وزارت صمتدر نامه‌ای خطاب به سه انجمن خودروسازان، موتورسیکلت‌سازان و دوچرخه‌سازان اعلام کرد: تمامی شرکت‌های خودروساز نیازهای ارزی خود را ترجیحاً از طریق ارز صادرات خود و دیگران تامین کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت صمت در نامه ای به سازمان توسعه تجارت موضوع سیستمی شدن ثبت سفارش شمش طلا را اعلام کرد.
مدیرعامل سایپا در واکنش به نامه مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت پیرامون موضوع تامین ارز خودروسازان و هشدار نسبت به بازنگری برای تامین ارز این صنایع، ضمن تاکید بر اینکه این گروه خودروسازی مشکلی در تامین ارز ندارد، اعلام کرد که در کنار کمک بانک مرکزی در تامین و تخصیص ارز، ارز‌های صادراتی را نیز در اختیار داریم.
معاون وزارت صمت در نامه ای به گروه بهمن موتور اعلام کرد که اجازه عرضه خودرو در بورس کالا و با قیمت‌های خارج از میزان تعیین شده توسط شورای رقابت را ندارند.
در جریان سفر پادشاه عمان به کشورمان، تفاهم نامه مشترک همکاری ایران خودرو با عمان در زمینه صادرات و فعال سازی شبکه فروش و خدمات پس از فروش در حضور سرپرست وزارت صمت ایران و وزیر صنعت، تجارت و سرمایه‌گذاری عمان به امضا رسید.
اولین سری از خودروهای چانگان CS35 پلاس وارداتی گروه خودروسازی سایپا به متقاضیانی كه در سامانه یكپارچه خودرو ثبت نام كردند، تحویل داده خواهد شد.
مدیرکل دفتر خودرویی وزارت صمت در نامه ای به نائب رئیس شورای رقابت خواستار بازنگری در قیمت خودروهای مونتاژی شد.
شورای رقابت در نامه ای به وزارت صمت و سازمان حمایت اعلام کرد که قیمت گذاری خودرو از سوی خودروسازان مجاز نیست و باید این رویه متوقف شود.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاكید بر اینكه برای تولید و تحویل 800 هزار خودرو برنامه ریزی شده و در هفته اول کاری سال 1402 با قدرت و شروع خیلی خوب، نزدیک به 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش تولید و تحویل محقق شده است، گفت: به زودی فراخوان مرحله دوم ثبت نام متقاضیان محصولات سایپا  در سامانه متمرکز وزارت صمت اعلام خواهد شد.
مدیرکل صنایع لوازم خانگی وزارت صمت گفت: در نامه وزیر صمت به بانک مرکزی، درخواست تأمین هشت‌هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش تولیدکنندگان لوازم خانگی از طریق بانک‌ها شده است.
در حالی که به روزهای پایانی اولین ماه سال جدید نزدیک می شویم، پاسکاری عجیب میان شورای رقابت و وزارت صمت مبنی بر اعلام قیمت های جدید خودرو، بسیاری از مردم و متقاضیان خرید خودرو را دچار سردرگمی کرده است.
وزارت صمت به دنبال نامه معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به شورای رقابت درباره مصوبه قیمت‌گذاری خودرو، برای همکاری با شورای رقابت در این موضوع اعلام آمادگی کرد.
قالیباف سخنگوی وزارت صمت گفت:سامانه یکپارچه ثبت نامه خودروهای داخلی برای افرادی که حساب وکالتی ۱۰۰ میلیونی باز کرده بودند و قصد داشتند ثبت نام خودرو را انجام بدهند طراحی شده است.
سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: از روز شنبه به مدت یک هفته در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از متقاضیان خرید خودرو‌های وارداتی خارجی ثبت نام خواهیم کرد؛ برخی از شرایط ثبت نام اینگونه است که متقاضی باید دارای گواهینامه رانندگی باشد و در ۴۸ ماه گذشته خرید خودرو از شرکت‌های خودروسازی یا بورس کالا نداشته باشد.
مدیر کل دفتر نوآوری و فناوری وزارت صمت از انعقاد تفاهم نامه بزرگ با وزارت علوم خبر داد و گفت: این تفاهم نامه در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری است.
تفاهم نامه انطباق سیاست های ارزی و تجاری کشور با هدف تطبیق حداکثری نقشه راه تجاری و ارزی کشور بین بانک مرکزی و وزارت صمت امضا شد.
تفاهم‌نامه فی‌مابین بانک مرکزی و وزارت صمت ظهر امروز در مراسمی با حضور صالح‌آبادی رئیس‌کل بانک مرکزی و فاطمی امین وزیر صمت در ساختمان بانک مرکزی امضا می شود.
وزارت صمت در نامه ای به ادارات صمت استان‌ها با اشاره به اختلالات سامانه بهین یاب، اعلام کرد که امکان خرید از بورس برای واحدهای مصرف کننده مواد اولیه پتروشیمی از طریق مکاتبه فراهم شود.
بانک سپه و صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک وابسته به وزارت صمت در راستای گسترش تعاملات دوجانبه و حمایت از صنایع کوچک تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.
سخنگوی وزارت صمت از اصلاح و تصویب آیین نامه واردات خودرو در دولت خبر داد و گفت که به‌زودی ثبت سفارش واردات آغاز می شود.
وزارت صمت در نامه ای در مورد ورود ماشین آلات و تجهیزات خط تولید واحدهای تولیدی موضوع بند الف ماده ۳۹ قانون احکام دائمی در خصوص چگونگی دریافت گواهی چک بابت مالیات بر ارزش افزوده توضیح داد.
سخنگوی وزارت صمت گفت: ایرادات وارده به آیین نامه واردات خودرو موجب ابطال آن نمی شود و این ایرادات به زودی اصلاح خواهند شد.
یکی از برنامه‌های وزارت صمت برای کاهش فاصله بین عرضه و تقاضای خودرو، موضوع واردات خودرو است. اقدامی مهم که حالا با گذشت مدتی از ابلاغ آیین نامه، وزیر صمت در جمع خبرنگاران از آخرین وضعیت واردات خودرو و زمان اعلام اسامی شرکت‌های واجد شرایط خبر داده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیئت تطبیق مغایرت و اشکالات آئین نامه واردات خودرو که در هیئت دولت تصویب شده را بررسی کرده و اگر اشکالی وجود داشته باشد اصلاح آن را پیگیری می‌کند.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: آئین نامه کیفیت و استانداردسازی طی ۱۵ سال گذشته به روز رسانی نشده بود که اخیراً برای ارتقا ی کیفیت لوازم خانگی این آئین نامه به روز رسانی شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ