شب اول ماه شوال که مصادف است با شب عید فطر از جمله شب‌هایی که در همه شب‌های سال از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ماه صفر دومین ماه قمری است که برای نام‌گذاری آن دو دلیل ذکر می‌شود: نخست این که از صُفْرَة به معنای زردی گرفته شده، زیرا زمان انتخاب نام با فصل پاییز و زرد شدن برگ درختان مقارن بوده است. دلیل دوم این که از صِفْر به معنای خالی گرفته شده است، چرا که با پایان یافتن ماه‌های حرام (رجب، ذی‌القعده، ذی‌الحجه و محرم) قبایل بار دیگر وارد جنگ می‌شدند و شهر‌ها خالی می‌شد.
رئیس سازمان محیط زیست بابیان اینکه خوشبختانه با توجه به حساسیتی که این موضوع حفاظت از یوز وجود دارد برای منطقه تدابیر خاص منظور شده است، ابراز داشت: بعد از تلفات دو یوز وزارت راه پای کار آمد و طرح جامعی منظور شد که باید در شورای عالی محیط زیست مصوب شود.
شاهرود- رئیس سازمان محیط زیست بابیان اینکه طبق آمار هفت قلاده یوز ماده در پارک ملی توران شاهرود رویت شده است، گفت: برای جلوگیری از تلفات یوز باید دوربین‌های کنترل سرعت روی ۸۰ تنظیم شود.
سردار رادان فرمانده نیروی انتظامی گفت: آن کسی که من اسمش را میگذارم دزد لباس پلیس، بخواهد با رفتار و اعمالش ، چهره زحمتکش همکاران ما خدشه دار کند ما با او یار و همراه نیستیم.
اعماق اقیانوس بسیار تاریک است. نور آفتاب سریعا توسط آب جذب شده و به عمقی بیشتر از ۱۰۰۰ متر از سطح آب نفوذ نخواهد کرد. پائین‌تر از این نقطه، عمق اقیانوس کاملا تاریک است و به همین دلیل منطقه‌ای که تایتانیک در آن قرار گرفته "منطقه نیمه شب" نامیده شده است.
آسمان شب سرشار از داستان‌های مختلف است. تمدن‌های مختلفی در طول تاریخ برخی از ماندگارترین افسانه‌های خود را روی ستاره‌ها و گردوغبار کیهانی اعمال کرده‌اند. مردم زیادی این نمادهای آسمانی را می‌بینند، داستان‌های مرتبط با آن‌ها را می‌شنوند و به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنند.
برخی از کودکان به طور غریزی گاز می‌گیرند، چون آن‌ها توانایی کنترل خود را ندارند. برای مثال، وقتی مارکوس ۳ ساله بود عروسک خواهر ۲ ساله‌اش، جی نا، را می‌گرفت، اولین واکنش او این است که گازش بگیرد و عروسکش را پس بگیرد. او مکث نمی‌کند تا درباره دیگر شیوه‌ها فکر کند و یا نتیجه اعمالش را ببیند، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که چرا کودکان ممکن است گاز بگیرند.
رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمودند: سُمِّی شَوَّالاً لأِنَّ فِیهِ شَالَت ذُنُوبُ المُؤمِنِینَ أی اِرتَفَعَت؛ شوّال را از این جهت شوّال نامیدند که در آن ماه، گناهان مؤمنان مرتفع و برداشته می‌شود (المراقبات. ص ۳۶۲). بدان که وقت ظهور آثار اعمال ماه رمضان و اعطای پاداش آن، روز عید فطر است (المراقبات. ص ۳۳۴). امام سجّاد علیه السّلام به اولاد خود می‌فرمود: لَیلَهُ القَدرِ لَیسَ دَونَ لَیلَهَ القَدر؛ شب (عید) فطر کمتر از شب قدر نیست (المراقبات. ص ۳۳۴)
وزیر خارجه قطر یکشنبه شب در توییتی اعمال خشونت صهیونیست‌ها به نمازگزاران فلسطینی را محکوم کرد و تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را غیر قابل قبول دانست.
ساعات پایانی ماه شعبان و شب اول ماه مبارک رمضان از اهمیت بالایی در منظومه عبادی مسلمانان برخوردار است؛ بنابر روایات، انجام غسل، نماز و دعا به درگاه حق تعالی از مهم‌ترین آداب این ماه محسوب می‌شود. در این اینفوگرافیک آداب و اعمال روزانه ماه مبارک رمضان را مشاهده می‌کنید.
امام جمعه موقت تهران تقوای الهی را ترک محرمات دانست و افزود: این مهم بدون ولایت معنا ندارد امروز کسانی که غیرت دینی دارند نباید در برابر کشف حجاب‌ها ساکت باشند نباید در برابر ظلم صهیونیست‌ها بی‌تفاوت باشند، کسانی که در برابر این اعمال سکوت می‌کنند مرزبان دین نیستند و اگر نماز شب هم بخوانند سکولار در عمل هستند.
شنبه ۲۹ بهمن ماه مطابق با ۲۷ رجب المرجب مصادف با عید بزرگ مبعث حضرت رسول‌الله (ص) است. هر فضیلتی که در دنیا، ولو به طور غیرمستقیم وجود دارد، ناشی از آن بعثت و اقامۀ مکارم اخلاق به وسیله‌ی آن پیغمبر عظیم‌الشّأن است.
در این گزارش، اعمال شب و روز اول ماه رجب را در کتب ادعیه و کتاب المراقبات میرزا جواد آقای ملکی تبریزی می‌خوانید.
یک عضو کنست رژیم صهیونیستی با اشاره به ورود «ایتمار بن گویر» با به تن داشتن جلیقه ضدگلوله و اعمال تدابیر شدید امنیتی به مسجدالاقصی، از این اقدام به شدت انتقاد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در حساب توییتری خود نوشت: آمریکای حامی اغتشاش و تروریسم و اعمال کننده تحریم و فشار حداکثری علیه ملت ایران، در شب یلدا برای ایرانیان اشک تمساح می‌ریزد!
سخنگوی وزارت امور خارجه در حساب توییتری خود نوشت: آمریکای حامی اغتشاش و تروریسم و اعمال کننده تحریم و فشار حداکثری علیه ملت ایران، در شب یلدا برای ایرانیان اشک تمساح می‌ریزد!
سخنگوی وزارت امور خارجه در حساب توییتری خود نوشت: آمریکای حامی اغتشاش و تروریسم و اعمال کننده تحریم و فشار حداکثری علیه ملت ایران، در شب یلدا برای ایرانیان اشک تمساح می‌ریزد!
هر ساله در آستانه شب یلدا تقاضا برای خرید شیرینی افزایش می یابد و با توجه به عدم اعمال قیمت دستوری در این حوزه، احتمال گرانی شیرینی وجود داشت اما بررسی ها حکایت از ثبات نسبی قیمت دارد.
گرشاسبی می‌گوید بیانیه نیمه شب گذشته یک ضعف مدیریتی بوده که خیلی از اعضای مجمع را به اشتباه انداخته است.
گرشاسبی می‌گوید بیانیه نیمه شب گذشته یک ضعف مدیریتی بوده که خیلی از اعضای مجمع را به اشتباه انداخته است.
علی‌اکبر رائفی‌پور، سخنران اصولگرا در توییتی که منتشر کرده، نوشته است: پس از ۴۰ سال ‎سلمان رشدی به سزای اعمالش رسید»
دهمین روز از ماه محرم مصادف با روز عاشوراست که در این روز امام حسین(ع) و یاران باوفایش به دست سپاهیان یزید مظلومانه به شهادت می‌رسند. برای این روز اعمال و آدابی ذکر شده است که به شرح آن پرداخته‌ایم.
تاسوعا نهمین روز از ماه محرم است که در بین شیعیان به نام روز علمدار کربلا، حضرت عباس (ع) شهرت دارد. برای این روز اعمال و آداب مستحبی آورده شده است که در این مطلب به شرح آن پرداخته‌ایم.
قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، حل موضوعاتی چون اشتغال، مسکن، هویت‌سازی ملی و جلوگیری از سیاه‌نمایی رسانه ای، سبب افت چشمگیر مهاجرت نخبگانی خواهد شد.
شب طلایی در داستان با حفره‌های فراوانی همراه بود، در انتخاب بازیگر با اشتباهات فاحش مواجه است و در اجرا دچار ضعف‌های غیرقابل انکار است. هناس اما یک تله فیلم بود که سازندگانش نیز احتمالاً با آگاهی شدت ضعف فیلم، کمپین تبلیغاتی‌شان را بر روی خانواده شهید هسته‌ای متمرکز کردند تا برخی قید نقد این فیلم و هدر دادن بیت المال در مسیر ساخت چنین اثر ضعیف و مبتدیانه‌ای را بزنند؛ ترفندی که حتمالاً جواب نمی‌دهد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ