این قانون با محرومیت اجتماعی از جمله عدم امکان ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی، عدم برخورداری از معافیت کفالت، عدم دریافت تسهیلات بانکی و... رویرو خواهند شد.
برخی ماهی‌ها مانند سالمون، ماهی خال مخالی، تن، شاه ماهی، و ساردین غنی از اسید چرب امگا ۳ هستند. این ماده برای کنترل لخته شدن خون بسیار مهم است و در ساخت غشای سلول‌های مغز مورد استفاده قرار می‌گیرد. مطالعات نشان داده است مصرف ماهی خطر آریتمی قلب را کاهش داده و باعث کنترل سطح فشار خون و تری گلیسرید می‌شود.
به گفته کارشناسان لایحه اصلاح ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو دارای ایرادات اساسی است که منجر به تعطیلی اسقاط فرسوده ها می‌شود که نیاز است ۴ اقدام اصلاحی در این خصوص انجام شود.
آجیل سرشار از ویتامین E به عنوان آنتی اکسیدانی است که ناجی محصولات مراقبت از پوست محسوب می‌شود. ویتامین E محافظ پوست در برابر آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو است و مانند اسید‌های چرب امگا ۳ منجر به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های اشعه UV خورشید نیز می‌شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معتقد است: باید کنترل جدی در حوزه‌ی واردات در کشور داشته باشیم تا حمایت از تولید داخلی را در دستور کار قرار دهیم. مشکل اولیه این واردات، مسئله اعطای معافیت به واردات ماشین آلات بود که در نهایت به واردات بی رویه منجر شد که ضربات مهلکی را بر بدنه‌ی تولید داخلی وارد کرد.
با وجود تنش بین آنکارا و بغداد در پی حمله اخیر به دهوک، وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای در واکنش به تحولات اخیر عراق، از همه طرف ها در این کشور خواست خویشتندار باشند.
نمایندگان مجلس با تصویب ماده ۳ طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه گانه، چگونگی شفافیت آرای مجمع تشخیص، مجلس، هیات وزیران و شوراهای اسلامی شهر و روستا را تعیین کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ