شنبه ۲۹ بهمن ماه مطابق با ۲۷ رجب المرجب مصادف با عید بزرگ مبعث حضرت رسول‌الله (ص) است. هر فضیلتی که در دنیا، ولو به طور غیرمستقیم وجود دارد، ناشی از آن بعثت و اقامۀ مکارم اخلاق به وسیله‌ی آن پیغمبر عظیم‌الشّأن است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: ما شب و روز برای افزایش سرعت اینترنت تلاش می‌کنیم. طرح فیبر نوری که اکنون حدود ۳/۵ میلیون تحت پوشش قرار گرفتند اقدام مهم و راهبردی است که سرعت‌ها را در شهر‌هایی که ما سرویس واگذار کردیم تا هزار مگابیت بر ثانیه به اینترنت مردم سرعت داده است.
آسمان شب سرشار از داستان‌های مختلف است. تمدن‌های مختلفی در طول تاریخ برخی از ماندگارترین افسانه‌های خود را روی ستاره‌ها و گردوغبار کیهانی اعمال کرده‌اند. مردم زیادی این نمادهای آسمانی را می‌بینند، داستان‌های مرتبط با آن‌ها را می‌شنوند و به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنند.
کلید مهار ولع پرخوری در اواخر شب با زندگی سالم و عادات غذایی خوب در طول روز شروع می‌شود. با تغییراتی در وعده غذایی خود خواهید دید که در نیمه شب هوس غذایی کم تری را تجربه می‌کنید.
شهبازی نحوه استفاده از گرمابه‌های عمومی را اینطور روایت می‌کند: «آن روزگار در تمامی شهر‌های ایران از جمله تهران حمام عمومی وجود داشت و اهالی محل به نوبت جنسیت از حمام عمومی استفاده می‌کردند. سحرگاهان قبل از طلوع آفتاب تا ساعت هشت صبح حمام به مردان اختصاص داشت و در طول روز، حمام در اختیار زنان بود. آماده کردن حمام در فصل زمستان به‌دلیل افزایش مصرف سوخت‌های مرسوم کار دشواری بود و اغلب مردم از اواخر پاییز تا شب عید رنگ حمام را نمی‌دیدند.»
رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمودند: سُمِّی شَوَّالاً لأِنَّ فِیهِ شَالَت ذُنُوبُ المُؤمِنِینَ أی اِرتَفَعَت؛ شوّال را از این جهت شوّال نامیدند که در آن ماه، گناهان مؤمنان مرتفع و برداشته می‌شود (المراقبات. ص ۳۶۲). بدان که وقت ظهور آثار اعمال ماه رمضان و اعطای پاداش آن، روز عید فطر است (المراقبات. ص ۳۳۴). امام سجّاد علیه السّلام به اولاد خود می‌فرمود: لَیلَهُ القَدرِ لَیسَ دَونَ لَیلَهَ القَدر؛ شب (عید) فطر کمتر از شب قدر نیست (المراقبات. ص ۳۳۴)
ستاره شناس کمیته عالی امور دینی ترکیه گفت: هلال ماه شوال از اوایل شب پیش رو از قاره‌های آفریقا و اروپا رؤیت خواهد شد.
«خوردن سبزی پلو در شب قبل از عید نوروز که عوام آن روز و شب را به سیاق روز قبل از عید قربان عرفه می‌نامند، مرسوم بود و استحباب وقتی کامل می‌شد که به این سبزی پلو، ماهی هم ضمیمه باشد.»
روزنامه اطلاعات در روز یکشنبه ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۵ از افزایش آمار عروسی در تهران در نزدیکی‌های عید خبر داده و به بررسی هزینه‌های برگزاری مراسم یک شب عروسی از قبیل اجاره سالن، گل و ... پرداخته است.
اصفهان- مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: یک هزار و ۱۰۰ تُن میوه شب عید تامین شده و از پنجشنبه ۲۵ اسفندماه با ۱۰ درصد زیر قیمت روز بازار در سطح استان اصفهان عرضه می‌شود.
نمایشگاه تخصصی عرضه محصولات شیلاتی به منظور تامین نیاز شب عید مردم از امروز پنجشنبه - ۱۸ اسفندماه - در پنج نقطه از تهران آغاز به کار کرد و به مدت ۱۰ روز برپاست.
برای اینکه سیستم بدن تنظیم باشد و بتواند کارکرد مناسبی در جهت کاهش وزن بروز دهد میزان و کیفیت خواب می‌تواند اهمیت ویژه‌ای داشته باشد. تنظیم یک برنامه خواب منظم و پایبندی به آن شاید عامل مهم دیگری برای کاهش وزن موفقیت‌آمیز باشد، به خصوص اگر می‌خواهید در یک ماه ۴.۵ کیلوگرم وزن کم کنید. سعی کنید حداقل ۷ تا ۸ ساعت در شب بخوابید، یک برنامه خواب منظم تنظیم کنید و حواس‌پرتی را قبل از خواب به حداقل برسانید تا چرخه خواب خود را بهینه کنید و به اهداف کاهش وزن خود برسید.
دارنده سه مدال طلای بازی‌های آسیایی گفت: برای کسب مدال چهارم بازی‌های آسیایی شب و روز ندارم و لحظه شماری می‌کنم این اتفاق قشنگ بیفتد.
کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران و بازیکن فاینورد هلند، در مصاحبه‌ای به مسائل مختلف از جمله پیشنهادات زمستانی‌اش و رویای قهرمانی در هلند اشاره کرد.
شایان در تحقیقات، ضمن اعتراف به شلیک‌ها گفت: شب عید امسال به کمین بهنام نشستم و زمانی که او از خانه‌اش بیرون آمد تعقیبش کردم و در فرصتی مناسب با ماشینم به موتور او زدم. اما سه روز بعد، همسرش با من تماس گرفت و گفت که اتفاقی برایش نیفتاده و رفتارش هم بدتر شده است.
مربی تیم فوتبال گل گهر از کمیته داوران و فدراسیون فوتبال درخواست کرد تا امکانات لازم را برای داوران مهیا کنند.
در این گزارش، اعمال شب و روز اول ماه رجب را در کتب ادعیه و کتاب المراقبات میرزا جواد آقای ملکی تبریزی می‌خوانید.
(ویدئو) مشاهده هم‌زمان شب و روز در آلاسکا
سیدحسین حسین مدعی است تمام تمرکز و تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند نظر کادرفنی تیم ملی را برای همراهی ایران در جام جهانی جلب کند.
مدافع ملی‌پوش سپاهان دباره اهمیت جام جهانی برای خودش با سایت فدراسیون فوتبال گفتگو کرده است.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: متاسفانه برخی از وزرا به جای اینکه به کار وزارتخانه بپردازند، شب و روز در حال توئیت بازی هستند.
یک ایرانی توانسته مسیر 170 کیلومتری دوی ماراتن مون بلان در فرانسه را با دو روز و دو شب بی خوابی پشت سر بگذارد.
دهمین روز از ماه محرم مصادف با روز عاشوراست که در این روز امام حسین(ع) و یاران باوفایش به دست سپاهیان یزید مظلومانه به شهادت می‌رسند. برای این روز اعمال و آدابی ذکر شده است که به شرح آن پرداخته‌ایم.
تاسوعا نهمین روز از ماه محرم است که در بین شیعیان به نام روز علمدار کربلا، حضرت عباس (ع) شهرت دارد. برای این روز اعمال و آداب مستحبی آورده شده است که در این مطلب به شرح آن پرداخته‌ایم.
شب طلایی در داستان با حفره‌های فراوانی همراه بود، در انتخاب بازیگر با اشتباهات فاحش مواجه است و در اجرا دچار ضعف‌های غیرقابل انکار است. هناس اما یک تله فیلم بود که سازندگانش نیز احتمالاً با آگاهی شدت ضعف فیلم، کمپین تبلیغاتی‌شان را بر روی خانواده شهید هسته‌ای متمرکز کردند تا برخی قید نقد این فیلم و هدر دادن بیت المال در مسیر ساخت چنین اثر ضعیف و مبتدیانه‌ای را بزنند؛ ترفندی که حتمالاً جواب نمی‌دهد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ