سرپرست دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت گفت: عمده دلیل کاهش صادرات به عراق به کاهش صادرات گاز و بنزین مربوط می‌شود. صادرات گاز به عراق ۶۰ درصد و صادرات بنزین به عراق ۸۰ درصد کاهشی بوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد: در دولت سیزدهم، بیش از ۵۲۹۷ روستا با ۳۰۷ هزار خانوار و ۴۱ شهر با ۹۴ هزار خانوار به شبکه گاز کشور متصل شده‌اند.
قراردادی مبنی برافزایش حجم صادرات گاز ایران به ارمنستان بین مقام‌های ۲ کشور امضا شد.
غلام‌عباس حسینی گفت: هم اکنون روزانه ۴۵ میلیون متر مکعب گاز به کشورهای همسایه صادر می شود که با تکمیل دو خط ۶ و ۹ سراسری صادرات ۱۰۰ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.
وزیر انرژی رژیم صهیونیستی گفت: امنیت اولویت ما است؛ اما روابط انرژی میان مصر و اسرائیل هم مهم است.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام کرد که با بهره‌برداری تجهیزات جدید ایستگاه بازرگان، امکان مناقشه‌های فنی و مالی حوزه صادرات گاز بین ایران و ترکیه به حداقل می‌رسد.
وزیر نفت با یادآوری اینکه ایران هم‌اکنون دو قرارداد انتقال گاز با نیروگاه‌های بغداد و بصره عراق دارد، گفت: بر اساس توافق دو طرف این دو قرارداد طی پنچ سال آینده تمدید خواهد شد.
جولایی گفت: در حال حاضر ۱۰ میلیون متر مکعب واردات گاز از ترکمنستان وجود دارد که در قالب سوآپ در حال انجام است و از این میزان ۷ میلیون تنها به آذربایجان تحویل داده می‌شود.
دولت مکلف شد با استفاده از منابع داخلی ارزی و ریالی حاصل از صادرات محصولات نفتی و گازی، طرح های افزایش ظرفیت پایدار تولید نفت و گاز را مورد توجه قرار دهد.
می‌توان از طریق واردات گاز از کشور قطر اقدام به صادرات و ترانزیت گاز و یا تبدیل گاز وارد شده از قطر به برق و صادرات آن به کشورهای همسایه نمود.
شفیعی مطهر گفت: با تکمیل اسکله صادراتی گاز مایع ویژه شرکت ملی گاز ایران در پارس جنوبی صادرات گاز مایع پروپان و بوتان شتاب می‌گیرد.
تجربه موفق تولید بار اول علاوه بر اشتغال‌زایی و در‌آمد زایی نیز برای کشور به ارمغان می‌آورند. این موضوع در نهایت به نفع صنایع بزرگ کشور نیز خواهد بود و موجب تقویت سیاست‌های صنعتی کشور و در نتیجه امکان‌بخشی برای توسعه زنجیره ارزش کشور خواهد بود.
آذربایجان می‌خواهد در سال جاری صادرات گاز به ترکیه را ۱۹ درصد افزایش داده و به ۱۰ میلیارد مترمکعب برساند.
یک کارشناس بین‌الملل حوزه انرژی گفت: تا زمانی که ایران به نظام بانکی جهان متصل نشده و FATF را امضا نکرده و به نظام بین‌المللی برای انعقاد قرارداد با ایران اطمینان ندهد که سرمایه‌گذاری آنها از امنیت لازم برخوردار است و تا ارتباطات بلندمدت بین‌المللی تضمین نشود، بعید است سرمایه‌گذاران خارجی تمایل داشته باشند در ایران سرمایه‌گذاری کنند.
یک منبع آگاه از کاهش 70 درصدی صادرات گاز ایران به دلیل مشکلات فنی ایجاد شده برای کمپرسورها خبرداد و گفت: تیم فنی مشترک بین ایران و ترکیه برای رفع مشکل ایجاد دشه است.
یک منبع آگاه از وزارت نفت به مهر گفت: «صادرات گاز به عراق در حال انجام است و اخبار منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارد.»
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از برگزاری نشست با نمایندگانی از شرکت بوتاش ترکیه و توافق‌های تازه خبر داد.
منابع خبری اعلام کردند که چین برای تأمین نیازهای داخلی خود در فصل زمستان، صادرات گاز به اروپا و برخی کشورهای آسیایی را متوقف کرده است.
مدیر دیسپچینگ شرکت گاز گفت: برای صادرات گاز دو مساله وجود دارد یکی تعهدات بین المللی و دیگری قرارداد های جدید که در حال حاضر قرار داد جدیدی برای صادرات گاز در دستور کار نیست.
صادرات خودرو از سال ۱۴۰۲، گرانفروشی خودروهای مونتاژی، تکمیل خودروهای ناقص، بسترسازی فروش طلا در اینترنت کاهش صادرات گاز و بنزین به عراق از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.
بندرعباس - مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از شروع فعالیت مجدد صادرات گاز مایع از بندر شهید باهنر خبر داد.
طبق گزارش رویترز، ظرفیت صدور گاز نورد استریم ۱ را در ماه ژوئن به ۴۰ درصد کاهش داده بود و در ماه جولای این رقم به ۲۰ درصد رسیده بود.
افتتاح و شروع به کار طرح‌های متعدد توسعه میادین نفتی، طرح‌های گازرسانی و پتروشیمیایی و پروژه صادرات دریایی گاز مایع و انعقاد تفاهمنامه با کشور نیجریه از مهمترین اخبار حوزه آب و انرژی بود.
شیراز - رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: سهم ایران در انرژی گاز دنیا باید افزایش داشته باشد و باید به طور نیابتی صادرکننده گاز به اروپا باشیم.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همزمان با هفته دولت اعلام کرد که در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم، شاهد افزایش ۶۴ درصدی درآمد صادرات گاز و بهره‌برداری از ۵۰۳ کیلومتر خطوط انتقال گاز جدید بودیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ