یک منبع آگاه از کاهش 70 درصدی صادرات گاز ایران به دلیل مشکلات فنی ایجاد شده برای کمپرسورها خبرداد و گفت: تیم فنی مشترک بین ایران و ترکیه برای رفع مشکل ایجاد دشه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس کنفدراسیون صادرات گفت: صادرات غیرنفتی به لحاظ وزنی با رشد حدود ۲۵ درصدی و از نظر ارزشی با کاهش ۸ درصدی مواجه بوده که نشان می‌دهد کالاهای صادراتی، ارزانتر در بازارهای هدف فروخته شده اند.
آمارهای رسمی نشان می‌دهد که صادرات نفت عربستان به کمترین میزان در ۵ ماه گذشته رسیده است.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اعلام کرد که با بهره‌برداری تجهیزات جدید ایستگاه بازرگان، امکان مناقشه‌های فنی و مالی حوزه صادرات گاز بین ایران و ترکیه به حداقل می‌رسد.
طبق آمار، در سالی که گذشت نسبت به سال ۱۴۰۰، میزان صادرات فولاد ایران افت قابل توجهی را تجربه کرده است. در مجموع قریب به ۱۴ میلیون و ۶۴۰ هزار تن انواع اقلام فولادی (شمش، محصولات و مقاطع فولادی و آهن اسفنجی) صادر شده که نسبت به میزان صادرات صورت گرفته در مدت مشابه سال ۱۴۰۰، افت چهار تا ۱۸ رصدی رخ داده است.
رئیس سابق کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران معتقد است: باید حمایت‌های دولت از این شرکت‌های پتروشیمی به روش‌های دیگری به غیر از اعطای یارانه فرآیندی باشد؛ مثلاً تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار دهیم یا مالیات بر عملکرد آن‌ها کاهش یابد.
رئیس سابق کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران معتقد است: باید حمایت‌های دولت از این شرکت‌های پتروشیمی به روش‌های دیگری به غیر از اعطای یارانه فرآیندی باشد باشد. مثلاً تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار دهیم یا مالیات بر عملکرد آن‌ها کاهش یابد.
مشهد ـ رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: طی هفته آینده قیمت گوشت به حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.
بررسی جزئیات تجارت خارجی نشان می دهد که افزایش صادرات گاز طبیعی در روزهای گذشته موجب شد تا روند کاهشی مقدار صادرات، معکوس و افت وزنی صادرات به افزایش تبدیل شود.
رئیس سازمان توسعه تجارت ضمن اشاره به رشد ۴ درصدی صادرات غیرنفتی به عراق در ۸ ماه نخست امسال، از کاهش ۱.۶ میلیارد دلاری صادرات گاز طبیعی به عراق خبر داد.
دبیر اجرایی اتحادیه صادرکنندگان خشکبار با اشاره به تعرفه نیم درصدی و غیررقابتی شدن محصولات باغی گفت: امسال خشکبار از ۳ میلیارد دلار صادرات سال گذشته به کمتر از یک میلیارد دلار رسیده است.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سومین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
شرکت رصد نفتکش پترولجستیک اعلام کرد صادرات نفت اوپک از ابتدای ماه میلادی جاری تا به حال، کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است که نشان می دهد اعضای این گروه به کاهش تولیدی که تحت توافق اوپک پلاس تصویب شد، عمل می کنند.
صادرات به عراق کاهش یافت؛ جبران میکنیم
دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق گفت: اگرچه صادرات ایران به عراق در ماه‌های اخیر به لحاظ ارزشی با کاهش مواجه شده بود، اما پیش‌بینی می‌شود که این افت در ماه‌های آتی جبران شود.
صادرات خودرو از سال ۱۴۰۲، گرانفروشی خودروهای مونتاژی، تکمیل خودروهای ناقص، بسترسازی فروش طلا در اینترنت کاهش صادرات گاز و بنزین به عراق از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.
سرپرست دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت گفت: عمده دلیل کاهش صادرات به عراق به کاهش صادرات گاز و بنزین مربوط می‌شود. صادرات گاز به عراق ۶۰ درصد و صادرات بنزین به عراق ۸۰ درصد کاهشی بوده است.
وزیر نفت عربستان گفت: اولین کاهش عرضه نفت از سوی اوپک پلاس در بیش از یک سال گذشته نشان می‌دهد که این ائتلاف در مدیریت بازارهای جهانی نفت خام جدی است.
وزیر نفت عربستان گفت: اولین کاهش عرضه نفت از سوی اوپک پلاس در بیش از یک سال گذشته نشان می‌دهد که این ائتلاف در مدیریت بازارهای جهانی نفت خام جدی است.
همزمان با افزایش قیمت گاز در اروپا؛ ناشی از کاهش صادرات مسکو، بهای برق نیز در کشورهای اروپایی رکورد زد.
طبق گزارش رویترز، ظرفیت صدور گاز نورد استریم ۱ را در ماه ژوئن به ۴۰ درصد کاهش داده بود و در ماه جولای این رقم به ۲۰ درصد رسیده بود.
افتتاح و شروع به کار طرح‌های متعدد توسعه میادین نفتی، طرح‌های گازرسانی و پتروشیمیایی و پروژه صادرات دریایی گاز مایع و انعقاد تفاهمنامه با کشور نیجریه از مهمترین اخبار حوزه آب و انرژی بود.
همزمان با افزایش قیمت گاز در اروپا ناشی از کاهش صادرات مسکو، بهای برق نیز در کشورهای اروپایی رکورد زد.
صنایع انرژی بر ایتالیا صرفه جویی در انرژی را به دلیل کاهش صادرات گاز روسیه آغاز کردند.
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که صادرات گاز طبیعی روسیه از طریق خطوط لوله به اتحادیه اروپا و بریتانیا در هفت ماهه نخست سال جاری ۴۰ درصد کاهش یافت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ