نمایندگان مجلس با تصویب ماده ۳ طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه گانه، چگونگی شفافیت آرای مجمع تشخیص، مجلس، هیات وزیران و شوراهای اسلامی شهر و روستا را تعیین کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ما در مناطق ۱۹ (کوره پز خانه‌ها و اراضی باز)، ۱۸، ۲۱، ۲۲، ۱۶، ۵ و... فضا‌های بکر فراوانی داریم که شهرداری می‌خواهد با تصویب لایحه جدید ساخت و ساز در باغ ها، در آن‌ها اجازه بارگذاری - مطابق با بارگذاری طرح تفصیلی را صادر کند؛ و این یعنی فروش ته مانده ظرفیت اکولوژیکی شهر! در برنامه توسعه هفتم، دولت فعلی پیشنهاد الحاق کمیسیون ماده ۵ را مطرح کرده است، ولی این یک اشتباه استراتژیک است چرا که جابجایی دبیرخانه‌ها راهکار حل مسئله نیست.
نمایندگان مجلس کلیات طرح دوفوریتی اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی را تصویب کردند.
در جلسه امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «تعیین الزامات ساماندهی حوزه صوت و تصویر فراگیر» را به تصویب رسید.
درخواست جمعی از نمایندگان مبنی بر بررسی طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی به صورت دوفوریتی تصویب شد.
در یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای شهر بررسی طرح پیشنهاد اصلاح آئین‌نامه اجرایی ماده ۱ قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها برای ارسال به شورای عالی استان‌ها به تصویب رسید.
در نشست شورای عالی جمعیت هلال احمر، ماده واحده پیشنهادی بودجه ۱۴۰۲ این جمعیت تایید و آماده طرح و تصویب در مجمع عمومی هلال‌احمر شد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: اصل بر آموزش حضوری است و باید سعی کرد از تعطیل کردن مدارس جلوگیری شود مگر در موارد بحرانی و استثنایی که راه چاره‌ای جز آموزش مجازی وجود ندارد.
در جلسه علنی امروز مجلس، طرح ساماندهی کارکنان دستگاه های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تصویب شد.
دستورالعمل ارسال گواهینامه حق تقدم خرید سهام جدید به طور الکترونیکی، در ۶ ماده و ۳ تبصره، در تاریخ ۵ دی ماه ۱۴۰۱ به تصویب هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار رسید و امروز برای اجرا به کلیه ناشران ثبت‌شده نزد سازمان ابلاغ شد.
نمایندگان مردم در خانه ملت در نشست علنی امروز خود با ماده ۸ گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی که به سازوکار‌های تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی اختصاص دارد، موافقت کردند.
نمایندگان مردم در خانه ملت در نشست علنی امروز خود با ماده ۸ گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی که به سازوکارهای تعیین هزینه های قابل قبول مالیاتی اختصاص دارد موافقت کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس، گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی را بررسی کرده و ماده ۸ این طرح را به تصویب رساندند.
باهنر گفت: معتقدم مجلس بودجه ۱۴۰۲ را تصویب کند بعد برنامه را در دستور کار قرار دهد. دولت را هم مکلف کند تا اردیبهشت ماه لایحه برنامه را به مجلس بدهد. برای این تمدید برنامه هم که مجلس یک ماده واحده می‌تواند تصویب کند تا دولت را موظف کند که مثلاً تا اول مردادماه طرح برنامه را تحویل مجلس بدهند.
کارگروه طرح نوسازی و بازسازی صنایع کشور در چهارمین جلسه خود دستورالعمل نوسازی و بازسازی صنایع در کارگروه بند (ح) ماده ۴۶ قانون برنامه ششم توسعه را تصویب کرد.
معاون وزیر علوم گفت: قرار شد در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری که در جلسه آتی که با حضور رئیس جمهور برگزار می شود بحثی را که در ۱۵ ماده برای رفع موانع پژوهش آماده کرده ایم، به تصویب برسد.
در جلسه هیئت وزیران به ریاست رئیس جمهور آئین‌نامه اجرایی بند (چ) ماده (۶۴) قانون برنامه ششم توسعه در خصوص طرح ارتقای مشارکت فعالان اقتصادی در زنجیره تولیدی بین المللی را به تصویب رسید.
طرح تقسیط جرائم قطع درخت و ماده ۱۰۰ همزمان با یکصد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران تصویب شد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی دو فوریت طرح استفساریه ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه در خصوص فوق العاده کارکنان در مناطق عملیاتی را تصویب کردند.
گاهی به قوانین متروک و ناکارآمد انتقاد وجود دارد که برای برآورده شدن نیازهای جامعه باید رفع اشکال شوند؛ قوانینی که اخیرا به تصویب رسیدند دارای ایراداتی هستند لذا انتظار داریم قوانین با دید کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد و دیدگاه کارشناسان حقوقی مورد اعتنا قرار گیرد.
هیئت دولت آیین نامه اجرایی تبصره (۳) ماده (۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت درباره تخصیص زمین و مسکن به خانوار پس از تولد فرزند سوم و بیشتر را به تصویب کرد.
سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران از ارسال طرح موضعی محدوده گلابدره در منطقه یک به مساحت ۸۳ هکتار به دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ به منظور طی مراحل تصویب طی روزهای آینده خبر داد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده مرتبط با «پول و نظام پرداخت» در طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را به تصویب رساندند.
عضو شورای شهر تهران گفت: خوشبختانه دو هفته پیش طرح توسعه پیرامون حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در کمیسیون ماده ۵ مصوب شد.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات اصلاح قانون اختیارات بانک مرکزی پس از ۵۰ سال در مجلس گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا ۲ ماه دیگر بتوانیم این قانون را در کشور تصویب کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ