سخنگوی اقتصادی دولت گفت: با رشد ۶۰ درصدی درآمدهای بودجه ای و ۵۵ درصدی هزینه ها، ناترازی بودجه کاهش یافت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
متولدان دهه ۶۰ درگیر یکی از پرچالش‌ترین دهه‌ها از آغاز تولد و در جریان مراحل زندگی بودند و به نظر می‌رسد که حتی در سالمندی نیز این چالش ادامه خواهد داشت. مرکز پژوهش‌های مجلس در یک گزارش به بررسی چالش‌های سالخوردگی در ایران پرداخته است. این گزارش دو نکته مغفول در بحث‌های سالخوردگی ساختار سنی کشور را معرفی کرده است: نخست عدم توجه به جمعیت سالمندان حال حاضر و دیگری وضعیت کنونی افرادی است که در آینده در اوج سالخوردگی قرار می‌گیرند. بر اساس برآوردهای این گزارش، تعداد افراد سالمند بالای ۶۵سال در سال۱۴۰۰ حدود ۵/ ۵میلیون نفر بوده و در سال۱۴۱۵ این رقم به ۱۰میلیون نفر و در ۱۴۲۰ به بیش از ۱۳میلیون نفر خواهد رسید. بنابراین نظام تامین اجتماعی کشور باید منتظر تامین اجتماعی و مراقبت بهداشتی از جمیعتی باشد که سه‌برابر جمعیت کنونی است. این نکته مهم است که تغییر روند باروری نیز تاثیری در این چالش ندارد و باید سیاست‌هایی در جهت شناسایی نیازهای جمعیت سالمند و برنامه‌ریزی برای اداره این گروه سنی در دستور کار قرار گیرد. نکته مهم دیگری که این گزارش به آن اشاره می‎کند، این است که سالخوردگی جمعیت کشور به سمت زنانه شدن رفته و زنان کشور در مقابل مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیار آسیب‌پذیرند. بنابراین توانمندسازی زنان، از ضروریات سالمندی فعال و موفق است.
در این مقاله قرار است محصولاتی را با هم مرور کنیم که اساسا قبولِ وجود داشتن آن‌ها سخت است و تصور اینکه این محصولات برای چه مصرف کننده‌ای تولید شده از آن هم سخت‌تر است.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری و پزشکی دقیق گفت: محصولات زیستی ایران به ۱۷ کشور دنیا صادر می‌شود و ایران رتبه چهارم آسیا در تولید داروهای زیستی را دارد.
بندرعباس - مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان از رشد ۲۲ درصدی تولید برق توسط این نیروگاه در ۱۷ روز ابتدایی فصل تابستان خبر داد.
بندرعباس - مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان از رشد ۲۲ درصدی تولید برق توسط این نیروگاه در ۱۷ روز ابتدایی فصل تابستان خبر داد.
در به روزرسانی تازه سیستم‌های عامل اپل، شامل آی‌او‌اس ۱۷ و مک‌اواس سونوما، به طور خودکار هربار «کلید گذر» (Passkey) منحصربه‌فردی را برای کاربران تولید می‌کند که به شناسه‌های اپل آن‌ها مرتبط شده و می‌تواند جایگزین رمز‌های عبور فردی در حساب‌های اینترنتی شود.
مدیر دبیرخانه تولید بار اول معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان اعلام کرد: امروز ۳۰ اردیبهشت با حضور معاون علمی رییس جمهور، ۵ قرار داد تولید بار اول در نمایشگاه نفت و گاز منعقد می‌شود.
در بهار تولید خون در بدن افزایش می‌یابد و همین امر امکان ابتلا به برخی بیماری‌ها را افزایش می‌دهد و موجب بیماری‌های خونریزی دهنده، ترک برداشتن رگ‌ها، پیدایش بزاق خون آلود و سرفه می‌شود. در این فصل گرمی هوا اخلاط موادی را که به دلیل سرمای زمستان و کاهش تعریق در بدن حبس شده‌اند، رقیق کرده و به حرکت در می‌آورد.
متهم به قتل گفت: من با دوستانم در پارک با بچه محله‌هایمان سر چند فحش با هم درگیر شدیم، مقتول از پشت گردن مرا گرفته بود که بعد آن اتفاق افتاد. چاقویی را که از قبل درجیبم داشتم درآوردم و ضربه‌ای به او زدم.
پژوهشگران گفته اند؛ ما مکانیسم‌های اساسی تولید سلول‌های Th۱۷ را در روده مورد مطالعه قرار دادیم و نتایج شگفت انگیزی پیدا کردیم که می‌توانند درک ما را از علت و نحوه ایجاد بیماری‌هایی مانند IBD گسترش دهند.
سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت گفت: با افزایش تولید و واردات خودرو، عرضه سال آینده بهبود یافته،وزارت صمت تلاش می‌کند همه متقاضیان مرحله ثبت نام تا تحویل را سپری کنند.
نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنجشنبه، ۱۱ اسفند ماه) به ریاست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۸  و ۱۷ دقیقه و با حضور ۱۹۴ نفر از نمایندگان آغاز شد. امروز هم نمایندگان در سه شیفت صبح و عصر و شب به بررسی لایحه بودجه می‌پردازند.
گروه صنعتی ایران‌خودرو موفق به عبور از تعداد تولید خودرو سواری با برند ملی خود از سال ۱۳۸۴ تاکنون شد.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال جاری زراعی در تولید غلات به طور متوسط ۱۷ درصد رشد داشتیم.
در آیین گرامیداشت هفته پژوهش که با حضور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و نماینده تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد، ۱۷ تفاهم‌نامه و قرارداد پژوهشی با شرکت‌های دانش‌بنیان به امضا رسید.
تبریز- وزیر صمت از افزایش ۱۷ درصدی صادرات واحدهای تولیدی و صنعتی کشور خبر داد و گفت: وضع تولید در کشور روبه بهبود است و روند حرکت آن با سرعت مناسبی پیش می‌رود.
دولت ایالات متحده به جای سرمایه‌گذاری برای سلامت شهروندان خود ۱۶۱ میلیون دلار از پول مالیات دهندگان ایالات متحده را در مرکز لوگار در تفلیس برای تحقیق در مورد بیماری‌های کشنده و حشرات گزنده در خارج از کشور هزینه کرده است. این مرکز مخفی تنها در ۱۷ کیلومتری پایگاه هوایی نظامی وازیانی آمریکا در تفلیس پایتخت گرجستان قرار دارد.
مجلس شورای اسلامی در جلسه نظارتی سه شنبه هفته گذشته ۱۷ آبان به بررسی عملکرد دولت در اجرای بودجه اشتغالزایی موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ پرداخت و مشخص شد متاسفانه دولت سیزدهم با وجود گذشت ۸ ماه از سال و عجیب‌تر این که علی رغم تحقق ۸۰ درصد درامدها، براساس گزارش رسمی وزارت اقتصاد که نامه آن موجود است، هنوز حتی یک ریال از اعتبارات موضوع بند الف تبصره ۱۸ را که برای اشتغالزایی و افزایش تولید است را پرداخت نکرده است.
در جلسه علنی نوبت صبح سه‌شنبه ۱۷ آبان ماه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش مشترک کمیسیون‌های برنامه و بودجه و ویژه جهش رونق تولید، مبنی بر نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در خصوص اشتغال‌زایی در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کل کشور، مباحثه تندی بین مجلس و دولت صورت گرفت.
در جلسه علنی نوبت صبح سه‌شنبه ۱۷ آبان ماه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش مشترک کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و ویژه جهش رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی مبنی بر نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در خصوص بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کل کشور مباحثه تندی بین مجلس و دولت صورت گرفت
وزیر صمت در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستیابی به دانش و فن آوری‌های طراحی و ساخت هواپیمای جت ۷۲ نفره در جمع خبرنگاران، به تشریح دستاورد‌های صنعت هوایی کشور پرداخت. به گفته فاطمی امین، کاملا معقول و اقتصادی است که مردم فاصله بین شهر‌هایی با ۱۰۰ یا ۲۰۰ کیلومتر مسافت را با هواپیما‌های ۱۲ نفره و سبک طی کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستیابی به دانش و فن آوری های طراحی و ساخت هواپیمای جت ۷۲ نفره در جمع خبرنگاران به تشریح دستاوردهای صنعت هوایی کشور پرداخت.
بررسی آخرین آمار مربوط به صنعت فولادسازی نشان می‌دهد که در ۵ ماه نخست امسال، اگرچه تولید فولاد رشد ۱۷ تا ۲۱ درصدی داشته اما در مقابل صادرات با کاهش قابل توجهی مواجه شده است.
قیمت خودروی تولید داخل امروز پنجشنبه ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۱ نسبت به روز گذشته دچار نوسان شد.
پس از تحقق برنامه های افزایش تولید گروه سایپا و همچنین تکمیل کاری خودروهای ناقص، تخصیص و شماره گذاری خودروهای مشتریان با همکاری پلیس راهور ناجا به موقع انجام می شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ