محسن برهانی: زنان بی‌حجاب شیء نیستند که ذیل بنده ۳ ماده ۶۴۰ قرار بگیرند/بازیگران خودشان تصاویرشان را منتشر نکرده اند که در این زمینه متهم باشند/رسانه‌های مدعی برخورد با بازیگران به دلیل انتشار تصاویر مشمول مجازات‌های بند ۳ ماده ۶۴۰ می‌شوند
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دشمن و دنباله‌های داخلی آن و از جمله افراطیون مدعی اصلاحات و برخی سلبریتی‌های بی‌سواد تصور می‌کردند که زنان و دختران ایران تحت تاثیر تبلیغات گسترده، حجاب را کنار گذاشته و دیگر به‌ندرت می‌توان، حجاب بر سر دختران و زنان کشورمان دید. اما زهی تصور باطل، زهی خیال محال.
محمدصادق کوشکی نوشت: اکثریت همین زنان محدودی که قانون حجاب را رعایت نمی‌کنند، اگر متوجه شوند به‌دلیل قانون‌شکنی مجازات خواهند شد، بی‌حجابی را کنار می‌گذارند و شاهد خواهیم بود که رعایت‌نکردن قوانین پوشش در شرایط نزولی قرار می‌گیرد و مشکلی هم ایجاد نخواهد شد.
تقویت امنیت اجتماعی زنان، افزایش آرامش روانی در جامعه و حمایت از خانواده ۳ فایده بزرگ حجاب در جامعه است.
حجت الاسلام طائب عنوان کرد: در ایران هرگز بی‌حجابی حتی در دوران ساسانیان براساس نقاشی‌های این زمان نداشتیم، به عنوان مثال رضاشاه سرنیزه گذاشت که باید زنان بی‌حجاب اجباری باشند.
حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی گفت: با مسئله کشف حجاب مخالفت داریم، زیرا این موضوع و جانب‌داری دشمن از آن، به این دلیل است که حاکمیت دین را از ما بگیرد و اگر کاشفان حجاب و افراد بیبند و بار بر این جامعه مسلط شد، دیگر دینی باقی نمی‌ماند که جوان ما از آن بهره‌مند شود و تعالی پیدا کند و این همان حقیقتی است که رهبر معظم انقلاب بر مبنای آن فرمودند اگر زنان و دختران ما می‌دانستند پشت این جریان کشف حجاب چه جریان‌هایی قرار دارند، دیگر بی‌حجابی نمی‌کردند.
در صورت تکرار بی حجابی بعد از این سه بار (یک بار ارسال پیامک و دو بار جریمه ۵۰۰ هزار و یک میلیون تومانی) در بار چهارم، شخص مرتکب علاوه بر جریمه یک میلیون و پانصد هزار تومانی، به مراجع قضائی معرفی می‌شود تا جزای نقدی درجه ۷ (از سه میلیون تومان تا حد اکثر شش میلیون تومان) اِعمال شود. این مجازات نیاز به حکم دادگاه دارد و برخلاف مجازات‌های قبلی از طریق سامانه قابل اِعمال نیست. مجازاتی غیر از جزای نقدی در این خصوص قابل تعیین نیست.
اظهارات این روز‌های منتقدان جدی کشف حجاب در کشور نشان می‌دهد این لایحه نتوانسته انتظارات آن‌ها را در جلوگیری از بی‌حجابی در کشور برآورده کند. آن‌ها معتقدند لایحه مذکور ضعیف است و مانع جلوگیری از برخورد با زنان و دختران بی‌حجاب نخواهد شد. نخستین معترضان لایحه عفاف و حجاب قوه‌قضائیه و تصویب آن در دولت، دو روزنامه اصولگرای کیهان و همشهری بودند.
حسین شریعتمداری نوشت: چند تن از زنان بی‌حجاب دستگیر شده که از اجیر‌شدگان دست‌چندم و بی‌اهمیت بوده‌اند، اعتراف کرده‌اند که برای هر یک ساعت حضور در خیابان مبلغ سه دلار دستمزد می‌گرفته‌اند و یکی از آن‌ها میزان درآمد یک ماه خود را ۵۰ میلیون تومان اعلام کرده بود. حالا حساب کنید که عوامل اصلی و سرنخ‌ها چه میزان کلانی دریافت می‌کنند؟! اگر تهیه‌کنندگان محترم لایحه تصور می‌کنند که با جریمه نقدی می‌توانند از ادامه بی‌حجابی جلوگیری کنند، به جرأت می‌توان گفت که از الفبای ترفند‌های دشمن نیز چیزی نمی‌دانند!
براساس گزارشی که در شرکت مترو در خصوص طرح عفاف و حجاب تهیه شده، مشخص شده است که ۵۱ درصد به تذکرات لسانی توجه کرده‌اند و ۴۹ درصد به آن بی‌توجه بوده‌اند. این طرح در دو فاز تذکر لسانی، ممانعت از ورود در مترو اجرا شده است. فاز نخست با حضور پرسنل ستادی و عملیاتی در ایستگاه‌های منتخب از ۱۵ فروردین آغاز شده بود و فاز دوم نیز که از ۲۶ فروردین با حضور پرسنل ایستگاه، یگان حفاظت و انتظامات آغاز شده، در کنار تذکر لسانی از ورود زنان فاقد پوشش رسمی به مترو ممانعت می‌شود.
حسن عباسی، سخنران اصولگرا می‌گوید: عامل اصلی بی حجابی در کشور طی ۲۰ سال گذشته، سلبریتی‌ها و فوتبالیست‌ها هستند که تصاویر برهنه زنان خود را در فضای مجازی منتشر می‌کنند.
رسانه‌های معاند فارسی زبان، امروز عصبانی‌اند و سراسیمه‌تر از قبل دست به کار شده‌اند و با توجه به اینکه نمی‌توانند زنان و دختران داخل کشور را فریب دهند دست به دامان زنان و دختران ایرانی فراری به خارج از کشور شده‌اند و تلاش دارند تا با صحبت و گفتگو با آن‌ها و درواقع موضوع بی‌حجابی را با رونمایی از آن‌ها در داخل ایران ترویج دهند. اما در این قصه هم با شکست روبه‌رو شده‌اند و دیگر حنای شان رنگی ندارد و در واقع در این منجلاب دست و پا می‌زنند.
فاضل میبدی: جناب رادان تاکنون کدام حکم اخلاقی و شرعی با نیروی پلیس و محکمه باور مردم گشته؟ چرا اینگونه می خواهی زنان را از دین گریزان سازی؟
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت:در واقع دشمن نگاه سیاسی به مسئله بی‌حجابی دارد و به دنبال بهره‌برداری‌های خاص سیاسی از آن است.
رستوران رضا رشیدپور مجری مطرح شبکه سه در جزیره کیش پلمپ شد. پیگیری‌ها حاکی است که علت اصلی پلمب رستوران رضا رشیدپور در جزیره کیش، بی‌حجابی شدید، رقص مختلط، پخش موسیقی‌های غیرمجاز و ... بوده است.
زیباکلام گفت: برخی از زنان و مردان ایرانی به واسطه عقاید سفت و سخت دینی که دارند مستقل از اینکه حکومت چه می‌گوید و چه نمی‌گوید، خودشان راسا و شخصا احساس تکلیف می‌کنند و می‌خواهند در برابر بی‌حجابی بایستند
زیباکلام گفت: برخی از زنان و مردان ایرانی به واسطه عقاید سفت و سخت دینی که دارند مستقل از اینکه حکومت چه می‌گوید و چه نمی‌گوید، خودشان راسا و شخصا احساس تکلیف می‌کنند و می‌خواهند در برابر بی‌حجابی بایستند
به رغم جست و جو، اسیدپاشی به خانم‌های بی‌حجاب، اصلاً سابقه‌ای در دوران امام (رض) ندارد. هرچند تغییری در موضع نمی‌‎دهد، ولی اگر آقای «باهنر» نسبت به این موضوع اطّلاعی دارند؛ با ذکر تاریخ و مدرک معتبر اعلان کنند. بنا بر این، انتساب دخالت و دستورِ آزادی افرادی که به خانم‌ها - به خاطر بی‌حجابی یا هر علّت دیگری - اسید پاشیده بودند، به آیت‌الله «موسوی خوئینی»، درست نیست. گوینده اگر دلیل و مدرکی ارائه نکند، علاوه بر این که باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشد؛ لازم است از مخاطبان مصاحبه‌اش، بابت گزارش نادرست عذرخواهی کند.
نماینده زنجان می‌گوید: کشف حجاب در ماه‌های اخیر، یک اعتراض مدنی نیست. فطرت و خلقت خانم‌ها با زیبایی گره خورده و این کار خداست، چون خدا زنان را این‌گونه خلق کرده است. بانوان از لحاظ فطری علاقه‌مند به اظهار کمالات و جمال خودشان هستند.
محمد آقامیری؛ عضو شورای شهر تهران گفت: نیرو‌های جهادی، ارتش و بسیج در کرونا پای کار بودند؛ چرا از این ظرفیت برای مقابله با بی‌حجابی استفاده نمی‌شود؟
خبرگزاری فارس از تعلیق ۱۲ نفر از زنان در کتابخانه ملی به دلیل عدم رعایت حجاب خبر داد.
براساس اطلاعیه ستاد امر به معروف و نهی از منکر «گلبهار»، زنان بی‌حجاب به حبس، جزای نقدی و شلاق محکوم می‌شوند.
کیهان نوشت: بی‌حجابی یعنی برده‌داری به سبک نوین. یعنی زن را برده تمایلات حیوانی مردان نمودن. در پوشش کاذب حقوق زن، وی را به اسارت درآوردن. «شخصیتش» را پایمال کردن و «جنسیتش» را عنوان ساختن. کرامت انسانی‌اش را نادیده انگاشتن و او را تا حد یک بازیچه تنزّل دادن. معامله‌ای که غرب وحشی با زنان خود کرده چنین است و عجب نیست که بزرگ‌ترین حامیان فمینیسم مردان هستند! مردانی که می‌خواهند هر روز زنان برهنه‌تر و رهاتر در معابر آشکار شوند تا تمایلات حیوانی آنان را ارضا کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: نماینده می تواند در چارچوب وظایف نمایندگی اش بدور از افترا، تشویش و دروغ اظهار کند اما اگر نسنجیده خبری را بگوید که واقعیت ندارد آزاد نیست.
در نظام حقوقی ایران آمده، «مجازات جرم بی‌حجابی ۱۰ روز الی دو ماه زندان یا پنج هزار الی ۵۰ هزار تومان جریمه نقدی است». این مجازات برای خفیف‌ترین جرم در نظام حقوقی ما در نظر گرفته شده؛ یعنی پایین‌ترین جرمی که قانون‌گذار برای مجرم در نظر گرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ