صادرات خودرو از سال ۱۴۰۲، گرانفروشی خودروهای مونتاژی، تکمیل خودروهای ناقص، بسترسازی فروش طلا در اینترنت کاهش صادرات گاز و بنزین به عراق از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت صمتدر نامه‌ای خطاب به سه انجمن خودروسازان، موتورسیکلت‌سازان و دوچرخه‌سازان اعلام کرد: تمامی شرکت‌های خودروساز نیازهای ارزی خود را ترجیحاً از طریق ارز صادرات خود و دیگران تامین کنند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه شاسی بلند شهری زوتی DL5 از سال آینده با موتور هیبرید برقی عرضه می شود، گفت: با توجه به ظرفیت تولید 250 هزار دستگاه خودرو در پارس خودرو، این مجموعه بدون شک می‌تواند بزرگترین خودروساز ایرانی در بازارهای صادراتی شود.
صادرات خودرو جی 4 کرمان موتور به عراق برای اولین بار در کشور انجام شد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه در سفر رئیس جمهور به امریکای لاتین مذاکرات سازنده ای در خصوص توسعه همکاری های مشترک در صنعت خودرو با كشور ونزوئلا انجام شد، گفت: با نشست هاي صورت گرفته با طرف ونزوئلایی، قرار شد تولید و صادرات ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو سواری طی ۵ سال، احیای کارخانه خودروسازی ونیراتو با مدیریت طرف ایرانی و همچنین ایجاد خط تولید خودروهای تجاری و مسافری در ونزوئلا، در دستور کار قرار گيرد.
سرپرست وزارت صمت، با وزیر بازرگانی، صنایع و توسعه سرمایه‌گذاری سلطنت عمان دیدار کرد.
معاون صادرات و امور بین‌الملل ایران خودرو، با اشاره به این که در سال گذشته رکورد ۱۰ ساله صادرات در ایکیدو با رقم حدود ۱۰ میلیون دلار (۵۰۰ میلیاردتومان) شکسته شد، بر اجرای برنامه ۱۱.۲ میلیون دلاری سال جاری با نظارت و راهبری معاونت صادرات گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد.
همزمان با آغاز دور دوم ثبت‌نام یکپارچه فروش خودرو از 20 اردیبهشت ماه سال جاری، مشتریان بانک صادرات ایران می‌توانند با مراجعه به سامانه «خودرویار» از طریق سایت این بانک به صورت غیرحضوری و به آسانی، نسبت به فعال‌سازی حساب وکالتی خود برای شرکت در طرح یکپارچه فروش خودرو اقدام کنند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه الگوی ما برای تعریف کارگر، فرمایش مقام معظم رهبری است، گفت: سال‌های گذشته به موضوعات تولید و کار توجه نشده بود، از همین رو گروه خودروسازی سایپا برنامه‌های جامعی در خصوص کیفی سازی محصولات، افزایش تیراژ تولید، تنوع بخشی به محصولات و صادرات خودرو، تدوین کرده که در راستای آن بتوان صنعت خودروی کشور را توسعه داد.
در مجموع ارزش صادرات خودرو و قطعه کشور در سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۱ میلیون دلار بود که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشد ۹۶.۱ درصدی را نشان می‌دهد.
صادرات به مقصد ونزوئلا پس از هشت سال از سرگرفته شد و دو هزار دستگاه تارا و دنا به این کشور رسید.
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: با رشد ۶۰ درصدی درآمدهای بودجه ای و ۵۵ درصدی هزینه ها، ناترازی بودجه کاهش یافت.
«گروه سامسونگ» پیش از تاسیس شرکت سامسونگ الکترونیکس در سال ۱۹۶۹، در کار تولید لباس، صنایع شیمیایی، خودرو و البته لوازم خانگی بودند. اما در نخستین روز‌های تاسیس شرکت، سامسونگ در کار واردات و صادرات میوه و سبزیجات بود.
ورود رسمی شورای رقابت به حوزه خودرو، رای شورای عالی بورس به تداوم عرضه خودرو، ابلاغ شرایط برگشت ارز صادراتی و استفاده از رمزارز در حوزه تجارت تا پایان سال از جمله اخبار مهم این هفته صمت بود.
ایران خودرو با هدف تولید محصولات صادراتی با استانداردهای روز، تولید انبوه دو محصول جدید با نام های دنا جوانان و تارای سال را آغاز کرد.
وزیر حمل و نقل ونزوئلا گفت: ۸۰ هزار درخواست برای محصولات یک خودروساز ایرانی در ونزوئلا ثبت شده که امروز با ارسال هزار دستگاه در مرحله نخست، فرآیند اجرایی کار آغاز شده است.
وزیر حمل و نقل ونزوئلا گفت: ۸۰ هزار درخواست برای محصولات یک خودروساز ایرانی در ونزوئلا ثبت شده که امروز با ارسال هزار دستگاه در مرحله نخست، فرآیند اجرایی کار آغاز شده است.
مدیرعامل گروه سایپا گفت: مسیر صادرات خودرو به جهان این است که خودرو با کیفیت تولید کنیم که توان حضور در بازار جهانی را به دست آورد و از قطعات با کیفیت که شرایط حضور خودرو در بازار‌های جهانی را ایجاد می‌کند در محصولات استفاده شود.
​مدیرعامل بانک صادرات ایران در بازدید از دو شرکت خودروساز در استان کرمان بر استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات شعب داخلی و خارجی و ابزارهای تامین زنجیره مالی برای حمایت از تولید و اشتغال در صنعت خودرو تاکید کرد.
وزیر صمت با بیان اینکه امسال صادرات خودرو کمتر از ۲۰ هزار دستگاه خواهد بود، گفت: امسال بر بازار داخل تمرکز کرده‌ایم و برنامه صادرات خودرو از سال آینده اجرایی می‌شود.
وزیر صمت با بیان اینکه امسال صادرات خودرو کمتر از ۲۰ هزار دستگاه خواهد بود، گفت: امسال بر بازار داخل تمرکز کرده‌ایم و برنامه صادرات خودرو از سال آینده اجرایی می‌شود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌های خارجی مقیم ایران، ضمن ارایه گزارشی از عملکرد این گروه صنعتی، برنامه‌ها و اهداف ترسیم شده در حوزه‌های مختلف عملکردی را تشریح کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
اسقاط هر خودروی فرسوده در شرایط فعلی سبب کاهش مصرف ۲۰۰۰ لیتر بنزین در سال می‌شود. ارزش صادراتی این میزان بنزین بیش از ۱۸۰۰ دلار معادل با ۵۴ میلیون تومان است.
اسقاط هر خودروی فرسوده در شرایط فعلی سبب کاهش مصرف ۲۰۰۰ لیتر بنزین در سال می‌شود. ارزش صادراتی این میزان بنزین بیش از ۱۸۰۰ دلار معادل با ۵۴ میلیون تومان است.
ندری با اشاره به اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شوک اول را به اقتصاد کشور در سالجاری وارد کرد، بیان داشت: با این اقدام شاهد افزیش قیمت‌ها در بازار‌های مختلف بودیم که به تبع آن تورم نیز افزایش یافت، طبیعتا این وضعیت به منفی شدن بیشتر نرخ بهره در اقتصاد کمک که بعد از آن نیز رالی هجوم برای تبدیل ریال به کالا‌های سرمایه آغاز شد که این موضوع سرعت گردش پول در اقتصاد را افزایش داد که این موضوع به افزایش بیشتر تورم دامن زد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ