«امروز بیش از اوقات دیگر به هماهنگی و همکاری نیازمندیم؛ در این راستا نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن افکار و نظریات و سلیقه‌های مختلف هراسید؛ این هنر ماست که با شنیدن اقوال مختلف، اَحسن آن‌ها را انتخاب کنیم و با متخصصین و اهالی فن و انسان‌های خبره در موضوعات مختلف مشورت کنیم.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این نماینده مجلس تاکید کرد: کلمه ترک فعل که این روزها از این مجلس شروع شده است نباید باعث تضعیف دستگاه اجرایی کشور شود؛ در این زمینه از رئیس قوه قضائیه تقاضا دارم، دادستان‌ها و قضات را به این مهم توجه دهند.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مردم از سرانجام بعضی احکام صادره بی اطلاعند، گفت: نباید نگاه یکسان به فساد یک فرد عادی با یک مسئول داشت.
رییس قوه قضاییه گفت: ما مسئولان باید به حرف‌هایی که می‌زنیم عمل کنیم و نباید در عمل به وعده‌هایمان تاخیر وجود داشته باشد.
رییس قوه قضاییه گفت: ما مسئولان باید به حرف‌هایی که می‌زنیم عمل کنیم و نباید در عمل به وعده‌هایمان تاخیر وجود داشته باشد.
رئیس عدلیه به بیان مختصات و الزامات وضع قانون پرداخت و گفت: ممکن است گاهی اختلاف برداشت و تفسیر از قانون بوجود آید؛ بر همین اساس در زمان وضع قانون باید عنایت داشت که این قانون حتی‌الامکان «شفاف» و «واضح» و «جامع» باشد و قابل تفسیر‌های متعدد و متضاد نباشد؛ همچنین کاربردش متناسب با مقتضیات زمان باشد.
مسأله این است که همچنان مطالبه مردم برخورد با فساد در هر سطحی است و قصه پرغصه اکبر طبری نباید با انتشار برخی اخبار و اقدامات به حاشیه رود. مردم منتظر رأی نهایی اکبر طبری هستند.
رئیس قوه قضاییه گفت: در مورد ناهنجاری‌های موجود مثل عفاف و حجاب قانون و مصوبه داریم. باید همه تلاش کنند تا جایی که مقدور و ممکن است مصوبات و قوانین اجرا شوند. نباید منتظر لایحه مجلس باشیم، تصویب این لایحه ممکن است زمان ببرد. با همین قانون موجود خیلی کار‌ها را می‌توان انجام داد.
رئیس قوه قضاییه گفت: در مقوله سرقت تجهیزات و تأسیسات زیرساختی مرتبط با برق و آب و گاز و مخابرات، نباید صرفاً به ارزش مادی این تجهیزات و تأسیسات توجه شود.
رئیس قوه قضاییه گفت: در مقوله سرقت تجهیزات و تأسیسات زیرساختی مرتبط با برق و آب و گاز و مخابرات، نباید صرفاً به ارزش مادی این تجهیزات و تأسیسات توجه شود.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به برخی آسیب‌های موجود در روند ارجاعات کارشناسی‌های غیرقضایی، گفت: ظهور و بروز قارچ‌گونه تشکیلات کارشناسی از سوی برخی بانک‌ها و سازمان‌ها به نام «برون‌سپاری کارشناسی»، تنها به کام عده‌ای خاص بوده و چیزی جز پایمال شدن حقوق کارشناسان در پی نداشته و نخواهد داشت؛ همچنین ظهور دفاتر ارجاع کارشناسی از طرف افراد غیرکارشناس و حتی دیپلمه، از پیامد‌های این دسته از ارجاعات است.
رئیس قوه قضائیه گفت:بدون تردید عناصری که حضورشان برای امنیت و آرامش مردم و جامعه مضر است، به هیچ وجه نباید از زندان آزاد شوند و جای آنها در زندان است.
رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه با بیان اینکه همکاری قوا امر مبارکی است، گفت: وضع قوانین مربوط به زنان در خانواده باید آن چنان محکم باشد که مردان قادر به ظلم به زنان نباشد.
رئیس قوه قضائیه گفت: توسعه هوشمندسازی رویه‌ها و فرآیندهای قضایی به «کوتاه کردن فرآیندها»، «کاهش هزینه‌ها» و «افزایش سرعت و سهولت پیشبرد امور قضائی مردم» می‌انجامد.
رئیس قوه قضاییه اعلام کرد: بعضاً در شرایط خاصی که ایجاد می‌شود ممکن است بحث و گفتگو و حتی مجادله پیش آید؛ این امر یک فرصت و نعمت است و چنانچه نظرات طرح شده عالمانه و منصفانه و همراه با استدلال و منطق نیز باشند، بسیار سودمند و نافع خواهند بود و نه تنها نباید نگران این نقطه‌نظرات مختلف در هر حوزه‌ای از جمله مباحث حقوقی بود بلکه باید از آن‌ها استقبال نیز کرد؛ البته لازمه این امر آن است که این نظرات، عالمانه و منصفانه و مستدل باشند و با اغراض خاص سیاسی و ... آلوده نشوند؛ چرا که در آنصورت، کم‌اثر یا بی‌اثر می‌شوند.
رئیس قوه قضائیه گفت: نباید یک حکم قطعی، بدون وجه و بدون اطلاع در اجرای احکام‌ها بماند.
رئیس قوه قضاییه گفت:هر صنف، قشر و جریانی که حتی ممکن است سلیقه و عقیده‌اش نیز با ما منطبق نباشد چنانچه تظلم‌خواه بود، دستگاه قضایی در چارچوب قوانین، ملزم است به تظلم خواهی او رسیدگی کند.
رئیس قوه قضاییه گفت:هر صنف، قشر و جریانی که حتی ممکن است سلیقه و عقیده‌اش نیز با ما منطبق نباشد چنانچه تظلم‌خواه باشد، دستگاه قضایی در چارچوب قوانین، ملزم است به تظلم خواهی او رسیدگی کند.
یزد- رئیس قوه قضائیه گفت: مشکلات مردم متدین استان یزد با ظرفیت هایی که این استان دارد، نباید استمرار یابد.
یزد- رئیس قوه قضاییه گفت: یزد در حوزه های مذهبی و فرهنگی زبانزد خاص و عام است و نباید اجازه داد که به این فرهنگ خدشه وارد شود.
رئیس قوه قضائیه گفت: مردم ایران اسلامی استحقاق خدمت بی منت را دارند و در بخش‌های مختلف قوه نباید این مشکلات کوچکترین خدشه‌ای در خدمت رسانی به مردم وارد کند.
در نامه محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه به قالیباف رئیس مجلس در خصوص نحوه محاسبه نتیجه آزمون وکالت آمده است: اگرچه معاون حقوقی قوه قضائیه معتقد هستند قانون ابهامی ندارد و معیار «پذیرش نمره» می‌باشد ولکن بعضی از نمایندگان با لحاظ مذاکرات در زمانح تصویب قانون در مجلس خلاف این برداشت را دارند و ملاک را «تراز» می‌دانند. علیهذا گرچه الفاظ مصوب قانون معتبر و دارای حجیت است و استناد به صورت مذاکرات موجه نمی‌باشد معذلک با توجه به اختلاف برداشت از قانون درخواستن دارد مجلس رفع ابهام نماید.
رئیس قوه قضائیه گفت: محکومی که مخل امنیت روانی مردم است نباید مورد ارفاق قرار گیرد؛ چرا که ارفاق در قبال او ظلم به دیگران است.
دستگاه‌ها طبق قانون باید نیازهای خود و مسیر صدور مجوزها را در درگاه ملی مجوزها وارد کنند، به طوری که متقاضی از این سردرگمی موجود برای اخذ مجوزهای شروع کسب‌وکار در بیاید. استفاده از درگاه ملی مجوزهای کشور با رفع انحصارهای موجود در مجوزهای شروع کسب‌وکار اقدامی در راستای افزایش اشتغال در کشور است.
رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه با بیان اینکه در هشت سال دولت گذشته، ۲ هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور هزینه شد، تأکید کرد: با این هزینه اما شاهد رشد نزدیک به صفر اقتصاد، سرمایه‌گذاری منفی، بهره‌وری منفی، تورم بالا بودیم و اغلب شاخص‌های کلان اقتصادی وضعیت مناسبی نداشتند.
نه صرفاً در مقوله حجاب و عفاف، بلکه در هر زمینه و موردی، هر بخش و نهادی اعم از نهاد دولتی، نهاد مقننه، قوه قضاییه یا سایر افراد و بخش‌ها، چنانچه اشتباه کرد، نباید بر این اشتباه اصرار ورزد و از اصلاح اشتباه اِبا داشته باشد. نباید بر کار اشتباه پافشاری و یا احیاناً آن را توجیه کرد. اگر کار اشتباهی در جایی صورت گرفت باید در راستای اصلاح گام برداریم و احیاناً موضوع را اعلام کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ