آذربایجان می‌خواهد در سال جاری صادرات گاز به ترکیه را ۱۹ درصد افزایش داده و به ۱۰ میلیارد مترمکعب برساند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه متاسفانه برخی از کنشگران خارجی به دنبال ایجاد صف بندی در منطقه قفقاز هستند، گفت: ما از فرمت و ساز و کار موسوم به ۳+۳ بین کشور‌های منطقه استقبال می‌کنیم و از برگزاری این نشست که در آن آذربایجان و ارمنستان نیز حضور داشته باشند استقبال می‌کنیم و به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه می‌دهیم.
وزیر نیرو گفت: برای تبادل برق با روسیه دو مسیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان-گرجستان را دنبال کرده‌ایم و در حال مذاکره نهایی و اجرا هستیم، همچنین تبادل برق بدون پرداخت وجه با برخی همسایگان را دنبال می‌کنیم.
رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه این کشور هرگز اجازه نخواهد داد از خاکش تهدیدی علیه منطقه و ایران صورت بگیرد، گفت: به دنبال رفع انسداد کریدورهای مواصلاتی در منطقه هستیم.
تبریز- سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: به دنبال بروز تصادف زنجیره‌ای در آزادراه تبریز - تهران، هشت نفر مصدوم شده و با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.
سفارت ایران در جمهوری آذربایجان اعلام کرد: هموطنان ایرانی غیر مقیم که قصد سفر هوایی به جمهوری آذربایجان و به دریافت روادید ورود نیاز دارند می توانند قبل از سفر و از طریق (سامانه آسان ویزا) اقدام به دریافت ویزای الکترونیکی کنند.
معاون وزیر امورخارجه جمهوری آذربایجان تصریح کرد، باکو اجازه حمله رژیم صهیونیستی به ایران از خاک خود را نمی‌دهد.
نائب رئیس اتاق ایران و روسیه ضمن اشاره به بهبود روابط بانکی دو کشور، گفت: آذربایجان نمی تواند در پروژه رشت- آستارا کارشکنی کند از سویی دیگر این کشور خود نیازمند این مسیر است.
بر اساس آخرین گزارش وزات دفاع ارمنستان، «حمله توپخانه‌ای و گلوله باران» نیرو‌های مسلح آذربایجان به مواضع نظامی این کشور در مسیر شهر سُتک، دستکم ۳ زخمی به دنبال داشته است.
تبریز- امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مهمترین هدف‌گذاری آمریکا در جنگ ترکیبی علیه کشورمان، اثرگذاری بر انتخابات امسال مجلس شورای اسلامی است.
یک کارشناس حوزه اوراسیا گفت: جمهوری آذربایجان به خوبی می‌داند خط قرمز اعلامی از سوی رهبر انقلاب در مورد عدم تغییر مرز‌های بین المللی مهمترین مانع برای تحقق کریدور زنگزور به شمار می‌رود؛ بنابراین باکو با ایجاد این قائله در خصوص سفارت و با کاهش سطح روابط دیپلماتیک با ایران به دنبال استفاده از فرصت‌ها به منظور پیشبرد اهداف خود در منطقه است.
کارشناس مسائل بین الملل گفت: هدف آذربایجان برای شکایت از ایران به مجامع بین المللی ایجاد فضای تبلیغاتی و ایران هراسی است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اظهار داشت: جریاناتی که به دنبال سوء‌استفاده از اتفاق رخ داده برای سفارت آذربایجان هستند و می‌خواهند از این آب گل‌آلود برای خود ماهی بگیرند، بدانند که مقامات جمهوری اسلامی ایران بسیار عاقل‌تر و هوشمندتر از این حرف‌ها هستند که بخواهند در بازی این جریانات سوء‌استفاده‌گر و فرصت‌طلب قرار گیرند.
سرهنگ کاظم داداشی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی اظهار داشت: به دنبال گزارش واصله از کلانتری ۱۵ تبریز مبنی بر مشاهده محل حفاری در مسیر تونل قطار شهری تبریز در منطقه گازران به سمت ابوریحان، اقدامات لازم در دستور کار نیرو‌های انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قرار گرفت.
این کارشناس مسایل بین‌الملل با بیان این‌که ایران می‌تواند مشکلاتی برای حاکمیت علی‌اف ایجاد کند، اما این سیاست را دنبال نمی‌کند، اظهار کرد: علی‌اف دچار غرور کاذب شده است و به نظر می‌رسد مواضع و تهدیدات او بیش از آنکه متکی بر قدرت خودش باشد، برگرفته از فشار‌های ترکیه و آمریکا علیه ایران با هدف ایجاد شکاف بین ایران و آذربایجان است.
مربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه آذربایجانی‌ها به هر شیوه‌ای به دنبال کسب عنوان قهرمانی بودند، گفت: بچه‌ها با نمایش خوبی که داشتند جام قهرمانی را از چنگ میزبان درآوردند.
مربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه آذربایجانی‌ها به هر شیوه‌ای به دنبال کسب عنوان قهرمانی بودند، گفت: بچه‌ها با نمایش خوبی که داشتند جام قهرمانی را از چنگ میزبان درآوردند.
تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با کسب دو پیروزی در رقابتهای جام جهانی ۲۰۲۲ آذربایجان به دیدار فینال راه یافت تا امشب برای کسب جام قهرمانی به میدان برود.
تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با کسب دو پیروزی در رقابتهای جام جهانی ۲۰۲۲ آذربایجان به دیدار فینال راه یافت تا امشب برای کسب جام قهرمانی به میدان برود.
به دنبال ایجاد آزمایشگاه مرجع معدنی در شمال غرب و با رویکرد استان آذربایجان شرقی هستیم.
اخیرا آذربایجان شاهد سفر مقاماتی از برخی رژیم‌های منطقه‌ای بوده که بیش از همه شائبه‌های احتمال پروژه‌ای خطرناک را به ذهن تداعی می‌کند.
به دنبال درگیری‌های شدید دوشنبه شب، ۲۱ شهریور ماه، میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دولت ایروان از ادامه تلاش نظامیان آذربایجانی برای پیشروی به سمت خاک خود خبر داد. بر اساس ویدیو منتشر شده از سوی وزارت دفاع ارمنستان، نیروهای آذربایجانی در حال پیشروی در خاک این کشور هستند.
تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به تلاش آمریکا برای فرسایشی شدن مذاکرات برجام گفت: آمریکا به دنبال وقت کشی است.
هافبک اسبق پرسپولیس و تراکتور به عنوان سرمربی کار را در آذربایجان دنبال خواهد کرد.
معاون اول رئیس جمهور، پیگیری و اجرای مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور را ضروری برشمرد و از استاندار آذربایجان شرقی خواست تا وضعیت پیشرفت طرح‌های مصوب را گزارش دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ