بر اساس تبصره ۳ این ماده کلیه­ اشخاصی که داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده و مشمول موضوع ماده­ی ۲۹ قانون می­باشند، می­بایست به هنگام ثبت نام، گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال خود در پست و مقام و مشاغل یاد شده را ارائه نمایند. قبول استعفا بعد از مدت تعیین شده جهت ثبت­نام و اعلام داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد پذیرش مراکز ثبت نام نخواهد بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیر شورای نگهبان گفت: مرحله پیش ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس، طراحی‌های مخالفان نظام برای کمرنگ شدن حضور داوطلبان را خنثی کرد.
دبیر شورای نگهبان گفت: مرحله پیش ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس، طراحی‌های مخالفان نظام برای کمرنگ شدن حضور داوطلبان را خنثی کرد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: ثبت‌نام نهایی از داوطلبان انتخابات مجلس ۲۷ مهرماه است و امکان اعتراض در پیش ثبت‌نام‌ها دیده شده است.
امروز یکشنبه (۲۲ مرداد ۱۴۰۲) هفتمین و آخرین روز ثبت نام برای متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس است و این مهلت تمدید نخواهد شد.
امروز یکشنبه (۲۲ مرداد ۱۴۰۲) هفتمین و آخرین روز ثبت نام برای متقاضیان داوطلبی انتخابات مجلس است و این مهلت تمدید نخواهد شد.
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای زمان و نحوه ثبت نام نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مدارک مورد نیاز را اعلام کرد.
متقاضیان در خارج از کشور با مراجعه به سفارتخانه‌­ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی‌­های سیاسی جمهوری اسلامی ایران، به ثبت اطلاعات و بارگذاری مدارک خود اقدام کنند.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور بیان کرد: متقاضیان داوطلبی نمایندگی مجلس باید به درگاه keshvar.moi.ir مراجعه و وارد لینک ثبت‌نام شوند. بعد از ورود، در مرحله ثبت اطلاعات هویتی کارت ملی و شماره‌ی پشت آن نیاز است و در این مرحله اطلاعات اولیه فردی أخذ می‌شود.
محمدرضا غلامرضا رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه انتخابات از ۱۵ مرداد با دستور وزیر کشور آغاز می‌شود، گفت: پیش ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس از ۱۶ تا ۲۲ مرداد و از طریق پنجره واحد وزارت کشور انجام خواهد شد.
ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: بر اساس ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس، مقامات مصرّح در قانون و مشاغل هم‌تراز آن‌ها که قصد داوطلبی برای نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس دارند، باید حداقل ۶ ماه قبل از ثبت‌نام از سمت خود استعفاء نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.
ثبت‌نام اولیه از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی از ۱۶ مرداد آغاز می‌شود.
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌بایست در هنگام ثبت نام حداقل سن ۳۰ سال تمام و حداکثر ۷۵ سال هجری شمسی داشته باشند و مدارک مورد نیاز را از مراجع مربوطه اخذ و برای بارگذاری اولیه در سامانه پیش ثبت نام، آماده کنند.
اسلامی درباره ثبت‌نام اولیه از داوطلبان انتخابات گفت: در پیش نویس قانون جدید آمده است که نامزد‌های انتخابات ۷۰ تا ۱۱۰ روز قبل از ثبت‌نام نهایی، باید در سامانه‌ای که وزارت کشور معرفی می‌کند، به صورت الکترونیکی ثبت نام و مدارک خود را بارگذاری کنند و کد رهگیری دریافت کنند و در روز ثبت نام اصلی، براساس آن کد رهگیری ثبت‌نام خود را انجام دهند.
همزمان با تکمیل مدارک داوطلبان آزمون‌های استخدامی دبیری در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند آموزش و پرورش، دانش آموزان و والدین هم باید از این سامانه برای ثبت نام استفاده کنند.
از زمان ثبت نام تا پایان مهلت رای گیری، جلب یا بازداشت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با اتهامات قبل از داوطلبی یا تخلفات و جرائم انتخاباتی ممنوع است، مگر در مواردی که با استدلال کتبی دادستان کل کشور، تعویق تعقیب یا رسیدگی، موجب تضییع حقوق افراد یا حقوق عمومی شود.
محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس بیان کرد: تبصره سه ماده ۱۲ این طرح که خیلی در رسانه‌ها بحث برانگیز شد و به ممنوعیت ثبت نام داوطلبان با سابقه سه دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی باز می‌گشت از این طرح حذف شده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی از حذف موضوع ممنوعیت ثبت نام داوطلبان با سه دوره سابقه نمایندگی در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.
طبق مصوبه کمیسیون ثبت نام داوطلبانی که تجربه سه دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند ممنوع شد. در صورتی که معاونت قوانین اشکالی به مصوبات کمیسیون وارد نکند، موارد ارجاعی در سامانه ثبت و در صحن علنی مجلس مورد بررسی نهایی قرار خواهد گرفت.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس، تصریح کرد: همچنین طبق مصوبه کمیسیون ثبت نام داوطلبانی که تجربه سه دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارند ممنوع شد. در صورتی که معاونت قوانین اشکالی به مصوبات کمیسیون وارد نکند، موارد ارجاعی در سامانه ثبت و در صحن علنی مجلس مورد بررسی نهایی قرار خواهد گرفت.
هیئت وزیران با هدف تأمین نظر مجلس و رفع ایراد و مغایرت قانونی موجود در مصوبه مربوط به تعیین هزینه ثبت نام داوطلبان شرکت در آزمون‌های سازمان سنجش در سال ۱۴۰۲، با اصلاح مصوبه مذکور موافقت کرد.
مهلت ثبت‌نام داوطلبان برای شرکت در نوبت اول کنکور (دی ماه۱۴۰۱)، تا پایان روز چهارشنبه ۱۸ آبان تمدید شد.
ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات کمیته ملی پارالمپیک از هشتم آبان ماه آغاز خواهد شد.
ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات کمیته ملی پارالمپیک از هشتم آبان ماه آغاز خواهد شد.
ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در انجمن کارفرمایی مدیران پایگاه های خبری، همزمان با میلاد نبی اعظم و موسس مکتب جعفری در محل دبیر خانه انجمن آغاز شد. همچنین کارفرمایان محترم می‌توانند در صورت داشتن شرایط قانونی، با تکمیل فرم ثبت‌نام برای عضویت در انجمن اقدام کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ